Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@00:55:11 GMT

معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۴۹۰۴

معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تچ رادار، با توجه به آخرین گزارش‌ها و شایعات، مک بوک پرو (MacBook Pro) ۱۶ اینچی جدید ۲۰۲۱ ممکن است قدم بزرگی را در قسمت طراحی بردارد. این تغییرات می‌تواند شامل حذف کردن Touch Bar، بازگرداندن MagSafe و حتی جالب‌تر از همه، وجود یک صفحه Mini-LED جدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این احتمال نیز وجود دارد که مک بوک پرو ۲۰۲۱ بتواند عملکرد و بازدهی گسترده تری را با تراشه M۱ داشته باشد.

در هر صورت ۲۰۲۱ MacBook Pro یک نسخه کاملاً هیجان انگیز است. همه چیز‌هایی را که در آن می‌دانیم و شنیده ایم، از ویژگی‌های جدید تا تاریخ عرضه را در ادامه بخوانید.

تاریخ انتشار MacBook Pro جدید

مک بوک پرو جدید اپل احتمالاً در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ آغاز به کار خواهد کرد. یکی از معتبرترین منابع در نشت اطلاعات و کارشناس اپل، یعنی تحلیلگر مینگ-چی کو، قبلاً گفته بود که او معتقد است مدل ۱۶ اینچی جدید می‌تواند در تابستان یا پاییز سال ۲۰۲۱ عرضه شود، که اخیرا او مدعی شد که احتمالا همان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ این دستگاه اپل منتشر شود.

از نظر تئوری، MacBook Pro جدید می‌تواند به زودی در ماه ژوئیه عرضه شود. البته کاملاً محتمل است که حتی اگر برنامه اپل برای پاییز هم باشد، باز هم ممکن است که تاریخ انتشار تغییر کند، به ویژه با توجه به اتفاقات اخیر مثل شیوع ویروس کرونا و کمبود تراشه و قطعات در حوزه فناوری که این صنعت را دچار چالش کرده است.

در مورد قیمت، ما هنوز چیزی در مورد قیمت مک بوک پرو جدید، نشنیده ایم. مک بوک پرو ۱۶ اینچی فعلی از ۲۳۹۹ دلار شروع می‌شود، بنابراین در همین حوالی باید منتظر قیمت مک بوک پرو جدید بود.

طراحی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱

بسیاری از شایعات نشان می‌دهند که اپل در حال برنامه ریزی برای طراحی مجدد مناسب این مدل است، که مطمئنا هیجان انگیز خواهد بود. مطابق گزارش‌ها یکی از بزرگترین تغییرات شایعه شده این است که اپل قصد دارد Touch Bar را کنار بگذارد.

نوار لمسی حساس به زمینه در بالای صفحه کلید مورد پسند برخی از افراد نیست به هزینه MacBook Pro هم می‌افزاید، بنابراین کوو معتقد است که می‌توان آن را حذف کرد تا با کلید‌های عملکردی سنتی جایگزین شود. گزارشی هم منتشر شده که اپل نسخه‌های مک بوک پرو ۱۶ اینچی را که دارای Touch Bar نیستند، آزمایش می‌کند، زیرا برخی از کاربران آن را مناسب یا مفید نمی‌دانند.

کوو همچنین اظهار داشت که مک بوک پرو ۱۶ اینچی از پورت‌های usb بیشتری برخوردار خواهد بود. یکی از نکات مهم در مورد مدل جدید که برجسته شده است این است که فقط چهار پورت Thunderbolt وجود دارد و علاوه بر این هیچ گزینه اتصال دیگری وجود ندارد.

نشت اطلاعات مک بوک پرو ۱۶ اینچی (۲۰۲۱) 

گذشته از تغییرات در طراحی، دو شایعه اصلی در مورد تغییرات بزرگ در فرمول موجود ۱۶ اینچی MacBook Pro وجود دارد و آن اینکه اپل قصد دارد از پردازنده‌های اینتل به سیلیکون خود تبدیل شود و از یک صفحه نمایش جدید و کاملاً متفاوت استفاده خواهد کرد.

مینگ چی کوو گفت که برای پردازنده‌های مک بوک پرو جدید، فقط از تراشه‌های اپل استفاده می‌شود، که احتمال می‌رود اپل به دنباله تراشه M۱ خود خواهد بود که هسته‌های بیشتر و گرافیک پیشرفته‌تری دارد. اما هنوز از تعداد هسته‌ها خبر دقیقی در دست نیست، اما با توجه به عملکرد‌های اپل (اپل قبلاً با M۱ خود مدیریت کرده است)، احتمال هر گونه افزایش در میزان ارائه توسط سیلیکون سفارشی اپل وجود دارد.

تراشه پردازنده جدید اپل مدل ARM M1 است که به گفته شرکت سازنده، سریع‌ترین هسته CPU در دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت اپل، این پردازنده باعث می‌شود مک‌بوک پروهای جدید تا ۲.۸ برابر سریع‌تر و قوی‌تر از مدل‌های قدیمی پردازش کنند.

صفحه نمایش مک بوک پرو ۲۰۲۱

گفتنی است که اپل احتمالا در نمایشگر مک بوک پرو جدید از فناوری Mini-LED استفاده کرده است که باعث افزایش وضوح تصویر و مصرف بسیار پایین‌تر باتری خواهد شد. با این حال هنوز شرکت اپل اطلاعات رسمی را منتشر نکرده است و باید تا زمان رونمایی رسمی منتظر انتشار اطلاعات جدید در اینباره ماند.

البته در برخی گزارش‌ها اصلاً اشاره‌ای به Mini-LED نشده است. اما باید توجه داشت که اپل قصد دارد صفحه نمایش ۱۶ اینچی MacBook Pro را با "پانل‌های روشن‌تر و با کنتراست بالاتر" بهبود بخشد.

گرافیک مک بوک پرو جدید

سرانجام، امکان دارد که مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید، انواع کارت‌های گرافیکی شرکت AMD سری RX ۶۷۰۰ را در اختیار شما قرار دهد که شایعات آن در ماه مارس منتشر شود.

البته همه آنچه گفته شد طبق گزارش‌ها و شایعات به دست آمده بود و باید برای مشخص شدن پیکربندی مک بوک پرو ۲۰۲۱ منتظر ماند.

بیشتر بخوانید

مک بوک های پرو اپل ارتقا پیدا می کنند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل محصولات اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچی مک بوک پرو جدید گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در مراسمی با حضور سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان، پدر شهید سرسنگی و جمعی از خانواده ورزش استان یزد، شهید حسین سرسنگی به عنوان شهید شاخص ورزش استان در سال ۱۴۰۳ معرفی شد.
شهید حسین سرسنگی از ورزشکاران رشته کونگ فو بود که در حادثه تروریستی راسک به مقام والای شهادت نائل آمد.
در این مراسم همچنین از عوامل برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان یزد و دو تن از فرزندان شهدا که در رشته ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فعالیت دارند، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند