Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانایی از توزیع واکسن بین کادر درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد وگفت: تاکنون دو هزار و ۸۴۰ دوز واکسن بین بیماران خاص و کادر درمانی مراکز تابعه دانشگاه، پاکبانان، جانبازان و… انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«نوید دانایی» در نشست خبری به صورت مجازی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و آغاز هفته سلامت گفت: هیچ سامانه‌ای برای نام نویسی یا ثبت درخواست برای دریافت واکسن تعریف نشده و افراد واجد شرایط توسط شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی شناسایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز واکسیناسیون کرونا در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان دو هزار و ۸۴۰ دز واکسن تزریق شده است اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا به تمام کادر درمان، افراد سالمندی که در خانه‌های ساماندان نگهداری می‌شوند، جانبازان، تعدادی از بیماران خاص و پاکبانان تا پایان هفته جاری انجام خواهد شد و میزان واکسن‌های تزریق شده در این استان به ۶ هزار دز می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه بروز علائم پس از تزریق واکسن در مورد هر نوع بیماری طبیعی است گفت: مشاهده علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف تا ۲۴ ساعت پس از تزریق واکسن کرونا طبیعی است.

 

دانایی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۲۳ هزار و ۱۲۴ مورد مثبت بیماری کرونا، به ثبت رسیده است، تاکید کرد: این تعداد تنها افرادی هستند که بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR شناسایی شده‌اند.

 

ممنوع بودن هر نوع تجمع در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به آخرین روز فروردین ماه ۱۴۰۰ همچنین ۵۴ بیمار مثبت جدید کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شده‌اند، ابراز کرد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به پنج‌هزار و ۴۶۴ نفر رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به  اینکه از ابتدای شیوع کویید ۱۹ تاکنون در شهرهای تابعه دانشگاه ۱۷ هزار و ۶۶۰ بیمار کرونایی به صورت سرپایی شناسایی شده‌اند، ابراز کرد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا در شهرهای تحت پوشش دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به چهار هزار و ۵۵۶ نفر رسیده است.

 

وی برگزاری هر نوع تجمع در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان را ممنوع اعلام کرد و ابراز داشت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در صورت برگزاری مراسم و تجمع با خاطیان و بانیان آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

دانایی از شیوع بیش از پیش کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به مثابه یک خطر بزرگ یاد کرد و گفت: همراهی مردم، مسئولان و کادر درمانی در رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، دوری از اجتماعات و… می‌تواند به کاهش ویروس کرونا منجر شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان  درخصوص بیماران سرپایی که نیاز به بستری ندارند بیان کرد: سه مرکز در شهرستان‌های گرمسار، سمنان و دامغان تنها به منظور رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی سرپایی و افرادی که حال وخیمی ندارند، آغاز به کار کرده و هم اکنون به مردم خدمت رسانی می‌کند.

 

حضور بر سر صحنه حوادث در سمنان به کمتر از پنج دقیقه رسید

وی از توسعه قابل توجه خدمات اورژانسی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و گفت: با سامانه یک‌پارچه‌ای که اخیرا طراحی شده عملا خدمات پیش‌بیمارستانی ما سرعت بالایی گرفته است به طوری که سرعت حضور بر سر صحنه در این بخش در استان به کمتر از پنج دقیقه رسیده که عدد بسیار مناسبی است.

 

دانایی درخصوص سرعت گرفتن روند درمانی در مراکز و بیمارستان‌های دارای اورژانس و ترومای تابعه دانشگاه خبر داد و ابراز کرد: اجرای طرح سامانه یک‌پارچه اطلاعات به خصوص در زمینه خدمات پیش بیمارستانی توانسته سرعت بالایی به روند خدمات دهی به بیماران بدهد به صورتی که امروز رسیدن عوامل امدادی اورژانس به صحنه‌های وقایع اورژانسی به زیر پنج دقیقه رسیده است.

 

دوران استفاده از کانکس‌ها به پایان رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر دو پایگاه اورژانس جاده‌ای در مناطق تحت پوشش دانشگاه ساخته شده است، ابراز داشت: سابقاً در اورژانس و برخی خانه‌های بهداشتی از کانکس‌های موقت استفاده می‌شد اما خوشبختانه باید اعلام کرد که دوران استفاده از کانکس‌ها به خصوص با افتتاح خانه بهداشت دهنمک از توابع آرادان، در این زمینه به پایان رسیده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به درگیری های بیش از پیش حوزه سلامت در این دوران، توجه ما نسبت به توسعه خدمات بین المللی کاسته نشده و در حال حاضر پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ۱۵۰ دانشجو غیر ایرانی در حال فعالیت است.

 

دانایی با اشاره به این که پذیرش توریسم‌ درمانی حائز اهمیت است و به نتیجه رسیدن آن موجب رشد استان سمنان در حوزه های مختلف خواهد شد اظهارکرد: با توجه به کادر درمانی مجرب و تجهیزات پیشرفته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، حوزه سلامت و فضای فرهنگی و اقتصادی استان سمنان پتانسیل بین المللی شدن را دارد و باید با ارتقای بیش از پیش زیرساخت های موجود، گردشگری سلامت توسعه یافته و در آینده‌ای نزدیک بیماران بین المللی را جذب کنیم.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان شهرهای تابعه دانشگاه تحت پوشش دانشگاه کادر درمانی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان