Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@14:29:56 GMT

کوچه به کوچه در جست‌وجوی مشکلات

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۹۰۴

کوچه به کوچه در جست‌وجوی مشکلات

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: این بار سراغ مدیران و همکاران ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۸ رفتیم تا با گشتی میدانی از اقدامات و برنامه‌های خود برای بهبود شرایط زندگی شهروندان بگویند.   همراه شهردار ناحیه یک در محله‌ها قدم زدیم؛ خواسته‌های اهالی را شنیدیم و البته قول‌هایی را که آقای شهردار به آنها داد. او در ادامه از چند طرح عمرانی مهم منطقه ۱۸ صحبت کرد که مطمئناً شنیدن آنها کام اهالی را شیرین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   «سیدجواد بهشتی» با حوصله از ساعت ۹ و نیم تا ظهر روز دوشنبه ما را در این محله‌گردی همراهی کرد و برای رفع مشکلات و تسریع در انجام پروژه‌ها، بخشی از امور را به سایر همکارانش سپرد و تلاش کرد یک روز را در کنار اهالی منطقه ۱۸ بگذراند و درددل‌های آنها را بشنود.

محل قرارمان ابتدای خیابان شهید بنایی در محله بهداشت است. از شهردار ناحیه یک منطقه ۱۸ می‌پرسیم قرار است از کدام نقاط ناحیه بازدید کنیم، کمی مکث می‌کند و با لبخند ادامه می‌دهد: «اول چند نیاز و ضرورت محلی را ببینیم و بعد بین شهروندان می‌رویم تا آنها از مشکلات محله بگویند و من و همکارانم در این ناحیه رفع این خواسته‌ها را در اولویت‌های‌کاری خود قرار دهیم.»
در پیاده‌رو خیابان شهید بنایی جنب بیمارستان غیاثی در محله بهداشت کمی قدم می‌زنیم. خیابانی که باید آن را یکی از شاهراه‌های منطقه ۱۸ بدانیم، چراکه از یک‌سو به خیابان طالقانی و برادران بهرامی متصل می‌شود و از سوی دیگر به بزرگراه آیت‌الله سعیدی.
 با اینکه این خیابان‌ها کانون استقرار فروشگاه‌ها، بورس پوشاک، خودرو، صنایع چوب و... است، اما پیاده‌روسازی مناسبی در بخش‌هایی از محله مشاهده نمی‌شود. این موضوع را با شهردار ناحیه در میان می‌گذاریم و اینکه زوائد فیزیکی و پیاده‌روهای باریک مردم را مجبور می‌کند به جای حرکت در پیاده‌رو از خیابان استفاده کنند.

پیاده‌رو ناهموار

سیدجواد بهشتی به ضلع غربی خیابان شهید سلیمانی اشاره می‌کند و می‌گوید: «سال گذشته در این محدوده پیاده‌روسازی شده است و همه تلاش‌مان را انجام دادیم که زوائد فیزیکی را از محل عبور مردم برداریم، اما اینکه چرا پیاده‌روهای کوچه وخیابان ما نصفه و نیمه آسفالت شده و مابقی مرمت نشده‌اند، به این دلیل است که ما نیازهای محلی و منطقه‌ای را دسته‌بندی کرده و از پیاده‌روهایی که نیاز به عملیات عمرانی برای بهسازی دارند، فیلم و عکس تهیه کرده و در اختیار معاونت فنی وعمران شهرداری منطقه قرار دادیم تا نقاط تعیین شده را بازسازی کنند. به این موضوع هم توجه داشته باشید که چند ملک در خیابان شهید سلیمانی هنوز عقب‌نشینی نکرده‌اند و به همین دلیل در این بخش از محله با پیاده‌روهای باریک و معابر دندانه‌دندانه روبه‌رو می‌شوید.»

پایان دغدغه ورزش‌دوستان بوستان گلستانه

از خیابان شهید سلیمانی در محله بهداشت خارج می‌شویم و به بوستان گلستانه در نزدیکی خیابان طالقانی و غیاثی می‌رسیم. این بوستان همه‌روزه اهالی ورزش‌دوست محله بهداشت و... را به سوی خود می‌کشاند. وجود خانه‌های مسکونی و آپارتمانی این فضای سبز زیبا را به یکی از پررفت‌وآمدترین بوستان‌های منطقه تبدیل کرده است.
با شهردار ناحیه یک وارد این پارک می‌شویم. بهشتی می‌گوید: «میزهای تنیس، وسایل بدنسازی مناسب و زمین بازی کودکان و... از جمله امکانات تفریحی این بوستان به شمار می‌رود و بستر مناسبی برای تفریح و ورزش شهروندان و اهالی محله ایجاد کرده است.»
چند شهروند میانسال دور هم نشسته‌اند و شطرنج بازی می‌کنند. به آنها می‌گوییم شهردار ناحیه امروز به به این محل آمده‌اند تا با مشکلات شما آشنا شوند؛ چه خواسته‌ای در رابطه با کمبودها و یا بهبود وضعیت بوستان گلستانه از او دارید؟ همه از جای‌شان بلند شده و دور شهردار حلقه می‌زنند. یکی از شهروندان محله می‌گوید: «اهالی ساعت‌ها در این محل فوتبال، تنیس، شطرنج و... بازی می‌کنند، اما از نظر روشنایی وضع بسیار بدی دارد و شب‌ها اغلب چراغ‌هایش خاموش است.»
بهشتی می‌گوید: «به‌عنوان خدمتگزار مردم قول می‌دهم که نواقص روشنایی و خاموشی پایه‌های چراغ بوستان گلستانه در کمتر از یک روز برطرف شود تا خانواده‌ها با خیال راحت و با امنیت و آسایش بیشتر از این فضای سبز استفاده کنند.»
یکی دیگر از مشکلات بوستان گلستانه آسفالت نامناسب زمین بازی است. «امید عباسی» شهروند دیگری است که در این‌باره می‌گوید: «ما هر صبح برای ورزش صبحگاهی به این پارک می‌آییم که تقریباً حدود ۵۰ نفر هستیم و اینجا پاتوق ورزشی ماست، اما متأسفانه زمین بازی که ما در آن ورزش می‌کنیم، ناهموار است و نیاز به آسفالت و زیرسازی مناسب دارد.»
با شهردار ناحیه یک به این زمین بازی که یک طرف آن با دیوارهای سیمی محصور شده، می‌رویم. بهشتی می‌گوید: «به‌زودی برای رفع این مشکل اقدام می‌کنیم تا مشکل ناهمواری سطح این زمین بازی که اتفاقاً در کنار وسایل بازی کودکان قرار گرفته، برطرف شود.»

تأمین روشنایی خیابان و معابر تولیددارو

هنوز در پارک گلستانه هستیم که «نوید شاهبداغی» یکی دیگر از اهالی محله که ساکن خیابان تولیددارو است به سمت ما می‌آید و می‌گوید: «یکی از مشکلات مهم خیابان تولیددارو کمبود روشنایی در اوقات شبانگاهی است. واقعاً دم غروب رفت‌وآمد برای اهالی این خیابان سخت است.»
شهردار ناحیه یک با تأکید بر اینکه رفع مشکلات برق معابر و خیابان‌ها برعهده اداره برق است و نه شهرداری، می‌گوید: «در اسرع وقت با مسئولان اداره برق سینا مکاتبه می‌کنیم که نسبت به برطرف کردن کمبود روشنایی در خیابان تولیددارو که از مشکلات قدیمی این محله است، اقدام لازم انجام شود.»

تسریع در ساخت مقبره شهدای گمنام

از پارک گلستانه در محله بهداشت راهی بوستان ۱۵ خرداد در محله تولیددارو می‌شویم. جایی که پروژه فرهنگی مقبره شهدای گمنام در حال اجراست.
«داود رضایی» یکی از شهروندان که متوجه حضورمان در بوستان ۱۵ خرداد شده، می‌گوید: «گله اهالی محله تولیددارو این است که متولیان و سازندگان برای ساخت مقبره شهدای گمنام سرعت عمل داشته باشند. چراکه اهالی بتوانند در فضای معنوی ماه مبارک رمضان به این مکان بیایند و در این فضا به راز و نیاز و عبادت مشغول شوند.» بهشتی با توجه به انتظاراتی که شهروندان ساکن در این محدوده دارند عنوان می‌کند که اجرای سقف مقبره شهدای گمنام برای مدتی به تعویق افتاده بود که با رفع موانع و تأمین منابع مالی دوباره از سر گرفته شده و با قوت و سرعت مناسب پیش می‌رود. ضمن اینکه قرار است در محل ساخت مقبره شهدای گمنام نورافشانی ویژه و اقدامات دیگری نیز انجام شود که به افزایش رضایت شهروندان منجر خواهد شد.»

کد خبر 596272 برچسب‌ها محله همشهری محله پیاده رو منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله پیاده رو منطقه ۱۸ مقبره شهدای گمنام شهردار ناحیه یک محله بهداشت خیابان شهید زمین بازی منطقه ۱۸ پیاده رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما ، کوچه سلامت پلاک ۱۰۲، تنها برنامه رادیو سلامت است که موسیقی متناسب با بخش‌های مختلف و متنوع برنامه به صورت زنده اجرا می‌کند، و با رویکرد اجتماعی به موضوعات با نگاهی طنز و سرگرمی می‌پردازد.
در این برنامه رادیویی، هر هفته با بخش «بزن بریم» به نقاط گردشگری کشور عزیزمان سفر می‌کنیم و در مورد بخش‌های گردشگری معرفی شده صحبت می‌کنیم.

بخش‌های نمایشی و طنز در مورد مشکلات زندگی و برخورد با مشکلات در روند برنامه به صورت نمایش‌های کوتاه پخش می‌شود، در بخش «تیک تاک» نیز شنوندگان در مسابقه زنده تلفنی برنامه شرکت می‌کنند.
برنامه «کوچه سلامت پلاک۱۰۲» به تهیه کنندگی «محسن کریمی» امروز جمعه ساعت ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.


دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم