Web Analytics Made Easy - Statcounter

« 9 استاندارد اجباری خودرو به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه اعمال نمی‌شود اما این دلیل بر آن نمی‌شود که ما از تولید کیفی خودروها چشم پوشی کنیم و بر عملکرد خودروسازان نظارت نکنیم، لذا در جلسه شورای عالی استانداردها که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، موضوع استانداردهای 85 گانه خودرو مطرح می‌شود و اگر شورا به این تصمیم رسید که باید خودروسازان به تمام استانداردها پایبند باشند؛ دیگر اجرای 76 استاندارد کفایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این توضیحات راغلامرضا شریعتی؛ رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سؤال «ایران» مبنی بر اینکه گزارش شرکت کیفیت بازرسی خودرو نشان می‌دهد که کیفیت خودروهای داخلی رو به کاهش است و این امر سبب نارضایتی مردم شده است، گفت و ادامه داد: «هر آن چیزی که قانون الزام کرده است ما اجرا می‌کنیم و در این باره هیچ کوتاهی نمی‌کنیم تا مردم به خودروهای باکیفیت دسترسی پیدا کنند.» برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که از سال 97 و با آغاز تحریم‌های سختگیرانه صنعت خودرو، شرکت‌های خودروسازی امکان اجرای استانداردهای 85 گانه که مربوط به قطعات و سیستم‌های مربوط به خودرو بود را نداشتند و همین امر سبب شده که کیفیت خودروها، روند نزولی به خود بگیرد.
 استانداردهای خودرویی ایران در کف است
رئیس سازمان ملی استاندارد به «ایران» گفت: «استانداردهای 85 گانه خودرو؛ کف الزام‌ها است و امیدواریم شرکت‌های خودروسازی خودشان برای ارتقای سطح استانداردها تلاش کنند. در این میان سعی خواهیم کرد که در مورد خودروها درجه‌بندی کیفیت را اعمال کنیم.» او ادامه داد: «ممکن است تک‌تک خودروها را از نظر رعایت الزام‌های استانداردها تست نکنیم اما در تولید حدود یک میلیون خودرو قطعاً مشکلاتی وجود دارد، امیدواریم دیگر خودروی بدون کیفیت و مشکل‌دار تولید نشود.»
از ورود تا خروج ذرت
ذرت آلوده موضوعی است که طی سال‌های اخیر بشدت ذهن‌های مردم را درگیر کرده است. چند سال پیش دو محموله ذرت آلوده به میزان 20 هزار تن و 121 هزار کیلو وارد کشور شد. این ذرت‌ها هیچ زمان وارد چرخه مصرف نشد و به جهت آلودگی که داشت شرکت وارد کننده مجبور به خروج آن از بندر امام شد. در نهایت و با تمام پیگیری‌ها، یک منبع مطلع به «ایران» گفت که در حال حاضر 75 هزار تن ذرت آلوده هنوز در بندر امام هست و حدود 66 هزار تن نیز به کشور عمان برگشت داده شده است. شریعتی در پاسخ به سؤال روزنامه ایران مبنی بر اینکه پرونده ذرت‌های آلوده چه زمان خاتمه پیدا می‌کند، گفت:« سازمان ملی استاندارد به‌دنبال خروج سریع ذرت‌های آلوده از بندر امام است و در این حوزه از تمام ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم. در حال حاضر 60 هزار تن ذرت در بندر امام وجود دارد که اجازه ندادیم وارد چرخه مصرف شود؛ این در حالی است که 70هزار تن آن مرجوع شده است.»
6 درصد انحراف بنزینی
نکته دیگری که روزنامه ایران از رئیس سازمان ملی استاندارد پرسید درباره وضعیت نازل‌های بنزین بود. او درباره آخرین بازرسی‌های نازل‌های بنزین و سی ان جی گفت: «برنامه این بود که در سال 99 از 76 هزار و 105 سوخت مایع ارزیابی صورت گیرد که بر این اساس توانستیم از 112 هزار و 310 مورد نازل ارزیابی انجام دهیم که در بین بازرسی‌ها 81 هزار و 550 پرونده، مورد قبول واقع شد و 6 هزار و 659 مورد عدم انطباق وجود داشت. در مورد سی ان جی هم برنامه ارزیابی از 5 هزار و 615 نازل بود که توانستیم از 8 هزار و 39 نازل بازرسی انجام دهیم؛ در این میان 5 هزار و 36 مورد بر اساس استانداردها بود و 977 نازل سی ان جی عدم انطباق با استانداردها داشت.» او ادامه داد: «آمار اعلام شده نشان می‌دهد که در نازل سوخت مایع 6 درصد و در سی ان جی 12 درصد عدم انطباق استانداردها وجود داشته است. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در اولین نشست خبری خود از جلوگیری این سازمان از ورود بیش از ۲هزار تن کالا و محموله‌ غیراستاندارد به کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: «این کالاهای غیراستاندارد در قالب ۹۳ محموله بیشتر در حوزه مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالاهای الکتریکی و الکترونیکی، چرم، لوازم خانگی و شیرآلات بهداشتی بوده است. این محموله‌ها شامل ۳۷محموله مواد غذایی، ۱۳محموله کالاهای الکتریکی، ۶ محموله لوازم خانگی، هفت محموله منسوجات چرم، ۱۲ محموله قطعات خودرو و ۱۸ محموله شیرآلات بهداشتی بوده است.» مبحث دیگری که شریعتی به آن پرداخت محور آلودگی محیط زیست بود که بواسطه فعالیت واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و برخی از سازمان‌ها ایجاد شده است. طبق آماری که ارائه شده است در این مدت یک میلیارد تن هیدروکربن، 1.5 میلیون تن نیتروژن و 15 هزار تن سولفور بیش از حد مجاز وارد هوای کشور شده است.
رئیس سازمان استاندارد تأکید کرد: «باید تمام سعی خود را انجام دهیم که میزان آلایندگی واحدهای صنعتی به حداقل برسد تا به محیط زیست لطمه‌ای وارد نشود.» او در پاسخ به سؤال ایرنا درخصوص گشایش‌های احتمالی سیاسی و اقتصادی و برداشته شدن تحریم‌ها، تأکید کرد: «گرچه نگرانی بسیاری از فعالان اقتصادی و مردم، باز شدن در‌های کشور به روی واردات قطعات، کالاها و تجهیزات بی‌کیفیت است، اما این سازمان چشم‌پوشی از استانداردهای اجباری خود نخواهد داشت و مانع از ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور خواهد شد.» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در خاتمه از تدوین استاندارد برای صنعت ماینینگ و رمزارزها، همچنین تدوین استاندارد مسئولیت‌های اجتماعی با کمک وزارت تعاون خبر داد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان ملی استاندارد بندر امام سی ان جی هزار تن ذرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش ۸ میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

ابوطالب گرایلو افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند. 

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از دو برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)