Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: تمامی شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در استان، دارای اورژانس اجتماعی هستند و به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونت گاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار هم ۵ پایگاه خدمات اجتماعی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: ۴ پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های تاکستان، الوند، محمدیه، قزوین و آخرین پایگاه در سال جاری در منطقه الموت بنا به ضرورت و برای کنترل وکاهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است.

۱۹ هزار تماس با اورژانس اجتماعی استان قزوین

وی بیان کرد: در مدت یک سال گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۲۳ مورد تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی برقرار شده که مددکاران و مشاوران پاسخگوی شهروندان بوده اند.

وارثی افزود: از این تعداد تماس برقرار شده تعداد ۸ هزار و ۷۶۷ مورد مرتبط با فعالیت‌ها و اهداف اورژانس اجتماعی بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: تیم سیار اورژانس اجتماعی با اعزام ۶۱۳۷ مورد ماموریت زمینه ارائه خدمات مورد نیاز گروه‌های هدف در محل را مهیا کرده است.

وارثی گفت: همچنین ارائه خدمات به ۱۹۸۳ نفر در مرکز مداخله در بحران صورت گرفته که از این تعداد ۱۸۲۴ نفر از خدمات سرپایی و ۱۵۹ نفر از خدمات نگهداری بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: ۵۳۹ نفر از طریق تشکیل پرونده در پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای و آسیب خیز خدمات دریافت کرده اند.

وارثی اضافه کرد: با توجه به راه اندازی سامانه آماری از سوی سازمان بهزیستی کشور، در سال گذشته تمامی آمار‌های فعالیت اورژانس اجتماعی در سامانه کشوری، به صورت یکپارچه و روزانه ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل بهزیتی استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۴۷ هزار و ۸۸ مورد خدمت شامل: خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حقوقی، نگهداری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در استان ارائه شده است.

انتها ی پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی قزوین اورژانس اجتماعی مناطق حاشیه نشین اورژانس اجتماعی استان قزوین راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدبا بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود،گفت: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

مهدی ابراهیمی  افزود: در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند. ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدگفت: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی افزود: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

وی گفت: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، تکدی‌گری می‌ کنند.

 

دیگر خبرها

  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد