Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی عصر سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه آبیاری تحت فشار شبکه آبیاری و زهکشی شمال غرب کشور در شهرستان پلدشت اظهار کرد: این طرح با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی از طرح‌های زیربنایی در شمال غرب کشور است که با اتمام این طرح ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجت فشار تجهیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این طرح به کشاورزان و مدیر طرح تحویل شده که با تأمین آب از دستگاه‌های ذی ربط و حل مشکلات دیگر روند پیش تحویل اراضی ادامه خواهد داشت.

کرامتی اضافه کرد: این طرح برای بهره‌برداری کامل به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اقدامات لازم به منظور تأمین اعتبار در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه اولویت بندی جهت تکمیل و بهره برداری از بخش‌های نیمه تمام طرح لازم و ضروری است، افزود: در راستای احیای اراضی کشاورزی دشت آق چای شهرستان‌های چایپاره و پلدشت بیش از ۲۵۷۴ هکتار از این اراضی تحت پوشش این طرح بوده است.

کرامتی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۸۰۰ هکتار از این اراضی به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده که این طرح ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین آب توسط دستگاه مجری؛ تحویل کشاورزان خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه یکهزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی شمالغرب کشور در شهرستان‌های ماکو، پلدشت و چایپاره به صورت موقت تحویل کشاورزان و بهره برداران منطقه شده است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره برداری سریع و صحیح از این اراضی به منظور رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حل مشکلات حقوقی این اراضی به صورت خارج از نوبت در کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: ضروری است کشاورزی منطقه با تحویل موقت اراضی نسبت به نگهداری، بازسازی و بهینه سازی تأسیسات و شبکه‌های موجود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای به عنوان اولین پیشران توسعه و ارتقای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری نیز به عنوان مهمترین اولویت و دومین پیشران توسعه بخش کشاورزی استان با جدیت در دستور کار برنامه‌های اجرایی سازمان قرار دارد.

کرامتی با بیان اینکه نیازمند هم افزایی و تعامل بیشتر کشاورزان با کارشناسان سازمان در زمینه مدیریت مصرف آب کشاورزی در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: اجرای طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی در آذربایجان غربی در راستای افزایش راندمان آبیاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، تثبیت جمعیت و ایجاد اشتغال مؤثر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارتقای درآمد و رفاه روستاییان صورت می‌گیرد.

وی عدم تأمین به موقع منابع مالی را مهمترین مشکل در جهت پیشرفت اجرای طرح عنوان کرد که باعث شده مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورد که پیگیر حل مشکلات مالی و حقوقی پیمانکاران هستیم تا در اسرع وقت مرتفع شود.

کرامتی همچنین تاکید کرد: تعاونی‌های تولید مستقر در منطقه جهت تحویل موقت اراضی موصوف به کشاورزان و ایجاد نظام‌های بهره برداری جهت بهره برداری صحیح و افزایش بهره وری آب در منطقه همت کنند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی به همراه فرماندار پلدشت از پروژه شبکه آبیاری و زهکشی دشت کرم آباد، نازک ۱و۲ شهرستان پلدشت بازدید کرد.

کد خبر 5194071

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی آبیاری تحت فشار ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر زلزله گناوه روز ارتش واکسن کرونا ماه مبارك رمضان ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی زمین لرزه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین