Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@20:48:49 GMT

تلاوت نور در جوار شمس الشموس

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۵۳۵

تلاوت نور در جوار شمس الشموس

سفره های میهمانی را گسترانده اند؛ بلند و بی انتها. میزبان با کرامتی بی نظیر، چشم به در دوخته تا میهمانان از راه برسند. جنس این میهمانی برای همه جور است، برای هر کس، با دعوت و بی دعوت «جا» هست و خوان نعمت بی ریا و با سخاوت میزبان، زبان زد خاص و عام است.

به گزارش قدس آنلاین، از هر جنس و سنی که باشند پاسخ «بفرما» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به داشته هایت کاری ندارند، قرار هم نیست چیزی بپردازی؛ قبلا تمام و کمال حساب شده است، فقط باید حسابگر باشی و تا می توانی «برداری» و توشه سنگین کنی. زیادتر هم که برداری، با انگشت نشانت می دهند اما بدون سرزنش؛ می شوی نقل محفل و میزبان خشنودتر می شود. اینجا طبق های نور مقابلت قرار می دهند؛ بنشینی، برخیزی، بخوابی، نفس بکشی، دعا کنی، قرآن و نماز بخوانی و شب زنده دار باشی، توی صورت حسابت باز هم طلبکار هستی و با اشتیاق باز هم «بفرما» می شنوی و میزبان خوشنودتر است.

اینجا میهمانِ یک وعده و دو وعده نیستی، یک ماه تمام تا می توانی «بردار» و توشه پرکن، فارغ از تنگ نظری میزبانانی که تاکنون داشته ای. اینجا از چشم غره و کنایه و زخم زبان برای بیشتر ماندنت خبری نیست، اتفاقا بیشتر بمانی، هواخواهانت بیشتر می شود. پس بمان و از این فضل بی انتها بهره ها ببر؛ سفره که جمع شود، تا ۱۱ ماه دیگر با چشم انتظار میهمانی بعدی باشی؛ درنگ جایز نیست، اینجا ماه میهمانی خداست و تو بنده ای که آغوش الهی رو به رویت گشوده شده است.

 

میزبانی با رعایت شیوه نامه ها

هم زمان با ماه پر فیض و برکت رمضان، در بارگاه منور رضوی نیز همانند همیشه باشکوترین سرفصل میزبانی الهی مقابل روی زائر و مجاور قرار داده شده است تا بهره مندی از برنامه های قرآنی در این ماه، همانند همیشه، بی نظیر و خاص باشد.

خبر رسیده که مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این ماه، از اولین روز رمضان برنامه های گسترده ای را برای حضور مشتاقان کلام وحی مهیا کرده است؛ برنامه هایی که مهم ترین سرفصل امسالش، رعایت الگو و شیوه نامه های بهداشتی برای حاضران است.

اگر بعد از نماز صبح نیت کرده اید که در محفلی قرآنی شرکت کنید، صحن آزادی را به شما پیشنهاد می کنیم. برای قبل از ظهر و میانه روز هم می توان از ساعت۱۵: ۱۰تا ۱۱:۱۵ در رواق امام خمینی(ره) و از ساعت ۱۷ تا ۱۸ هم در مسجد گوهرشاد حضور یافت.

ممکن است برخی ها حس و حالشان با برنامه های بعد از نماز مغرب و عشا عجین تر باشد؛ برای این ذائقه هم در حرم، برنامه تدارک دیده شده است، آدرس هم مشخص است؛ «کرسی تلاوت رضوی» در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد و با حضور قاریان ممتاز و بین المللی که زیبایی صوت و قرائت شان، حالی روح افزا به انسان می بخشد. به موازات این برنامه، محفل قرآنی «ام ابیها» نیز برای بانوان تدارک دیده شده است که هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در مدرسه خیرات خان حرم مطهر برپاست.

نوجوانان قرآنی هم می توانند محفل شان را از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ هر روز در صحن جمهوری اسلامی و طی دو محفل پیگیری کنند.

ویروس منحوس کرونا باعث شده تا برای رعایت شیوه نامه ها، حضور در حرم نیز مدیریت شود، بطور طبیعی بسیاری از مشتاقان و زائران هم نتوانستند امسال به مشهد سفر کنند. اما امسال هم همانند سال های گذشته، برای زائران دیگر نقاط ایران و جهان نیز زمینه برای بهره مندی از برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در حرم مهیا شده است؛ اعزام قاریان و گروه های تواشیح به مساجد وآستان مقدس حسین بن موسی الکاظم علیه السلام  طبس جهت ترتیل خوانی تلویزیونی، برپایی پویش ختم قرآن کریم ویژه خانواده بزرگ مهدالرضا(ع)، ویژه برنامه «نسیم باران» با همکاری رادیو زیارت در دو بخش تلفنی و پیامکی با اهدای روزانه انگشتر و ۱۴قاب فرش و کاشی متبرک رضوی  و اجرای گروه تواشیح و همخوانی امام رضا(ع) در اماکن متبرکه حرم مطهررضوی از جمله برنامه هایی است که برای این ماه تدارک دیده شده است.

بارگاه منور رضوی همواره شایسته ترین میزبان برای برنامه های قرآنی ماه رمضان در کشور بوده است. تدارک و زمان بندی برنامه های قرآنی نیز به گونه ای است که تمام گروه های سنی را با هر محدودیت زمانی «راضی» نگه می دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی برنامه های قرآنی ماه رمضان برنامه های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز

در مراسم پایانی این جشنواره که عصر امروز در بوستان قرآن تبریز برگزار شد، از ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی قدردانی شد.

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: بخش حضوری این جشنواره به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی در دو بخش حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

قربانی افزود: در بخش مجازی جشنواره نیز در بخش‌های نقاشی، عکس نوشته، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ پنج‌هزار و ۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری شرکت داشتند.

وی نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و زمینه‌سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی را اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی اعلام کرد.

جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان»، یادبود زنده یاد قاری نوجوان سامان پور بیرامی در محور‌های اقامه نماز، قصه‌های قرآنی، امانت داری، حجاب و عفاف، احترام به بزرگترها، ادب و خوشرفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار برگزار شد.

این جشنواره با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و در رده سنی کودک، نوجوان و جوان با مشارکت شهرداری منطقه ۷ تبریز ترتیب یافت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود