Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از باند فرودگاه اردبیل گفت: در سال گذشته عملیات زیرسازی و لایه‌های زیرین انجام شده و آماده آسفالت ریزی نهایی قرار گرفته و قسمتی نیز در حال بهسازی لایه‌های آسفالت رو سازی قرار دارد که آسفالت ریزی بیندر و توپراک در حال انجام است که تا یک هفته به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: طبق گزارش پیمانکار پروژه، آسفالت لایه آخر یعنی توپکا برای قسمتی از مسیر انجام شده که مشکل خاصی برای پرواز‌های عادی وجود ندارد و، اما برای کل باند اصلی آسفالت ریزی لایه آخر از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: باند دوم فرودگاه به طور کامل در اختیار پرواز‌ها قرار دارد که تا خردادماه هم، باند موجود با روشنایی کامل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بهنام جو تصریح کرد: اعتبار ارتقای سیستم ناوبری در این فرودگاه تامین شده که علاوه بر انجام ارتقای سیستم، بحث یخ زدایی مسیر برای فرود هواپیما‌ها در فصول برفی و سرما جز برنامه‌های به سازی بوده است.

او با اشاره به اینکه دولت اعتبار خوبی در دو سال اخیر برای فرودگاه‌های استان هزینه کرده است افزود: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی باندها، تجهیز ماشین آلات و روشنایی در باند‌های فرودگاه استان هزینه شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: امکانات مدرن که در فرودگاه اردبیل خریداری شده، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای این تجهیزات اعتبار هزینه شده است که این تجهیزات علاوه بر ماشین آلات قبلی در محل فرودگاه اردبیل مستقر می‌شوند تا هیچ وقت باند فرودگاه به سبب بارش برف مسدود نباشد.

بهنام جو با بیان اینکه سطح فرودگاه اردبیل به درجه بین المللی ارتقا می‌یابد گفت: برای روشنایی باند‌های فرودگاه تامین اعتبار کامل صورت گرفته که با راه اندازی خط دو پروازی با روشنایی داری ضریب امنیت بالا و نصب دستگاه‌های ناوبری نوید بخش توسعه فرودگاه استان خواهد شد.

او ادامه داد: سیستم روشنایی فرودگاه برای کمک به لندینگ پرواز‌ها طراحی شده و بالغ بر ۴۵میلیارد تومان علاوه بر خرید کابل‌ها به این سیستم که دارای ضریب امنیت بالاست، هزینه شده است و تا مهرماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد: با افتتاح این باند و با داشتن امکانات مدرن و پیشرفته تعداد پرواز‌ها افزایش می‌یابد و حتی پرواز‌های شبانه هم برای این فرودگاه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باند فرودگاه عملیات اجرایی بهسازی معابر فرودگاه اردبیل استاندار اردبیل فرودگاه اردبیل پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی وجود دارد

وی ادامه داد: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خطهای رند اپراتورها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229120 برچسب‌ها پرتاب ماهواره

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست