Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از فعالان سیاسی و اساتید دانشگاه در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی از مواضع دلسوزانه یادگار امام در موضوع انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کردند.

به گزارش جماران، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی

با سلام وتحیات 

احساس مسئولیت ارزشمندتان در برابر شرایط خطیر کشور که شما را بر آن داشت تا به تأملی درخور در باب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بپردازید و درخواست برخی از ما و دیگر دلسوزان را برای بررسی حضور در این عرصه با جدیت دنبال کنید، جمعی از دوستان دانشگاهی را بر آن داشت تا در این‌خصوص ملاحظاتی را با شما در میان بگذارند:

 ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جناب‌عالی قطعاً از خطرات و آسیب‌هایی که ورود به این عرصه متوجه جناب‌عالی و جایگاه رفیعی که به آن منتسب هستید می‌کرد، وقوف و آگاهی داشتید و می‌دانستید که زخم‌خوردگان از انقلاب امام خمینی(س) و نیز مدعیان و انحصارطلبانی که برای تسلط بر این رکن رکین نظام، اسب مراد زین کرده‌اند، آماده بوده و هستند که شما و بیت شریف امام را آماج زهرآگین‌ترین تیرهای تهمت و افترا قرار دهند. به‌رغم این، شما خطرات ورود به این عرصه را به جان خریدید و مسئولانه به ارزیابی شرایط پرداختید. این امر ما را ملزم می‌کند تا سپاس و تشکر بیکران خود را نسبت به این مسئولیت‌شناسی و مواجهه دردمندانه با مشکلات کشور و مردم ابراز کنیم.

۲.  اکنون که بر اساس مصلحت‌سنجی مقام رهبری، این مسئولیت خطیر فعلاً از دوش شما برداشته شد، حفاظت و حراست از این حُسن اعتماد و امیدی که در دل و روح دلبستگان به جناب‌عالی و این بیت شریف با دیدن کمترین نشانه‌ها از احتمال حضورتان در صحنه ایجاد شد، مسئولیت جدیدی برای شما ایجاد کرد که نباید دست کم گرفته شود. مردم دردمندی که سفره هایشان از فشار تحریم ظالمانه و نیز رویکردهای ناصواب در تنظیم روابط بین‌المللی و کاستی در تدبیر امورشان به ‌شدت کوچک شده است؛ همانها که رانت‌خواری انحصارطلبان و کاسبکاران تحریم، نمک بر زخمشان پاشیده ‌است و غم و اندوه تداوم حصر ظالمانه دلسوزانشان را ناباورانه نظاره‌گرند، از شما انتظار دارند مظلومیتشان را فریاد بکشید، چرا که بخش مهمی از این گرفتاری‌ها را ناشی از برداشت ناصواب از قانون اساسی و میثاقی می‌دانند که با اعتماد به گفتمان و تفسیر امام خمینی(س) به آن رأی اعتماد دادند، ولی اکنون شاهد آن‌اند که وجه جمهوریت آن تا حد زیادی به محاق رفته و نهادهای تصمیم‌گیری و نظارتی منتخب مردم را از ایفای درست مسئولیت‌ها و وظایفشان ناتوان ساخته ‌است.

۳.  بر همین مبناست که  از جناب‌عالی انتظار می‌رود برای پاسداشت قرائت مردم‌سالارانه و عقلانی از اسلام و نگرشی که در اداره کشور، میزان را رأی مردم می‌داند، بیش ‌از پیش صراحت داشته باشید و در مقابل رویه‌ها و تفاسیر مغایر با روح قانون اساسی و نقض‌کننده وصایای امام به مخالفت برخیزید و امید به اجرای بدون تنازل قانون اساسی را زنده کنید.

۴ . اینک بیش از هر زمان دیگر به همدلی و مشارکت وسیع مردم در انتخابات و تعیین سرنوشتشان نیاز داریم، ولی متأسفانه رویکردهای تنگ‌نظرانه در بررسی صلاحیت‌ها که عمدتاً به ‌صورت بدعت‌هایی پس از رحلت امام رایج شده و نیز موانعی که در چند دوره اخیر، پس از انتخابات، بر سر راه تحقق و اجرای وعده‌های انتخاباتی منتخبان مردم به وجود آمده‌اند، بخش مهمی از مردم را نسبت به کارآمدی صندوق رأی در اجرای شیوه‌های مطلوب و منتخب ناامید کرده‌اند و همین امر در یأس مشهود نسبت به اصل انتخابات مؤثر شده است.

ما انتظار داریم موضع‌گیری و بیان مواضع شجاعانه شما در دفاع از حقوق مردم و پاسداشت میراث مردم‌گرایانه امام، مسئولان و دست‌اندرکاران را درباره مقتضیات و لوازم برگزاری انتخابات پرشور که مطالبه مقام رهبری نیز هست، بیشتر آگاه و ملتزم کند و شرایطی به وجود آید که در فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات، نشانه‌های گشایش در رویکردهای انقباضی موجود هویدا شوند و فضای نشاط، شادابی و امیدواری به گره‌گشایی از تنگناهای موجود از مسیر انتخابات مردمی، پرشور و معنادار مهیا شود.

امضاکنندگان:

اطاعت، جواد

اکرمی، سیدرضا 

امیری، مجتبی

بهشتی سرشت، محسن

بیگدلی، سعید

حاضری، علی محمد

حبیب زاده، محمد جعفر

حبیبی، نجفقلی

حسینی، سیدمحمود 

رسایی، محمد جواد

رعایایی، محمد 

سحابی، بهرام

سلیمانی، داود

صادقی، محمد حسین

صادقی، محمود

صفایی مقدم، مسعود

ظریفیان، غلامرضا

عابدینی، محمد جواد

قمیشی، مهدی

معاضدی، احمد

مهرمحمدی، محمود

میرزایی، فرامرز

نیکوبخت، ناصر

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سید حسن خمینی انتخابات سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جناب عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم