Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@04:30:13 GMT

زراعت نیشکر در گیلان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۶۸۲۰

زراعت نیشکر در گیلان آغاز شد

اکبرزاده از آغاز زراعت نیشکر در استان گیلان خبر داد و گفت: هرساله حدود ۳۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان‌های صومعه‌سرا، لنگرود و املش در استان گیلان به زیر کشت نیشکر می روند.

«ابراهیم اکبرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آغاز زراعت نیشکر در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: هرساله حدود ۳۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان‌های صومعه‌سرا، لنگرود و املش در استان گیلان به زیر کشت نیشکر می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان کرد: این شهرستان ها در تولید شکر جایگاه خوبی در سطح استان دارند.



وی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای رتبه اول در تولید این محصول است، افزود: کشت این محصول در شهرستان صومعه‌سرا معمولاً در نیمه اول اردیبهشت‌ماه بوده و تاریخ برداشت آن ماه‌های آبان تا آذر است.



اکبرزاده اذعان کرد: در زمان کشت، داشت و برداشت این محصول هیچ‌گونه سمی توسط نیشکرکاران استفاده‌ نمی شود و به‌ همین دلیل، شکر سیاه تولیدشده از کیفیت و بازار پسند مناسبی برخوردار است.



وی تصریح کرد: نیشکر گیلان در قالب محصول سالم عرضه می‌شود و حدود ۵۰_۴۰ نفر بهره‌بردار در زمینه کشت این محصول در استان فعال هستند.



اکبرزاده در ادامه با بیان اینکه روش پخت نیشکر به‌صورت سنتی در کارگاه‌های خانگی انجام می شود افزود: ۱۴ کارگاه سنتی نیز در سطح استان در زمینه فرآوری محصول مشغول به کار هستند.



وی اظهار کرد: محصول نیشکر در هر هکتار در منطقه ۱۲۰۰ کیلوگرم شکر خشک با ارزش اقتصادی ۹۶۰ میلیون ریال است که با توجه به سطح ۳۰ هکتاری استان، کل درآمد ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال می باشد.



اکبرزاده گفت: نیشکرکاران صومعه‌سرا از نیشکرهای برداشت‌شده شکر سیاه دوشاب و کف شکر تولید می‌کنند.



وی بیان کرد: نیشکر محلی دارای کیفیت مطلوب‌تری نسبت‌به نیشکر خوزستان بوده و برخلاف نیشکر چندساله جنوب، در گیلان هرساله توسط کشاورزان نیشکر کشت می‌شود.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان کشت نیشکر کشاورزی استان گیلان صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان

(تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا