Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی مازندران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با ورود سامانه بادگرم جنوبی، هوای مازندران امروز چهارشنبه به طور میانگین تا ۱۰ درجه گرمتر می‌شود و خطر آتش سوزی در عرصه های طبیعی دور از انتظار نیست.

سرهنگ مجید ذکریایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر این نکته که ۹۸ درصد عامل آتش سوزی خطای انسانی است، افزود : با توجه به افزایش دما و وزش باد شدید ، با کوچکترین بی توجهی بویژه خطای انسانی از سوی گردشگران خطر آتش سوزی به لحاظ تعداد منطقه و وسعت بسیار جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد : از آن جایی که شرایط آب و هوایی و برگ های خشک ناشی از این گرما برای افزایش و گسترش آتش فراهم  است ، در صورت آتش سوزی در شرایط وزش باد شدید به طور یقین خسارت بیشتری بر  عرصه های جنگلی و مرتعی استان وارد خواهد شد.

ذکریایی با اظهار این که امکانات و تجهیزات  آتش نشانی  یگان های حفاظت عرصه های طبیعی مازندران در وضعیت آماده قرار دارد ، افزود : اگر مسافران و گردشگران مرتکب خطای آتش سوزی عرصه های جنگلی نشوند، بقیه موارد تحت کنترل است.

وی با بیان این که با هماهنگی مدیریت بحران مازندران ، یگان های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست نیز در آماده باش قرار گرفتند ، گفت : تمامی نیروها  در محل محل کارشان در سرجنگل بانی ها حضور دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران از مردم خواست تا هرگونه بی توجهی و دخل و تصرف در عرصه های طبیعی و جنگلی را اعم از روشن کردن آتش ، تصرف و تجاوز و یا  قطع درختان از طریق سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر اداره می شود.

برچسب‌ها ساری سازمان هواشناسی كشور مازندران یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری سازمان هواشناسی كشور مازندران ساری سازمان هواشناسی كشور مازندران یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری اخبار کنکور منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است