Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:11:29 GMT

روایت عمویی از حضور علی اکبر صالحی در کمیسیون امنیت ملی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۵۳۰

روایت عمویی از حضور علی اکبر صالحی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ‌مجلس گفت: طبق توضیحات رییس سازمان انرژی اتمی هدف دشمن مبنی بر توقف غنی سازی در ایران محقق نشد و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده همچنین هیچ وقت غنی سازی در نطنز حتی در زمان قطع کابل اصلی برق متوقف نشده است.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه فوق‌العاده روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای صالحی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جهت بررسی خرابکاری در سایت هسته‌ای نطنز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه آقای ابراهیم عزیزی رئیس هیأت اعزامی کمیسیون امنیت ملی به سایت نطنز پس از حادثه ۲۲ فروردین ماه، گزارش بازدید هیأت از سایت نطنز و پیشنهادهای این هیأت برای اصلاح شرایط را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.
وی افزود: آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به ارائه توضیحاتی درباره آسیب وارد شده به کابل‌های انتقال برق سایت نطنز در اثر خرابکاری توسط "رضا کریمی" پرداخت و گفت که کابل‌هایی که در این حادثه دچار اختلال شده بود، به سرعت تعویض شده و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است.

وی افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد که به دلیل تدابیر صورت گرفته، هیچ وقت غنی سازی در نطنز حتی در زمان قطع کابل اصلی برق متوقف نشده و هم اکنون هم چندین زنجیره سانتریفیوژ در محلی که برق آن دچار آسیب شده بود، مجدداً فعال شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: بنا بر تاکید آقای صالحی هدف دشمن مبنی بر توقف غنی سازی در ایران محقق نشد و با اتکا به قانون مجلس ما به سرعت، غنی سازی ۶۰ درصد را برای تأمین نیازهای داخلی آغاز کردیم و به دشمنان توانمندی بومی کشور را نشان دادیم.

عمویی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، دشمنان کشورمان از جمله رژیم صهونیستی تلاش‌های مکرری برای خرابکاری صنعتی در برنامه هسته‌ای ایران داشته‌اند که موارد متعددی از آنها با تلاش نیروهای فنی و امنیتی سازمان کشف و خنثی شده است.

وی افزود: در این جلسه، نمایندگان عضو کمیسیون با طرح نظرات خود بر تقویت تدابیر پیشگیرانه حفاظتی در مراکز حساس وابسته به سازمان انرژی اتمی تاکید کردند و خواستار تمرکز بر امنیت و حفاظت در سازمان انرژی اتمی شدند و از اقدام به موقع دانشمندان هسته‌ای کشور در غنی سازی ۶۰ درصد در سایت نطنز تقدیر کردند.

وی در پایان گفت که در این جلسه مقرر شد که با توجه تحولات جاری در موضوعات سیاست خارجی، علیرغم محدودیت‌های بهداشتی در مجلس، کمیسیون امنیت ملی در هفته‌های آینده بنا به اقتضا جلسات فوق العاده برگزار کند.

کد خبر 488328

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی اکبر صالحی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابوالفضل عمویی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان انرژی اتمی کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی غنی سازی سایت نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها

حبیب‌زاده، منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس را ناصحیح دانست و گفت: به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است». - اخبار سیاسی -

حبیب‌زاده منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی ضمن نادرست دانستن روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس به خبرنگار تسنیم گفت: «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است».

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: « آنچه بوده توضیحات اینجانب درباره اعتقادم به مدیریت آقای قالیباف بوده که آقای غضنفری در این میان از آن مقام محترم اجرایی درخواست کرد که درباره عدم تصویب طرح صیانت و فضای مجازی از رئیس محترم مجلس سوال کند، من یک سرباز حضرت آقا و فردی بدون وابستگی به هیچ جریانی هستم و آقای غضنفری را هم فردی دلسوز دیدم اما روایت ایشان صحیح نیست».

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کارهای کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرفهای وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی هست، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه ها باید دنبال خدمت بی منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور