Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همزمان با شصتمین سالگرد پیروزی بر تهاجم مزدوران به خلیج خوک ها، هشتمین کنگره حزب کمونیست این کشور با انتخاب دبیر اول جدید این حزب به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تارنمای شبکه ونزوئلایی تله سور، کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا، میگل دیاز-کانل، رئیس جمهور این کشور را روز دوشنبه به عنوان دبیر اول سازمان سیاسی حاکم بر کوبا انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هشتمین کنگره حزب کمونیست کوبا، که جلسات آن جمعه گذشته آغاز شد، روز دوشنبه با معرفی رهبر جدید حزب، کمیته مرکزی و دبیر اول جدید خود به پایان رسید. دبیر اول جدید این حزب جانشین رائول کاسترو می‌شود که از این حزب خارج می‌شود.
این تاریخ همزمان با جشن شصتمین سالگرد پیروزی نظامی تاریخی در خلیج خوک‌ها است؛ زمانی که نیرو‌های کوبا، تحت فرماندهی فیدل کاسترو، فرمانده کل فقید قوای کوبا، پس از کمتر از 72 ساعت جنگ، یک تیپ مزدور را که با حمایت مالی دولت آمریکا فعالیت می‌کرد، شکست داد و بدین ترتیب آن‌ها نتوانستند فراتر از یک ساحل در جنوب استان "لاس ویاس" (با نام کنونی ماتانزاس) پیشروی کنند.
در اولین جلسه عمومی، کمیته مرکزی جدید که توسط نمایندگان هشتمین کنگره حزب کمونیست کوبا انتخاب شده بودند، اعضای دفتر سیاسی و دبیرخانه حزب را هم انتخاب کردند. دیاز-کانل به جای ژنرال ارتش رائول کاسترو، نماینده رهبری تاریخی انقلاب کوبا یعنی فیدل کاسترو دبیر اولی حزب را بر عهده خواهد داشت.
رائول کاسترو که نتایج مجمع عمومی را اعلام کرد، پیش‌تر در روز 16 آوریل اعلام کرده بود که پیشنهاد "باقی ماندن در سمت‌های بالایی این سازمان حزبی" را قبول نمی‌کند.
تاریخ تاسیس حزب کمونیست کوبا به 16 آوریل 1961، در آستانه حمله مزدوران و زمانی که فیدل کاسترو ویژگی سوسیالیستی و دموکراتیک انقلاب کوبا را اعلام کرد، باز می‌گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیاز کانل کمونیست کوبا حزب کمونیست کوبا دبیر اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

دبیر کل ناتو گفت اروپا و آمریکا مدتهاست در عمل به وعده کمک به اوکراین ضعیف عمل کردند.

به گزارش مشرق، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • علیرضا دبیر مصاحبه جنجالی‌اش با پیمان یوسفی را فراموش نکرده است | به من قول داده بودند که‌...
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • دبیر: کشتی در المپیک یک طلا بگیرد شاهکار کرده است
  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • ترکیب اصلی اورتون-لیورپول: نبرد برای بقا و قهرمانی