Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:41:00 GMT

مراسم افطاری برگزار نکنید

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۵۳۲۸

مراسم افطاری برگزار نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیما سادات لاری گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا در موج چهارم، از هموطنان خواست از هرگونه برگزاری مراسم افطاری در این ایام بپرهیزند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت که بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند، در مورد روزه داری با پزشک خود مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به طولانی بودن مدت زمان روزه داری، حذف وعده غذایی سحر، باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش خواهد داد.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از طرفی تغذیه صحیح و مناسب تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کووید ۱۹ داشته و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی با استفاده از همه گروه‌های غذایی، باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن می‌شود.

لاری گفت: بنابراین ضروری است روزه داران استفاده از برنامه غذایی متنوع و متعادل یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی همراه با محدود کردن مصرف غذاهای دارای چربی، کلسترول، قند، نمک و ترکیبات افزودنی را در دستور کار رژیم غذایی خود قرار دهند.

کد خبر 5194052

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا سیما سادات لاری ضیافت افطار ماه رمضان ۱۴۰۰ ویروس کرونا واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا آمار کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روزه داری سعید نمکی آزمایشگاه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ریسک بیماری قلبی جامعه پزشکی بیماران هموفیلی علیرضا رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این مراسم جمع کثیری از اهالی و مشتاقان فرهنگ و هنر خاصه علاقمندان به موسیقی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گرد هم آمدند.

در ابتدای این برنامه گروه ۲ نوازی علی اکبرزاده (تنبک) و فرزاد محمدنژاد (تار) به اجرای برنامه پرداختند.

پس از این اجرا، کلیپی از مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم لطفی به نمایش گذاشته شد و سپس ناصر صفایی پیشکسوت موسیقی و هم دوره استاد لطفی به همراه استاد امیر لطیفی به شعرخوانی و نی‌نوازی پرداختند.

در ادامه این برنامه، گروه سپهر با هنرمندی هنرمندان موسیقی استان و اساتید برجسته استانی شامل هدایت اسماعیلی (عود)، داوود خشنودی، حامد کی‌پور و پویا خوشبین (سه تار)، عرفان حسینی و رمضان ساور (کمانچه)، پدرام محمدنژاد (تنبک)، مهدی کریمی (دف) و هنرمند مهمان سجاد مهربانی (آواز) قطعاتی را اجرا کردند.

همچنین «حسین ضمیری» هنرمند، شاعر، نویسنده و پژوهشگر استان، دقایقی در خصوص زندگی و شخصیت استاد لطفی، به سخنرانی پرداخت.

حاضرین در این مراسم پیش از پایان برنامه شاهد اجرای تک نوازی تار با هنرمندی استاد «هادی آذرپیرا» از هنرمندان گلستان بودند.مرحوم استاد محمدرضا لطفی در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ دار فانی را وداع گفت و پیکرش در محله سبزه مشهد گرگان به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند