Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:02:36 GMT

کاهش جرایم اخلاقی در رمضان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۷۰۷۷

کاهش جرایم اخلاقی در رمضان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: قاضی و هر فردی در منصب قضا، باید موضوع را به درستی شناخته و حکم را بداند و متناسب با حکم و موضوع، قضاوت و تعیین تکلیف کند و از این رو عجله در کار قضاوت منجر به خطا می شود.

او افزود: قضاوت در سرنوشت انسان ها و در آزادی، مال، آبرو و حیثیت افراد تاثیر جدی دارد و از این رو  باید از قضاوت عجولانه که خطا در آن به میزان قابل توجهی بالا خواهد بود، جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه عبودت و بندگی خداست، اظهارکرد: در این ماه توجه به معنویت و اجتناب از گناه و معصیت افزایش می یابد و همین امر موجب اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی شده و در نتیجه شاهد کاهش جرایم به ویژه در حوزه جرایم اخلاقی هستیم.

رییس شورای قضایی استان، روزه داری را موجب افزایش آستانه تحمل افراد برشمرد و گفت: خشونت های رفتاری و گفتاری و منازعات فردی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد.

موحد با اشاره به اینکه جرایم در ماه مبارک رمضان به توجه به تنوع جرایم درصدهای مختلفی کاهش می یابد، گفت: با توسعه فضای حاکم بر ماه مباک رمضان در سایر ماه ها نیز می توان در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم گام های اساسی برداشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه فضای جامعه آکنده از معنویت می شود، صلح، سازش و گذشت به میزان قابل توجهی افزایش یافته و بر همین اساس بسیاری از دعاوی که قبل از ماه مبارک ایجاد شده است با سازش خاتمه می یابد.

انتهای پیام/ب

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم