Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان منع تسلیحات شیمیایی امروز چهارشنبه درباره پیشنهاد فرانسه برای تعلیق حقوق نظام سوریه در این سازمان با ادعای استفاده دمشق از سلاح شیمیایی رای گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، کشورهای غربی سه شنبه از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواستند که تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه نظام سوریه به اتهامات ساختگی استفاده از سلاح‌های شیمیایی و عدم اطلاع رسانی درباره میزان ذخایر سلاح های شیمیایی خود اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، انتظار می رود کشورهای عضو این سازمان مستقر در لاهه امروز (چهارشنبه) درباره پیشنهاد فرانسه مبنی بر تعلیق "حقوق و امتیازات" دمشق در داخل این سازمان از جمله حق رأی دادن، رای دهند.

طبق اعلام عربی۲۱، پیشنهاد فرانسه از حمایت ۴۶ کشور عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی برخوردار است.

سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی روز هشتم ماه آوریل با انتشار گزارشی مدعی شد که نیروهای نظام سوریه در تاریخ ۲۴ الی ۲۷ مارس سال ۲۰۱۷ روستای لطامنه در استان حماه واقع در غرب سوریه را با بمب‌های حاوی گاز کلر و گاز سارین بمباران کرده است؛ ادعایی که توسط سوریه و روسیه تکذیب شده و دمشق و مسکو تأکید کرده‌اند که کشورهای غربی سازمان مذکور را سیاسی کرده‌اند.

در همین حال، "فرناندو آریاس"، دبیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نشست سالانه این سازمان در اقدامی برای فضا سازی علیه نظام سوریه، مدعی شد که نظام سوریه مهلت ۹۰ روزه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای گزارش محل و میزان سلاح های شیمیایی در اختیار خود را نقض کرده است!

وی در ادامه مدعی شد که "سوریه هیچ اقدامی در این راستا اتخاذ نکرده است"!

پیش از این الکساندر شولگین ، نماینده روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی گفت: اتهاماتی که کشورهای غربی علیه نظام سوریه در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی مطرح می‌کنند ساختگی و نتیجه منافع ژئوپلیتیک است.

در صورت تصویب این طرح، اقدامات سختگیرانه‌ای برای محدود کردن حقوق سوریه در سازمان منع تسلیحات از جمله سلب حق رأی در کنفرانس کشورهای عضو و شورای اجرایی و همچنین جلوگیری از میزبانی و سازماندهی هرگونه رویدادی در قلمرو خود از طریق کنفرانس، شوراهای اجرایی و فرعی اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه سازمان منع تسلیحات شیمیایی استفاده از سلاح های شیمیایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی نظام سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت های غزه می شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

کد خبر 6087951

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم