Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: اولین هفته اردیبهشت هفته سلامت است و شعار امسال این هفته «ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر» در نظر گرفته شده است. 

محمد مهدی خواجه ئیان افزود: امسال نیز این هفته تحت الشعاع شرایط کرونایی جامعه قرار دارد و شعار آن هم با توجه به این شرایط تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به شرایط کرونایی استان بوشهر و کشور، ادامه داد: با توجه به اینکه همه جامعه با شرایط ناشی از شیوع کرونا دست به گریبان است بنابراین برای حفظ سلامت باید بتوانیم خود را در برابر این بیماری ایمن نگه داریم.

مبتلایان بدون علامت انتشار دهندگان خاموش ویروس

معاون مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: الان در شروع خیزی از کرونا هستیم که نمی‌دانیم چقدر طول می‌کشد و چقدر ابتلا خواهیم داشت. اگر چه تلاش‌ها بر این بود که وارد این مرحله نشویم، به هر حال این اتفاق افتاد. حالا باید به این فکر باشیم که در این شرایط برای حفاظت از خود در برابر کرونا چه کار کنیم.

خواجه ئیان عنوان کرد: اکنون بیشتر ابتلاها مربوط به کسانی است که با فرد بدون علامت تماس داشته‌اند، موارد زیادی داریم که می‌گویند در دورهمی که شرکت داشتند کسی مبتلا نبوده است در حالی که فرد مبتلا در جمع حضور داشته اما علائم نداشته است. بنابراین باید از رفتن به تجمع و دورهمی خودداری کنیم تا حتی اگر فرد مبتلایی بدون علامت در جمع حضور دارد با او در تماس نباشیم.

تا کی قرنطینه بمانیم؟

او گفت: اگر به هر ترتیب فردی مبتلا به کرونا شد و بیماری‌اش به گونه‌ای بود که نیاز به بستری نداشت دو هفته در خانه بماند، دایره ارتباطش را در خانه محدود کند، یکی از افراد خانواده وظیفه مراقبت از او را بر عهده گیرد، پنجره‌ها به ویژه جایی که فرد مبتلا هست باز باشد، دیگر افراد فاصله دو متری را با بیمار حفظ کنند و بیمار ماسک داشته باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر در همین حال بیان کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که اگر یک نفر از اعضای خانواده دچار کرونا شد بقیه اعضای خانواده هم درگیر می‌شوند اما باز تاکید بر این است که توصیه‌ها رعایت شوند تا احتمال انتشار ویروس در خانواده کاهش یابد.

بیشتر بخوانید

از رعایت محدودیت‌ها در استان بوشهر رضایت ندارم فاصله‌گذاری اجتماعی اثربخش‌ترین راه برای کنترل کرونا است خودمراقبتی بهترین راه برای مقابله با کرونا است

خواجه‌ئیان از مبتلایان خواست از خانه بیرون نیایند حتی برای گرفتن دارو و سعی کنند اگر نیاز به راهنمایی دارند با تماس تلفنی با مراکز درمانی راهنمایی لازم را دریافت کنند.

او تاکید کرد: کسانی که نیاز به بستری نداشته‌اند دو هفته و کسانی که در بیمارستان بوده‌اند پس از ترخیص تا سه هفته در خانه بمانند.

رژیم غذایی خاص کرونا نداریم

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: هیچ رژیم غذایی خاصی برای پیشگیری از کرونا یا هنگام درمان وجود ندارد، فقط به بیماران دارو‌های تقویتی داده می‌شود.

خواجه‌ئیان از کسانی که سرفه مکرر، بدن درد، تب و تنگی نفس دارند خواست به پزشک مراجعه کنند تا تصویربرداری از ریه صورت گیرد.

او همچنین به خانواده‌هایی که سالمند یا فرد دارای بیماری مزمن دارند تاکید کرد که اگر این عضو خانواده دچار کرونا شد به طور حتم باید او را به مراکز درمانی ببرند زیرا این افراد کسانی نیستند که بتوان بیماری شان را در منزل کنترل کرد و باید زیر نظر پزشک قرار گیرند.

ضرورت مراقبت از بچه‌ها در برابر ویروس جهش یافته

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با بیان اینکه اکنون بیشتر افراد به ویروس جهش یافته مبتلا می‌شوند، گفت: ویروس جهش یافته هم شدت انتشار بیشتری دارد، هم خیلی سریع در فرد رشد می‌کند و هم سنین پایین‌تر را درگیر می‌کند.به همین علت از خانواده‌ها می‌خواهیم که اجازه ندهند فرزندانشان در جمع‌ها و محیط‌های شلوغ حضور یابند.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: برای اینکه زنجیره انتقال کرونا شکسته شود باید محدودیت‌ها را رعایت کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس هفته سلامت کووید19 بدون علامت خواجه ئیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسوولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

ارائه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی بهزیستی به مردم

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی اولین تشکیلات دولتی است که علم روانشناسی و مشاوره را توانسته وارد ساختار اجرایی کند، گفت: ۹۴ مرکز دولتی و ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون نفر را طی دو میلیون و ۷۵۰ هزار جلسه مورد مشاوره قرار دادند.

وی افزود: در راستای عدالت اجتماعی و دسترسی عموم افراد به خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی ارائه داده است و در سال جاری ارتقای خط و ارتباط با سایر خطوط در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به اختصاص یاری برگ به خانواده های کم بضاعت و مددجویان سازمان بهزیستی، اظهارداشت: برنامه های دیگری مثل مشاوره های به افراد در شرف طلاق، دوره های آموزشی پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و فرزندپروری ارائه می شود که به سلامت روان جامعه کمک می کند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲۲ سال پیش مسوولیت صدور پروانه فعالیت مراکز مشاوره به سازمان بهزیستی واگذار شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز در این سال‌ها همراه بهزیستی بودند و نظارت های مختلفی بر روی این مراکز انجام می شود.

کد خبر 6092732

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • خط و نشان تند و تیز ستاره سپاهان علیه پرسپولیس با یک تصویر ترسناک!
  • خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰