Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که کرونا در اوج خود قرارگرفته، در بعضی از مناطق کشور نه معلم ونه اینترنتی وجود دارد و حتی برخی ترک تحصیل کرده اند.

خبرگزاری میزان- بعد از شیوع ویروس کرونا، سیستم آموزش کشور وارد یک سری چالش های جدی شد. هرچند که کشور از لحاظ تکنولوژی در سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، اما هنوز هستند مردمانی که از جنوب تا شمال کشور با اینترنت بسیار ضعیف دست و پنجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عد از شیوع ویروس کرونا دولت روحانی تصمیم بر این گرفت که آموزش های مجازی را در تمام کشور گسترش دهد، اما فکرآن را نمی کرد که از لحاظ برقراری اینترنت پرسرعت، فراهم کردن گوشی های نسل جدید توسط خانواده ها و رفتارهای غیر عادی فرزندان در خانواده ها به مشکل بخورد.

هر چه از مدارس لاکچری و خاص تهران بیشتر فاصله بگیریم و به سمت حاشیه‌های شهر یا استان‌های محروم برویم، تبعیض و کمبود امکانات آموزشی هم بیشتر به چشم می‌خورد. انگار که صحبت از عرش تا فرش است و تفاوتی بین آموزش مجازی و حضوری هم ندارد. در این بین دوباره خانواده هایی که گرفتار نان شب خود هستند، چطور می توانند برای فرزندان خود یک تلفن همراه نسل جدید خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: آزمون استخدامی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی مجددا برگزار می‌شود

 وضعیت سیستان بلوچستان خوب نیست

اما در بین استان ها، شاید وضعیت در سیستان و بلوچستان متفاوت تر از دیگر استان‌های کشور باشد؛ آنتن دهی تلفن در اکثر روستاهای استان بلوچستان بسیار ضعیف است.

شرایط در سیستان و بلوچستان به صورتی است که حتی بسیاری از خانواده ها هم گوشی ساده دارند . نکته مهمی که درباره سیستان و بلوچستان وجود دارد این است که بسیاری از خانواده‌های دانش ‌آموزان بی‌بضاعت هستند و حتی آنها توانایی خرید بسته اینترنتی را هم ندارند. سیستان بلوچستان از مناطقی که حتی برای تامین امکانات اولیه در مدارس با مشکلات عدیده ای همراه بوده و به شدت با مشکلات فراوانی روبرو بوده است.

بعد از شیوع ویروس کرونا جدا از مشکلات اقتصادی، خانواده ها با چالش جدیدی برای تامین تلفن همراه برای فرزندان خود روبرو شده اند. در همین رابطه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اظهارات خود  بیان کرد که اگر برای امتحانات ترم، دانش آموزان به آموزش مجازی و تلویزیون دسترسی ندارند، شورای هر مدرسه موظف است که برای این دانش آموزان تصمیم گیری کند و امتحانات این دانش آموزان با حضورمعلمان در مدرسه برگزار خواهد شد.

اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره حضور معلمان در مدارس دانش آموزانی که از آموزش مجازی و تلویزیون محروم هستند، قابل تحسین است، اما به نظر می آید که جناب وزیر فراموش کرده که  استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان های محروم ایران با کمبود معلم مواجه هستند و نمی توانند به همه دانش آموزان خدمات رسانی کنند.

حسین زهی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در گفت وگو با میزان درباره صحبت های وزیر آموزش و پرورش در مساله حضور یافتن معلمان در منازلی که به آموزش مجازی و تلویزیون دسترسی ندارند، گفت: من نمی دانم چرا وزیر آموزش و پرورش چنین صحبت های را مطرح کرده است. در استان سیستان و بلوچستان ما با کمبود معلم روبرو هستیم و امکان این که معلمان در منازل دانش آموزان حضور پیدا کنند، وجود ندارد. خیلی از دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان به علت نبود اینترنت و مشکلات زیادی که در استان وجود دارد، ترک تحصیل کرده اند. خیلی از مدارس ماه ها است که معلم ندارند و دانش آموزان در شرایط خوبی به سر نمی برند.

نماینده مجلس دوازدهم در ادامه گفت: استان ما با مشکلات زیر ساختی روبرو است و فقط مساله اینترنت نیست. خیلی از مردم در روستاها به علت مشکلاتی که وجود دارد از تحصیل کردن بازمانده اند و شرایط سختی را تحمل می کنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در پایان در انتقاد به رویکرد مسئولان برای مدیریت مناطق محروم گفت: در سیستان و بلوچستان هم ازنظر زیر ساختی و هم اینترنت و دارای مشکلات زیادی است. امیدوام در آینده شرایط مناسب شود و کسانی که از تحصیل دوری کرده اند، بتوانند به تحصیل بپردازند و درآینده مردم مظلوم سیستان در ارگان های دولتی استخدام شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا محروم اینترنت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا محروم اینترنت وزیر آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آموزش مجازی دانش آموزان خانواده ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل و در گرامیداشت هفته معلم یاد و خاطره علامه شهید مطهری را گرامی داشت و اظهار کرد: این متفکر قرن معاصر عمر پربرکت خود را صرف شناخت اسلام و قرآن و آشنایی بیشتر مردم با مکتب حسینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: معلمان جامعه ما در ردیف خردمندان و متفکران همواره سعی کرده اند تا در تربیت و تعالی نسل های آینده تلاش و کوشش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به فعالیت های آموزشی و پرورشی دولت سیزدهم در استان اردبیل گفت: یکی از این سیاست ها بحث مولدسازی، صدور اسناد مالکیت و تجاری سازی واحدهای آموزشی با ارزش مناطق شهری بوده که در استان اردبیل نیز در این زمینه با حمایت استاندار اردبیل گام های جدی برداشته شده است.

صفری افزود: بعد از گذشت ۱۲ سال رتبه بندی معلمان با تامین اعتبار مورد نیاز اجرایی شد تا بخشی از دغدغه های معیشتی معلمان نیز رفع شود.

وی گفت: در حل مشکلات کمبود فضاهای آموزشی گام های جدی برداشته شده و در سه سال دولت سیزدهم ۷۸ مدرسه در قالب ۳۱۳ کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از در حال احداث بودن ۶۷ باب مدرسه در قالب ۵۲۱ کلاس درس خبر داد و تصریح کرد: به زودی بزرگترین مجتمع آموزشی استان با نام دارالفنون افتتاح خواهد شد که ۳۰۰ میلیارد تومان بانک عامل در قالب مسئولیت اجتماعی در آن سرمایه گذاری کرده است.

صفری از عزم دولت برای احداث ۲ هزار کلاس درس در استان خبر داد و بیان کرد: قرار است نیمی از این کلاس های درس به همت دولت، ۵۰۰ کلاس درس به همت خیرین و ۵۰۰ کلاس درس نیز با محوریت نوسازی مدارس احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شود.

وی از توزیع شیر رایگان در بین ۱۲۰ هزار دانش آموز و توسعه خدمات الکترونیکی در واحدهای آموزشی خبر داد و گفت: کلیه مدارس به اینترنت پرسرعت متصل شده و برای صرفه جویی در مصرف کاغذ خدمات الکترونیکی در قالب پنجره واحد دولت انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برچیده شدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان، توزیع ۲۴ هزار جلد کتاب راه موفقیت، تهیه و پخش ۶۰ برنامه تلویزیونی آموزشی و ۳۰ هزار دی.وی.دی در بین دانش آموزان مناطق محروم و عشایری خبر داد.

صفری اضافه کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق در این دو سال مورد توجه بوده تا ضریب تاثیرگذاری نمرات دانش آموزان در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد برسد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: تعداد مراکز سنجش سلامت و تحصیلی دانش آموزان از ۱۰ مرکز به ۲۵ مرکز افزایش یافته و در این زمینه استان اردبیل رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

صفری خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد دانش آموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی سنجش شدند و این طرح تا بیستم اردیبهشت ماه ادامه دارد و امیدواریم با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران این طرح به سرانجام رسیده و ۱۲ درصد باقیمانده جمعیت واجد شرایط در آن شرکت کنند.

وی گفت: ۵ میلیارد تومان شهرداری ها از بابت ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی متقبل شدند که جای سپاس و قدردانی از همت شهرداران در این موضوع داریم.

صفری بیان کرد: سرانه فضاهای ورزشی اردبیل در این دولت از ۲۰ سانتیمتر به ۵۱ سانتیمتر افزایش یافته و در کنار آن شاهد تکمیل ۲۰ باب نمازخانه و زیباسازی ۳۵۲ واحد آموزشی با همراهی جهادگران بودیم.

کد خبر 6095703

دیگر خبرها

  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی