Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با بیان اینکه انگیزه فعالیت کشاورزی بیش از پیش در گیلان فراهم شود، گفت: دهیاران باید نسبت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها پاسخگو باشند.

علی فتح‌اللهی امروز در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز شهرستان، اظهار کرد: آب، بارندگی، ذخایر آبی مکفی و خاک حاصلخیز بستر مناسبی‌ برای انجام کشاورزی و اقدامات مؤثر برای اشتغال و درآمد پایدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت با اشاره به هزینه کرد بالای کشاورز در تولید محصول از جمله دستمزد بالای ۴۰۰ هزار تومان هر روز یک کارگر، افزود: با این شرایط اقتصادی و هزینه کرد بالای کشاورز که هزینه و درآمد محصول همخوانی ندارد سخن از ایجاد انگیزه، غیرقابل‌پذیرش است.

فتح‌الهی با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورز برای بالا بردن انگیزه آنان در حفظ زمین و کار کشاورزی بیان کرد: برای مقابله با ساخت‌ و ساز غیرمجاز باید تصمیماتی گرفته شود که‌ قابلیت اجرا داشته باشد ‌و صرفا با برگزاری جلسه و صرف سخن در این‌ باره نتیجه نخواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین در هر سطحی باید خود را در برابر مردم مسئول دانسته و پاسخگوی آنان باشند، افزود: ما باید پاسخگوی این مردم باشیم مردم نباید قربانی مشکلات قانونی و طرح‌های غیر کارشناسی شوند، باید خود را جای مردم بگذاریم و از اول جلوی ساخت‌های غیرمجاز را بگیریم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه این امکان وجود ندارد که شغل اداری برای کل جوانان ایجاد شود بلکه‌ باید بستر مناسب ‌شغل‌های پایدار ایجاد کنیم، گفت: نگاه جزیره‌ای دستگاه‌ها مشکلات زیادی را در حوزه تغییر کاربری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرقانونی ایجاد کرده است‌.

فتح‌اللهی با بیان اینکه ساخت‌ و ساز غیرمجاز یک‌ شبه از خاک سر برنمی‌آورد بلکه یک یا دو سال طول می‌کشد تا ساخته شود، تصریح کرد: دهیاران باید پاسخگو باشند، مگر وسعت روستا چقدر است که اطلاع ندارند؟ نمی‌شود از اول جلوی سازنده را نگیریم و بعد از هزینه کرد زیاد سازنده، صرفا بگوییم تخریب شود.

فرماندار رشت با تقدیر از زحمات دهیاران، برخی از آن‌ها را مقصر اصلی ساخت ‌و ساز غیرمجاز از بدو ساخت دانست و گفت: بخشداران، اعضای شوراهای روستایی‌ و دهیاران منطقه باید در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز پاسخگو باشند، بخشدار باید دهیار را نسبت به گزارش مبنی بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها آگاه کند تا خلافی رخ ندهد.

وی به بلاتکلیفی‌ زمین‌های ‌منطقه آزاد پرداخت و بیان کرد: ‌چرا پروانه ساخت برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری صادر می‌شود و بعد از هزینه و ساخت آن رای تخریبش صادر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرماندار رشت ساخت و ساز غیرمجاز ساخت وسازهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی در سطح استان کرمانشاه

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در پی سامانه قوی مستقر در سطح استان، هشدار نارنجی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در خصوص بارش‌های شدید چند روز اخیر در سطح استان کرمانشاه اظهار کرد: در پی سامانه قوی مستقر در استان، هشدار سطح نارنجی صادر شد.

وی با اشاره به شدت بارش در ثلاث باباجانی به آب گرفتگی پل‌های ارتباطی برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی از جاده آسفالت روستاها هم تخریب شده که راهداری در جاده‌ها فعال و محورها را باز می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، از رفع انسداد راه در جوانرود به علت ریزش کوه خبر داد و گفت: هم‌استانی تا روز یکشنبه از سفرهای غیرضروری اجتناب و در صورت ضرورت وضعیت راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری جویا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه: بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، امروز هم به تناوب شاهد بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق، رگبار و آب گرفتگی معابر و رواناب در سطح استان خواهیم بود در ادامه در روز یکشنبه از شدت بارش در استان کاسته و اما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با عبور موج ناپایداری مجدداً شاهد بارش‌های همراه با رعدوبرق در نیمه شمالی استان خواهیم بود.

قابل ذکر است، بارش شدید باران از روز چهارشنبه تا با امروز سبب طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب‌ها در شهر و روستاها و تخریب راه و پل در نقاط مختلف استان کرمانشاه شده است.

شدت بارش باران بیشتر در ثلاث باباجانی، روانسر، جوانرود و صحنه گزارش شده به‌طوری که پس از طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی از روستاها به سیلاب هم رسیده و راه‌های ارتباطی برخی از روستاها هم قطع شده است.

کد خبر 750476

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • صدور هشدار نارنجی در سطح استان کرمانشاه