Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور در ادامه بازدید از طرح‌های مدیریت شهری پایتخت با حضور در کارخانه سیمان ری از نزدیک در جریان طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا،‌ اسحاق جهانگیری در جریان این بازدید با توضیحات مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جریان روند تغییر کاربری و بازآفرینی این کارخانه سیمان قرار گرفت و بر ضرورت بازسازی و بازآفرینی فضاهای قدیم شهری و تبدیل به مجموعه های فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان ایران و از اصلی های صنایع در دوره معاصر است که در ابتدای قرن چهاردهم شمسی و همزمان با آغاز ساخت و سازهای صنعتی در ایران ساخته شد و در شمال شرقی شهر ری و در منطقه ۲۰ شهرداری شهر تهران قرار دارد.

این کارخانه تا اواخر سال ۱۳۶۲ فعال بود و در اسفند همان سال به دنبال توسعه شهر تهران و پیدایش فناوری ها و شیوه های جدید تولید از سویی و انتشار آلودگی فعالیت واحدهای این کارخانه از سوی دیگر، متوقف شد. با تلاش های انجام شده در سال ۹۷ در زمره آثار ملی قرار گرفت و به عنوان یکی از میراث صنعتی تهران شناخته شد.

سازمان نوسازی شهر تهران در راستای نوسازی و بازاستفاده کارخانه سیمان ری ایده های موجود در قالب طرح های دانشجویی به منظور تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری را جمع آوری کرده و پس از مذاکرات متعدد با متخصصان و فعالان صنعت با برگزاری یک مسابقه عمومی فرصتی در اختیار کارشناسان و علاقمندان قرار داد تا ایده های خود برای تغییر طرح کاربری این کارخانه در قالب یک مسابقه ارائه کنند. از ۵۰ طرح فرستاده شده به این مسابقه ۵ اثر برگزیده شده است.

لازم به ذکر است که از این مجموعه به عنوان یکی از لوکیشن های سریال پر مخاطب پایتخت استفاده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری کارخانه سیمان ری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

رئیس‌جمهور همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 749319

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ