Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@07:57:08 GMT

تلاش برای کسر حقوق و تبعید به دریا بدون بیمه!

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۱۴۸

تلاش برای کسر حقوق و تبعید به دریا بدون بیمه!

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سجاد پورالحسینی جوان نخبه‌ای است که چندی پیش با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان از مشکلات نخبگان صنعت نفت کشور صحبت کرد اما پس از این مصاحبه و انتشار آن در قالب گزارش‌های "نخبگانی با آرزوی اشتغال در وزارت نفت؛ کرسی‌های وزارتی در اختیار نمایندگان با تخصص غیر مرتبط!" و "کارمند خوب از نظر زنگنه کیست؟ /جوانانی که یکی در میان وارد وزارت نفت می‌شوند!"، حادثه تاسف برانگیزی برای او رخ داده که به نظر نمی‌رسد اتفاقی بوده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه این نخبه صنعت نفت طی حادثه‌ای در آب‌های بین المللی اطراف ایران، به شدت از ناحیه دست آسیب دید و به بیمارستان صنعت نفت منتقل و در آن جا مجبور به جراحی و کار گذاشتن پلاتین در دست خود شده است.

او در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این حادثه بیان کرد: پس از انتشار آن مصاحبه، بنا بر گفته یکی از مدیران مرتبط در حین عصبانیت، در حال جمع آوری طومار بر علیه من هستند به دلیل این که در بخشی از آن مصاحبه به محل فعالیتم که اداره نظارت بر صادرات بود، اشاره کردم. دفتر کل اداره نظارت بر صادرات نیز که به صورت مستقیم زیر نظر وزیر نفت است، این کار را شروع کرده تا برای بیان این صحبت‌ها به بهانه پایین آوردن اعتبار این اداره از من شکایت کنند.

این دانش آموخته نخبه رشته ازدیاد برداشت نفت ضمن تاکید بر این که سمت فعلی او هیچگونه ارتباطی با رشته ازدیاد برداشت نفت و نیازی به مدرک تحصیلی بالا ندارد، افزود: از ابتدای فعالیتم در وزارت نفت هر بار به طور غیرقانونی و بدون صدور حکم ماموریت، من را به ماموریت در آب‌های بین المللی می‌فرستادند و به همین دلیل برای آن ماموریت‌ها بیمه بین المللی نداشتم.

پورالحسینی اظهار کرد: مطلع شدم که یکی از مدیرانی که زیر نظر او فعالیت می‌کنم، اینطور گفته که وقتی بر علیه وزارت مصاحبه می‌کنید، باید انتظار هر رفتاری را داشته باشید. به همین دلیل، پس از اتفاقی که رخ داد و دست من آسیب رسید نیز پیگیری انجام نشد.

او گفت: گذشته از این که پیگیری صورت نگرفت، وقتی از شرکت محل فعالیتم در جنوب کشور پیگیر گزارش حادثه شدم، این طور گفتند که از تهران دستوری رسیده مبنی بر این که فعلا گزارش حادثه را ندهید.

این فارغ التحصیل برتر دانشگاه آلبرتای کانادا افزود: این افراد با خود فکر می‌کنند که می‌توانند با پرداخت دیه من را از پیگیری تخلفاتشان منصرف کنند اما تنها هدف من این است که به مسئولان کشور بگویم نباید نخبه‌های مملکت را که در این شرایط تحریمی از دانشگاه‌های برتر دنیا فارغ التحصیل شده اند، به چنین مصیبت‌هایی دچار کنند.

او اضافه کرد: مسئولان باید پاسخ دهند که چرا باید نیروی فوق دکترای صنعت نفت کشور، فعالیتی را انجام دهد که حداکثر نیاز به مدرک کارشناسی دارد؟ چرا از نخبگان در مشاغل متناسب با علم و توان آن‌ها استفاده نمی‌شود؟ چرا باید با یک قایق ماهیگیری فاقد استاندارد نیرو‌های نخبه کشور را در دریای طوفانی رها کنند؟

اعزام به ماموریت کاری با شیوه جدید

پورالحسینی ادامه داد: به صورت معمولی وقتی نیرو‌ها را به ماموریت می‌فرستند، کشتی تا نزدیکی ساحل می‌رود و سپس یدک کش‌های استاندارد، آن‌ها را برای مسافت‌های کوتاه و ایمن تا ساحل منتقل می‌کنند اما متاسفانه در این ماموریت جدید که بعد از مصاحبه من را فرستادند، در تاریکی شب و در حالی که فاصله ۵۲ مایلی یعنی حدود ۱۰۰ کیلومتری تا ساحل داشتیم، به یک باره اعلام کردند که باید مابقی مسیر را با یدک کش بروید.

او با اشاره به این که یدک کش شب حادثه بر خلاف سایر ماموریت ها، غیر استاندارد بوده گفت: متاسفانه دریا طوفانی بود و یدک کش توان ادامه دادن تا ساحل را نداشت و پس از پیگیری بسیار زیادی که انجام دادیم، یک قایق ماهیگیری را برای کمک فرستادند.

این دانش آموخته نخبه رشته ازدیاد برداشت نفت در ادامه اظهار کرد: هر چقدر اصرار کردم که این قایق ماهیگیری نمی‌تواند امنیت داشته باشد، به زور گفتند که باید سوار آن شوید و پس از آن نیز متوجه نشدم که چطور بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم که قایق نتوانسته بود خود را به ساحل برساند و یکی از نیرو‌های یک شرکت خصوصی به واسطه آشنایی که با من داشته، من را از آب به ساحل برده بود.

او در ادامه گفت: در ساحل نیز هیچگونه کمکی از سوی شرکت محل فعالیتم به من نرسید و با تاکسی من را به بندرعباس رساندند که چون در آن جا نیز شرایط بیمارستان‌ها خیلی وخیم بود، گفتند نمی‌توانیم پذیرش کنیم و به همین دلیل مجبور شدم خود را به بیمارستان نفت تهران برسانم.

پورالحسینی همچنین گفت: در مدت حضورم در بیمارستان، مسئولان هیچگونه پیگیری نداشتند و در پاسخ به پیگیری‌های من نیز، گزارش حادثه را به تهران ندادند و گفتند دستور رسیده فعلا گزارشی اعلام نشود. در همین شرایط یکی از همکاران به من اطلاع داد که چون می‌خواهی شکایت کنی و بر علیه وزارت مصاحبه کرده ای، مدیران در حال جمع آوری امضا از کارکنان برای جمع آوری طومار علیه تو هستند تا با بهانه پایین آوردن اعتبار اداره نظارت بر صادرات، بتوانند حقوقت را کم کنند و از شکایت منصرف شوی!

او در پایان بیان کرد: تاکنون بار‌ها به ماموریت رفته ام اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداده بود و سئوالی که پیش می‌آید این است که چرا به یکباره و بعد از مصاحبه علیه وزارتخانه این اتفاق رخ داد؟ اکنون نیز به دلیل این که هیچ نامه‌ای مبنی بر گزارش حادثه به من نداده اند، نمی توانم به پزشکی قانونی مراجعه کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در شرایطی که صنعت نفت کشور گرفتار سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ خود شده، نخبگان صنعت افرادی هستند که می‌توانند راه برون رفت از این تحریم‌ها را هموار کنند و شایسته نیست که مسئولان وزارت نفت، نه تنها از توان و تخصص آن‌ها بهره‌ای نبرند، بلکه تاب مواجه با انتقادات آن‌ها را نیز نداشته و بخواهند با چنین شیوه‌ای این نخبگان را وادار به سکوت کنند. همچنین لازم است که دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کرده و دلیل اتفاق رخ داده برای این نخبه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت نفت نخبه گزینی گزارش حادثه وزارت نفت صنعت نفت یدک کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: در ساعت ۱۱ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، با اعلام خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد، بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه متاسفانه دکتر سید احمد نصرالهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سید اسماعیل نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

همسر وی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود و با انجام لوله گذاری در نای نیاز به انتقال سریع به مرکز درمانی داشت، که خوشبختانه با موفقیت به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

 

دیگر خبرها

  • پروژه آزوریان؛ تلاش سیا برای سرقت زیردریایی هسته ای شوروی(+تصاویر)
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • تصاویری از نخبه مازندرانی در دیدار با رهبر انقلاب + ویدئو | رتبه ۲۵ کنکور در حادثه گازگرفتگی درگذشت
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند