Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@12:09:11 GMT

انسداد ۳۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در بخش رخ تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۷۷۱

انسداد ۳۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در بخش رخ تربت حیدریه

طلعتی گفت: طی سه سال گذشته ۳۲۶ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مختلف بخش رخ بویژه در روستای نسر و سربالا شناسایی و مسدود شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طلعتی، مدیر امور آب منطقه‌ای تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: طی سه سال گذشته ۳۲۶ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مختلف بخش رخ بویژه در روستای نسر و سربالا شناسایی و مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با انسداد این تعداد چاه ۱.۵۵۳.۸۰۵ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی منطقه برگشت داده شده است.

طلعتی به برخورد جدی با حفر چاههای غیرمجاز تاکید و اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲۷۵حلقه چاه آب مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری دربخش رخ وجود دارد.

وی خواستار استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی توسط بهره‌برداران به ویژه در مناطق کشاورزی بخش رخ شد و گفت: برداشت غیر اصولی از سفره‌های آب زیرزمینی موجب تغییرات فیزیکی در آبخوان‌های منطقه می‌شود که این تغییرات غیرقابل جبران است.

مدیر آب منطقه ای تربت حیدریه ابراز داشت: سالانه ۱۰۹ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی در منطقه رخ از منابع زیرزمینی برداشت می شود.

طلعتی افزود: در راستای مدیریت بهتر منابع آب تاکنون ۲۳۸ کنتور هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی بخش رخ نصب شده که خاموشی چاهها و بهره برداری از کنتورها باعث کاهش افت سطح آب زیرزمینی در جلگه رخ سده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش سفره های آب زیرزمینی باید کشت محصولات کم آب بر و تغییر الگوی کشت را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

طلعتی بیان کرد: اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری، کاهش سطح زیر کشت، مسدود کردن چاه های غیر مجاز، نصب کنتور هوشمند از موارداساسی است که در صورت رعایت آنها می توان از بحران آب با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال جاری عبور کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان تربت حیدریه در ناحیه نیمه خشک قرار گرفته و بخش رخ از دشت های بحرانی و ممنوعه دراستان است و با افت سطح آب زیرزمینی به میزان ۵۰ سانتیمتر. در طول سال در این منطقه مواجه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آب زیرزمینی تربت حیدریه بخش رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهارداشت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ 3 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

مکفی بیان کرد: منطقه شمال شرق، استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی‌گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم ضمن اینکه مرز افغانستان نیز از مهر 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی خاطرنشان کرد: سرلشکر فلاحی بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد؛ امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد