Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ۱۰ میلیارد دلار پروژه‌های جدید در بخش نفت و گاز در سه ماهه اول ۲۰۲۱ داشتند که بیشتر آن مربوط به توسعه میادین گازی قطر می‌شود. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اعلام کردند 10 میلیارد دلار پروژه‌های جدید در بخش نفت و گاز در سه ماهه اول 2021 داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش کل پروژه‌های این کشورها در کل بخش‌ها به 32.3 میلیارد دلار می‌رسد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

صنعت نفت و گاز شورای همکاری خلیج فارس که از کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات تشکیل شده است، از نظر ارزش پروژه‌ها در سه ماهه اول سال جاری میلادی پس از بخش صنایع همگانی در رتبه دوم قرار داشت.

ارزش کل پروژه‌های اعلام شده در بخش صنایع همگانی در این مدت به 14.5 میلیارد دلار می‌رسید.

سهم عربستان از کل پروژه‌های اعلام شده در این مدت در تمام بخش ها 54 درصد معادل 19 میلیارد دلار بود و پس از آن قطر با 21 درصد قرار دارد.

 در بخش نفت و گاز بیشترین سهم مربوط به قطر می‌شود که 10 میلیارد دلار پروژه‌های جدید نفت و گاز در سه ماهه اول 2021 داشته است. بیشتر این پروژه‌ها مربوط به توسعه ظرفیت گاز طبیعی مایع این کشور می‌شود.

صادرات نفت خام عربستان به پایین‌ترین رقم طی 8 ماه گذشته رسیدراه زیادی مانده تا بازارهای نفت به شرایط طبیعی بازگردند

 قطر در فوریه 2021 بزرگترین پروژه گاز طبیعی مایع جهان را از نظر ظرفیت اعلام کرد. شرکت قطر پترولیوم تصمیم نهایی خود را برای سرمایه‌گذاری در ساخت پروژه شرق «میدان شمالی» اعلام کرد که قرار است ظرفیت تولید گاز طبیعی این کشور را از سالانه 77 میلیون تن به 110 میلیون تن تا 2025 برساند. انتظار می رود این پروژه تولید را در سه ماهه پایانی 2025 آغاز کند. هزینه این پروژه برابر با 28.75 میلیارد دلار است که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های این صنعت در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

 قطر همچنین یک فاز توسعه‌ای دیگر را در میدان شمالی برنامه‌ریزی کرده است. میدان شمالی بزرگترین میدان گاز طبیعی دنیاست که قطر آن را با ایران سهیم است. فاز توسعه‌ای دوم مربوط به پروژه جنوب «میدان شمالی» می‌شود که قرار است ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع قطر را از 110 میلیون تن در سال به 126 میلیون تن برساند و انتظار می‌رود تولید در آن از 2027 آغاز شود.

 انتهای پیام/54

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد دلار پروژه سه ماهه اول میدان شمالی گاز طبیعی میلیون تن خلیج فارس نفت و گاز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دوم استقلال زنده می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری 85 درصد سهام این باشگاه به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز (یکشنبه) برگزار شد.

یکی از محورهای جلسه، تأکید علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تشکیل تیم «ب» استقلال در جهت پشتوانه تیم بزرگسالان و فروش بازیکنان و درآمدزایی بود.

بحث استعدادیابی و مسئولیت اجتماعی و ... دیگر مباحثی بود که از سوی علی عسگری مطرح شد و در هیئت مدیره باشگاه استقلال پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

باشگاه استقلال در سالیان دور تیم «ب» داشت که مقرر شد مجددا این اتفاق بیفتد و سهامدار جدید آبی‌ها دستور با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تیم دوم داده است.

دیگر خبرها

  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند