Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از رویترز، کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه مشترکی اظهار داشتند: این که مقامات امارات پس از پخش این فیلم در ماه فوریه هیچ اطلاعاتی از لطیفه دختر شیخ محمد بن راشد ، حاکم دبی ارائه ندادند، ما را نگران کرده است.

کارشناسان سازمان ملل در ادامه خواهان ارائه اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت وی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه، کارشناسان خاطرنشان کردند که آنها از همان زمان نگرانی‌های خود را به دولت امارات در مورد "ناپدید شدن اجباری و بازداشت غیر مجاز" اعلام کرده اند.

آنها افزودند: بازداشت مداوم و بدون تماس لطیفه ممکن است عواقب مضر جسمی و روانی برای وی داشته باشد و ممکن است به یک رفتار بی‌رحمانه ، غیرانسانی و تحقیرآمیز منجر شود.

کارشناسان افزودند: بیانیه مقامات اماراتی فقط نشان می‌دهد که آنها در خانه از لطیفه مراقبت می‌کنند که در این مرحله کافی نیست.این هیئت کارشناسان شامل بازرسان سازمان ملل است که به موارد شکنجه و خشونت علیه زنان رسیدگی می‌کنند.

در بیانیه مذکور آمده است که کارشناسان خواستار "بررسی مستقل شرایط بازداشت و آزادی فوری وی" شده‌اند.در ۱۹ فوریه ، امارات اعلام کرد که لطیفه در خانه تحت مراقبت است.

این اقدام امارات پس از آن صورت گرفت که دفتر حقوق بشر سازمان ملل به ریاست میچل باچله در میان نگرانی های بین المللی در مورد سرنوشت لطیفه، از امارات خواست شواهدی از زنده بودن وی ارائه دهد.مقامات امارات هنوز واکنشی به این درخواست جدید نشان ندادند.

سخنگوی دفتر کار باچله اخیرا گفت که او مدرکی از زنده بودن لطیفه از امارات دریافت نکرده است.

پیشتر بی بی سی ویدیویی را از لطیفه منتشر کرده بود که در آن وی گفته بود توسط پدرش در ویلایی گروگان گرفته شده است.

در آن زمان سفارت امارات در لندن اعلام کرد، خانواده لطیفه تأکید کرده‌اند که وی در منزل تحت نظارت پزشکی است و حالش رو به بهبودی است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

 

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی