Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:12:59 GMT

کاهش تعداد مجوزهای وزارت صمت از ۸۰ مجوز به ۴۵ مورد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۷۱۶

کاهش تعداد مجوزهای وزارت صمت از ۸۰ مجوز به ۴۵ مورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، احمد تشکینی در برنامه تیتر امشب شامگاه سه‌شنبه، در خصوص اقدامات وزارت صمت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و رفع چالش‌های صدور مجوز، با تاکید بر اینکه برآیندهای ساده‌سازی صدور مجوز یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صمت است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی تعریف شده در سال جاری در وزارت صمت، ساماندهی مجوزها در وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در ادامه به همکاری خوب بین وزارت صمت و هیئت مقررات زدایی اشاره کرد و افزود: یکی از گام‌های مهمی که در این راستا در وزارت صمت برداشته شد بحث ادغام و ساماندهی مجوزها بود که تعداد مجوزها از ۸۰ مجوز به حدود ۴۵ مجوز کاهش پیدا کرده است.

تشکینی استعلام‌های دیگر دستگاه‌ها را یکی از دلایل زمان بر بودن صدور مجوز در وزارتخانه متبوع خود دانست و تصریح کرد: برای صدور مجوزها در وزارت صمت تعدادی دستگاه همکار خارج از وزارت خانه وجود دارد که برای صدور مجوز، استعلام این دستگاه‌ها لازم است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات وزارت صمت در این حوزه، استعلام و نظرسنجی از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، سازمان‌های صمت استانی و سایر حوزه‌های مرتبط با تولید و تجارت برای شناسایی و معرفی رویه‌ها، مقررات و فرآیندهای مخل صدور مجوز بوده است که در فاز نخست تعداد ۱۹ مورد شناسایی و معرفی شدند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در پایان صحبت‌های خود به برنامه‌های وزارت صمت در راستای مانع زدایی اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در حوزه مانع زدایی در وزارت صمت انجام دادیم ایجاد هیئتی در داخل وزارتخانه مشابه هیئت مقررات‌زدایی است و بخش‌نامه‌ها و مقرراتی که قابل حذف و یا اصلاح بود شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و دستورات لازم در خصوص آن‌ها، توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شد.

طبق توضیحات تشکینی مواردی که در بسته‌های تشویقی مشخص شده است، از دیگر اقدامات وزارت صمت در راستای مانع زدایی و بهبود فضای کسب و کار بیرونی است.

کد خبر 5194294

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کسب و کار مقررات زدایی قیمت دلار بورس تهران شاخص کل بورس تولید نفت بانک مرکزی ایران نرخ خرید تضمینی گندم قیمت نفت سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا قیمت مرغ سهام عدالت قیمت یورو وزارت نیرو وزارت صمت وزارت صمت صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری مهر، در میان استان‌ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کردند.

لازم به ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در « qr.mojavez.ir» نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها « mojavez.ir»، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6091338

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود