Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@02:20:09 GMT

افشای نقش فرانسه در نسل کشی رواندا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۱۰۱

یک گزارش نشان می‎دهد که فرانسه در نسل کشی در رواندا نقش داشته است.

خبرگزاری میزان - یک تحقیق نشان می‎دهد «فرانسه مسئولیت قابل توجهی را برای ایجاد نسل‌ کشی در رواندا بر عهده دارد و هنوز هم از پذیرفتن نقش واقعی خود در فاجعه ۱۹۹۴ امتناع می‌ورزد.»

به گزارش «فرانس ۲۴»، این تحقیق که در سال ۲۰۱۷ از سوی رواندا سفارش داده شد و در حدود ۶۰۰ صفحه دارد، فرانسه را همدست رژیم تندرو هوتو می‌داند که کشتار حدود ۸۰۰ هزار نفر را ترتیب داده و کاملا این موضع را که پاریس نسبت به برنامه‌های نسل‌کشی بی اطلاع بوده، رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت «لوی فایراستون میوز» که این گزارش را تهیه کرده، می‌گوید «نتیجه گیری ما این است که دولت وقت فرانسه مسئولیت قابل توجهی را برای ایجاد یک نسل‌کشی قابل پیش بینی بر عهده داشته است.»

شرکت مذکور اطلاعات این گزارش را از میلیون‌ها برگه اسناد و مصاحبه با بیش از ۲۵۰ نفر به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اسناد نسل کشی فرانسه در رواندا از حالت محرمانه خارج می‎شود وقوع تیراندازی در مونپله فرانسه بعد از حضور مکرون

مدت هاست که فرانسه به انجام ندادن اقدامات کافی برای متوقف کردن کشتار‌ها در رواندا متهم شده است.

پیش از این یک نهاد دولتی در فرانسه نیز در مورد نقش این کشور در نسل کشی رواندا تحقیق کرده بود که این تحقیق نقش اصلی فرانسه در نسل کشی را رد کرده اما این کشور را دارای مسئولیت در این مورد دانسته بود.

این گزارش که نتایج آن به «امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه تحویل داده شده، تاکید می‌کند که پاریس تلاشی ربرای جلوگیری از کشتار نکرده بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه مکرون رواندا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه مکرون رواندا نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی فرانسه (Légion étrangère) است، گرفته شده‌اند.

تعداد نیروهای اولین گروه از سربازان فرانسوی حدود ۱۰۰ نفر است. این تنها اولین مرحله از حدود ۱۵۰۰ سرباز لژیون خارجی فرانسوی است که قرار است به اوکراین برسند.

این نیروها مستقیما در یک منطقه جنگی فعال مستقر شده‌اند و قصد دارند به اوکراینی‌ها در حوزه مقاومت در برابر پیشروی‌های روسیه در دونباس کمک کنند. ۱۰۰ نفر اول متخصص توپخانه و مراقبت هستند.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • عکس| ستاره محروم فرانسه بازیگر شد!
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!