Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@07:29:56 GMT

پاسخ اعتماد اهالی خدمت است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۹۹۶

پاسخ اعتماد اهالی خدمت است

هشمهری آنلاین _ ابوذر چهل‌امیرانی:   از جوانان فعال منطقه است که خدمت به هم‌محله‌ای‌هایش را افتخار بزرگی می‌داند و برای حل نیازها و مشکلات شهری آنها سر از پا نمی‌شناسد. فعالیت‌های خداپسندانه و کمک به همنوعانش را از پدرش یاد گرفته که برای‌ آبادانی محله‌های منطقه۱۷ به‌خصوص محله امامزاده حسن(ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این جوان هم‌محله‌ای همراه شدیم تا بدانیم چه مشکلاتی را از مسئولان پیگیری کرده و قرار است در سال جاری چه اقداماتی برای رفاه ساکنان محله امامزاده حسن(ع) انجام دهد.

نیازها و مشکلات محله امامزاده حسن(ع) را اولویت‌بندی کرده و براساس ضرورت آنها را پیگیری می‌کند. وقتی از امیری می‌پرسیم مشکل اصلی این محله چیست، می‌گوید: «به نظر من کمبود فضای سبز بزرگ‌ترین مشکل محله امامزاده حسن(ع) است. این محله به دلیل بازار بزرگ پوشاک که در اطراف آستان مطهر امامزاده حسن(ع) شکل گرفته، از کمبود سرانه فضای سبز رنج می‌برد. قرار بود اداره اوقاف آستان در ازای ساخت یک پاساژ، ۲۳ملک در خیابان شهید ناصر ابدام را خریداری و تخریب کند تا فضای سبز ایجاد کند. تاکنون چند پلاک هم تخریب شده، ولی اقدام مناسبی برای تملک و تخریب واحدهای دیگر انجام نشده است.»
به گفته او اجرا نشدن این طرح مشکلات دیگری هم به محله امامزاده حسن(ع) تحمیل کرده است: «به دلیل تخریب نشدن ملک‌های موردنظر طرح تعریض خیابان شهید ابدام در اطراف آستان نیمه‌کاره مانده است. وقتی در این خیابان از سمت میدان شهدای مدافع حرم به سمت بزرگراه شهید آیت‌الله سعیدی حرکت می‌کنید، در بین راه با این ملک‌های معارض مواجه می‌شوید که مسیر را کم‌عرض و رانندگان را مجبور می‌کند با عبور از مسیرهای جایگزین، وقت و انرژی زیادی را تلف کنند.» البته تعریض این خیابان فقط به تخریب همین ملک‌ها بستگی ندارد و در نقاط دیگری از این محور هم با ملک‌هایی راه را مسدود کرده‌اند: «قرار بود این ملک‌ها توسط شهرداری یا کارگزار شهرداری خریداری و تخریب شود که تاکنون به نتیجه نرسیده است.»
وی به اهمیت تعریض خیابان شهید ابدام اشاره و عنوان می‌کند: «خیابان امامزاده حسن(ع) از معابر اصلی این محله است که بازار پوشاک هم در آن قرار دارد و در ادامه به بازار مبل یافت‌آباد منتهی می‌شود. به همین دلیل همیشه با ترافیک سنگین روبه‌روست و رانندگان سعی می‌کنند از خیابان شهید ابدام که پشت امامزاده قرار دارد برای رسیدن به مقصد استفاده کنند. اما ملک‌های معارض آنها را دچار مشکل می‌کند و مجبورند برای ادامه مسیر مدام به‌صورت مارپیچی از بین خانه‌ها عبور کنند. اگر حادثه‌ای در این محله رخ دهد آن موقع می‌بینید که خودروهای امدادرسانی برای رسیدن به محل حادثه با چه دردسرهایی مواجه می‌شوند.»

 حل مشکلات محله با کمک فضای مجازی

امیری سال ۱۳۵۹ در همین محله به دنیا آمده است. خانواده‌اش از قدیمی‌های محله هستند و به تبعیت از پدرش که روزگاری برای‌ آبادانی محله از جمله آسفالت کوچه و خیابان‌هایش تلاش می‌کرده، او هم برای پیگیری و رفع نیازهای شهری اهالی آستین بالا زده است. همین پیگیری‌ها باعث شد تا هم‌محله‌ای‌ها از او بخواهند در انتخابات شورایاری شرکت کند تا پیگیری‌هایش قانونی و هدفمند انجام شود.

بالاترین رأی مردمی را کسب کرد و همراه با اعضای شورایاری محله توانست اقدام‌های مفیدی در محله امامزاده حسن(ع) انجام دهد. می‌گوید: «با پیگیری اعضای شورایاری و همراهی «محمد رنگرز» دبیر شورایاری محله، تاکنون ۹۰ درصد کوچه‌های این محله روکش آسفالت شده‌اند. چند ملک در مسیر تعریض خیابان شهید ابدام وجود داشت که مالکان با مسئولان شهرداری برای واگذاری املاک خود همکاری نمی‌کردند که توانستیم آنها را به انجام این کار شهری راضی کنیم. پس از شیوع ویروس کرونا تعدادی از کاسبان محل دچار خسارت شدند و در نخستین گام ۲۰۰بسته معیشتی بین آنها توزیع کردیم. این کار هنوز هم ادامه دارد و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ بسته از طریق شورایاری و مسجد اسلامی توزیع شده است.»
وی کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد آی. تی دارد و واحد خبر شورایاری منطقه۱۷ را راه‌اندازی کرده است. امیری می‌گوید: «در حال حاضر می‌توان استفاده بهینه‌ای از فضای مجازی برای آشنایی با نیازها و مشکلات محله‌ها کرد و در این فضا اهالی می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر کنند. خوشبختانه ما هم با این کار موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم و اهالی درخواست‌های شهری خود را در گروه واتساپ محله امامزاده حسن(ع) اعلام می‌کنند و پیگیر رفع آنها می‌شویم. در این مدت، مسئولان شهری هم به این گروه اضافه شده و پاسخگوی اهالی هستند. به این واسطه، رفع مشکلی که پیش از این نیازمند یک هفته زمان بود، به کمتر از چند ساعت رسیده است.»
خودش نیز هرساعت از شبانه‌روز پاسخگوی اهالی در این گروه است و خیلی وقت‌ها مجبور می‌شود نیمه‌شب راهی کوچه و خیابان‌ها شده و مشکلات را از نزدیک بررسی کند. وقتی می‌پرسیم خانواده‌اش از کارهایش رضایت دارند یا خیر، می‌گوید: «وقتی اهالی به من اعتماد کرده‌اند باید هرکاری از دستم بر می‌آید برای رفاه آنها انجام دهم. رفع مشکلات از این محله به نفع خانواده خودم نیز هست، چون در همین‌جا زندگی می‌کنیم. بنابراین منتی بر مردم نداریم و وظیفه‌ای است که باید به بهترین شکل انجام دهم و در واقع، پاسخ اعتماد اهالی به من است. خوشبختانه همسر و فرزندم با من همکاری دارند و حتی در اجرای برخی برنامه‌ها همراهی‌ام می‌کنند. عید امسال به خاطر برگزاری کاروان شادی در محله، هر روز مجبور بودم هنرمندان را همراهی کنم. به همین دلیل به مسافرت یا دید و بازدید نرفتیم، اما همین که می‌دیدم اهالی با دیدن این کاروان شاد می‌شوند لذت می‌بردم. همسر و فرزندم نیز همراهم بودند.»

امیر امیری / شورایار محلهامامزاده حسن(ع)  مشکلات ریز و درشت محله

امیری یکی از مشکلات بزرگ محله امامزاده حسن(ع) را نبود پارکینگ کافی می‌داند. بسیاری از املاک این محله قدیمی و بدون پارکینگ هستند و در کنار اهالی که نیاز به محلی برای پارک خودروهای خود دارند، همه روزه هزاران خریدار به اینجا مراجعه می‌کنند و نیازمند پارکینگ هستند. او و اعضای شورایاری به دنبال حل این مشکل هستند، اما کمتر کسی راضی می‌شود زمین‌های خود را در محله‌ای که به بازار تبدیل شده و املاک آن ارزش افزوده زیادی پیدا کرده، به پارکینگ تبدیل کند.
آرزوی شخصی این جوان هم‌محله‌ای، ساخت مجموعه‌ای فرهنگی و ورزشی در محله امامزاده حسن(ع) است. می‌گوید: «هیچ مجموعه ورزشی در این محله وجود ندارد و اهالی مجبورند به مجموعه جانبازان در منطقه۱۰ مراجعه کنند. مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی محله‌های اطراف هم امکانات کاملی ندارند که بتوان از آنها استفاده کرد.»
وی به ساخت یک مجتمع تجاری در کوچه شهید خردپی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «این مجتمع حدود ۳۰۰مغازه‌دارد، ولی بدون پارکینگ است. ساخت آن به پایان رسیده و اگر افتتاح شود مشکلی بزرگ گریبانگیر اهالی خواهد شد چون اول در کوچه‌ای ساخته شده که کمتر از ۶ متر عرض دارد و دوم نداشتن جای پارک برای مغازه‌دارها و خریداران، شلوغی و ترافیک محله را چند برابر خواهد کرد. کوچه شهید شاه‌آبادی پشت این مجتمع قرار دارد و ابتدا صحبت‌هایی برای خرید چند ملک و تخریب آنها در این کوچه برای ساخت پارکینگ به میان آمد، ولی تاکنون به نتیجه نرسیده و گویا قرار نیست چنین‌کاری انجام شود. البته شهردار ناحیه یک مانع از افتتاح این مجتمع شده و امیدواریم قبل از راه‌اندازی، اقدامی برای تأمین پارکینگ آن انجام شود.»
وی حضور معتادان در سوله‌های بی‌استفاده موجود در مسیر خط آهن تهران‌ـ تبریز را هم از معضلات مهم‌محله امامزاده حسن(ع) معرفی می‌کند. این سوله‌ها متعلق به شرکت راه‌آهن است که به پاتوق معتادان و فروشندگان موادمخدر تبدیل شده‌اند. امیری می‌گوید: «شرکت راه‌آهن قول برچیده شدن این سوله‌ها را داده است و در سال جاری پیگیر این کار هستیم.»

حسن حیدری   احساس مسئولیت را به ما آموخت

ساکنان محله امامزاده حسن(ع) به جوان‌هایی مثل امیر امیری افتخار می‌کنند. او برای خدمت به هم‌محله‌ای‌هایش شب و روز ندارد و هر زمان که او را می‌بینیم، درحال انجام کار برای رفاه اهالی است. ما هم هرکاری که در محله نیاز به پیگیری داشته باشد به او اطلاع می‌دهیم و می‌دانیم برای انجام آن وقت می‌گذارد. فعالیت‌های او باعث شده تا خودمان نیز احساس مسئولیت کنیم و اگر نیاز باشد با امیری همراه می‌شویم تا مشکلات محله امامزاده حسن(ع) را حل کنیم.
 

جعفر فلاحیان   طعم شیرین یک کار خداپسندانه

عده‌ای از افراد با بساط‌گستری در بازار امامزاده‌حسن(ع) امرارمعاش می‌کنند. یکی از این بساط‌گسترها فرد کم درآمد و مستأجری بود که در اینجا اقدام به فروش کیف می‌کرد و هر روز شاهد بودیم که عوامل سدمعبر مانع کارش می‌شدند. برای ما عجیب بود که چرا هر روز فقط به او اخطار داده می‌شود چون او در جایی بساط می‌کرد که به هیچ‌وجه باعث ایجاد مزاحمت برای کاسبان و عابران نمی‌شد. امیری این موضوع را پیگیری کرد و متوجه شد فردی با او خصومت شخصی دارد و هر روز با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و نشانی او را به نیروهای سدمعبر می‌دهد. امیری برای حل این مشکل به نشانی فرد تماس‌گیرنده رفت که اتفاقاً ساکن این منطقه هم نبود. بالاخره هم توانست این مشکل را با وساطت حل کند. این یکی از بهترین کارهایی بود که امیری انجام داد و کام همه اهالی و کاسبان را شیرین کرد.
 

وحید آزادی   قدر چنین جوان‌هایی را بدانیم

۱۰ سال است که امیری را می‌شناسم. سال‌هاست برای پیگیری مشکلات مردم و محله امامزاده حسن(ع) تلاش می‌کند و باید قدر چنین جوان‌هایی را دانست؛ چراکه در این زمانه کمتر کسی پیدا می‌شود وقت و انرژی خود را برای رفاه دیگران صرف کند و خیلی‌ها درگیر مشغله‌های‌کاری و زندگی خود هستند. او مشکلات زیادی را در محله پیگیری کرده و به سرانجام رسانده است. برای همین هر وقت نقصی در محله ببینیم به او اعلام می‌کنیم. خوشبختانه با کمک و پیگیری‌های او درحال حاضر مشکل خاصی در محله وجود ندارد و اگر نقصی ببینیم، می‌دانیم او در دسترس است و می‌توانیم نیازهای شهری‌مان را به او اعلام کنیم.
 

کد خبر 596238 برچسب‌ها محله همشهری محله منطقه ۱۷ امامزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله منطقه ۱۷ امامزاده محله امامزاده حسن ع مشکلات محله هم محله ای برای رفاه ملک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت در نگاه اسلام سخت گیرانه است و کاسبی نیست که کسی بخواهد در قبال آن کاسبی کند، البته این به معنای انجام ندادن تکلیف نیست، اظهار داشت: استاندار قبل اخلاق مدار بود و توان خود را در انجام مأموریتی که بر عهده داشت به کار گرفتند، برای ایشان قبولی تلاش‌ها و عزت و سلامتی را خواستاریم.

وی گفت: برای استاندار جدید هم که در این مقطع حساس از خدمت گذاری هست، آرزوی موفقیت دارم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه لرستان با وجود داشتن نیروهای انسانی توانمند و ظرفیت‌های های فراوان به علل داخلی و بیرونی، تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: عمر خدمت گذاری استانداران ما سه سال و اندی است و گاهی ارائه خدمات از سوی آنها به عللی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستان مانند بیماری است که نیازمند توجه فراوان است، ظرفیت فراوان، آب فراوان، خاک حاصلخیز و … دارد که با آنها می‌توان شرایط استان را تغییر داد، گفت: رئیس جمهور فرمودند لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینیم، اما این امر محقق نشده است.

وی گفت: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد داریم و همواره این موضوع تکرار شده است، مصوبات مهم سفر رئیس جمهور مانند سد معشوره، راه آهن، چهار خطه ها، پروژه‌های حوزه سیلاب هنوز عملیاتی نشده و بعد از دو سال نارضایتی‌ها خودش را نشان می‌دهد.

گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امیدواریم این مشکلات حل شوند، انتظار این است که وزارت کشور به عنوان مادر وزارت خانه‌ها علل بیرونی وضعیت کنونی لرستان را رفع کند، تصریح کرد: نگاه دولت به لرستان عوض شود، لرستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و این در حالیست که صنایع نیمه تمام فراوانی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود، ادامه داد: خبری از عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لرستان نیست و همچنان شاهد انبوه مشکلات، تورم، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و … در لرستان هستیم.

وی با اشاره به نامه نگاری با سران سه قوه برای انتقال مسائل و مشکلات لرستان، بیان داشت: مردم ما نظام را دوست دارند، ولایت مدار هستند، امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که عمر خدمت گذاری استانداران ما به عدد قابل قبولی برسد.

کد خبر 6086873

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد