Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در استان تهران گفت: این مجمع به واسطه تشکیلات خود در هر استان با همراهی تمام افرادی که دلسوز انقلاب هستند به زودی بخش مهمی از مشکلات موجود کشور را شناسایی و پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد آخوندی با اشاره به ساختار فعالیت مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در استان تهران اظهار کرد: مجمع مشورتی نظام مسائل استان تهران ذیل کمیته نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی مطالبات و رفع مشکلات مردم توسط نخبگان استانی در همه استان‌ها با هدف عینیت بخشی به بیانه گام دوم انقلاب راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر مجمع مشورتی استان تهران افزود: کمیته نظارت میدانی با مشارکت و حضور ریاست مجلس، ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حوزه‌های مرتبط و مجمع نمایندگان استانی که مشتمل بر، نمایندگان همه حوزه‌های انتخابی استان است، شکل گرفته است. یک ضلع آن نهاد مجلس با حضور رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌های تخصصی مرتبط و مجمع نمایندگان است و ضلع دیگر وزرا و معاونین وزرایی هستند که در مسائل مرتبط با استان، وظایف و مسئولیت‌هایی برعهده آنها، براساس قوانین مصوب و براساس برنامه و بودجه‌های استانی، گذاشته شده است. ضلع سوم هم مدیران محلی اعم از استاندار و فرمانداران مختلف شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخاباتی هستند. این سه ضلع در مدل نظارتی جدید مجلس در قالب نظارت میدانی، ایفای نقش می‌کنند.

وی گفت: مجمع مشورتی نظام مسائل استان تهران به دنبال تعامل سازنده و موثر با بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... از طریق ساماندهی نخبگان، اندیشمندان و فعالان جوان این بخش‌هاست. این مجمع در نظر دارد که مشکلات، مسائل، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف استان‌ و شهرستان‌های تابعه را شناسایی و احصاء کند.

آخوندی با تاکید بر اینکه قطعا بررسی وضعیت موجود و شناسایی ظرفیت‌ها لازمه برنامه‌ریزی برای هرگونه فعالیت است، تصریح کرد: این مجمع در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از جوانان و تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای پیشرفت ایران اسلامی و مقابله با تهدیدات دشمن و رفع مشکلات فعلی کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در گام نخست، قرار است دبیران شهرستان‌های استان و دبیران کارگروه‌های ده گانه در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، بهداشتی، کشاورزی، انرژی، صنایع، اجتماعی، عمرانی و حقوقی تعیین شوند که خوشبختانه در کوتاه ترین زمان ممکن در اکثر شهرهای استان این کارگروه ها تشکیل شده و امیدواریم با تعامل سازنده و همکاری موثر با همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و حمایت مدیران ارشد استان در بخش‌های مختلف بتوانیم گامی در راستای عینیت بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب و رفع مسائل و مشکلات استان با تکیه بر جوانان انقلابی و متخصص برداریم.

آخوندی افزود: این مجمع بنا دارد با سازماندهی اندیشمندان، فعالان و نخبگان جوان، در همه‌ بخش‌ها و با اتکاء به ظرفیت جوانان متخصص، جهادی و انقلابی به عنوان یک حلقه میانی بین بدنه مردم و حکومت، تمام توان خود را در مطالبه‌گری و رفع مشکلات مردم  بکار بندد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در استان تهران افزود: موضوعات و مسایل مختلف مرتبط با هر کارگروهی پس از بررسی و کارشناسی، با ارائه راهکارهای پیشنهادی برای برطرف شدن آنها دسته بندی شده و به مجمع استان ارسال می‌شود و پس از جمع بندی در استان به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و در قالب یک نظام مسائل به منظور طی مراحل قانونگذاری و اجرایی به مراجع ذیصلاح ارائه می‌شود.

وی به بررسی این مشکلات در سه قالب متفاوت در مجلس اشاره کرد و گفت: چنانچه مشکلات مطرح شده در سطح منطقه‌ای و استانی قابل برطرف شدن باشد پیگیری لازم صورت می‌گیرد و اگر مشکلات باید در سطح ملی بررسی شود از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد واکاوی قرار گرفته و برای برون رفت از آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

آخوندی خاطرنشان کرد: مجمع مشورتی نظام مسائل کشور به واسطه تشکیلات خود در هر استان با همراهی تمام افرادی که دلسوز انقلاب هستند به زودی بخش مهمی از مشکلات موجود کشور را در قالب ساختاری سازماندهی شده شناسایی و پیگیری خواهد کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجمع مشورتی نظام مسائل کشور آخوندی مجمع مشورتی نظام مسائل کشور استان تهران بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدل‌های قدیمی مسائل جامعه را حل نمی‌کند، گفت: علم به خودی خود نمی‌تواند مسائل جامعه را حل کند بلکه با خلاقیت در مواجه با مسائل پیچیده راهکار ارائه می‌دهد.

محمدمهدی طهرانچی ۱۰ اردیبهشت در اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در جمع اساتید گروه کشوری علوم اجتماعی در چالوس در ابتدای سخنان خود با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: در دورانی زندگی می‌کنیم که انسانیت به مسلخ رفته است و نظام علمی در خدمت حاکمیت نظام سلطه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این نظام سلطه یک چهره‌ای داشت که بسیار بزک شده بود اما درون این چهره و پشت آن چهره کریهی است که جز قدرت و پول چیزی نمی‌شناسد، افزود: امام راحل مکتبی را بنیان نهادند که طوفانی را به پا کرد که امروز بیش از هر زمانی چهره کریه این نظام سلطه را آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: دموکراسی، حقوق بشر و کودک، محیط زیست و یونسکو از واژه‌های زیبایی هستند که با کشتن ۱۵ هزار کودک و حمله به معترضان در متن دانشگاه به مسلخ رفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات بی رحمانه نظام ظلم و صهیونیست در مقابل علم و زنان، بیان کرد: نظام سلطه دانشگاه و زن و کودک نمی‌شناسد و باید گفت طوفان، دستکش مخملی را برده است و مشت آهنین هویدا شده است.

طهرانچی با تاکید براینکه این‌روزها غرب بدون نقاب و واکنش در مقابل مقام دانشجویان و اساتید دانشگاه را می‌توان دید، افزود: امسال روز معلم کلید واژه «من‌هم یک پروفسورم» در فضاهای رسانه‌ای و مجازی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه به کاهش ورودی‌های علوم انسانی و علوم پایه در دانشگاه آزاد اسلامی  پرداخت و گفت: در حوزه علوم اجتماعی این گرایش کمتر بوده است که باید علت‌یابی و سپس برای آن راه حل ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تعداد دانشجویان در حوزه علوم اجتماعی را چهار هزار و ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ درصد در تهران مشغول به تحصیل هستند و اگر این روند ادامه یابد تعداد دانشجویان در سال‌های آینده در این رشته کاهش بیشتری خواهد یافت.

طهرانچی با بیان اینکه انتخاب رشته، سرمایه گذاری فرد برای آینده خود است، خاطر نشان کرد: در دو دهه قبل اقبال رشته‌های جامعه شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی بالا بود و گرایش به علوم سیاسی نیز بدین گونه بود اما در حال حاضر رشته مدیریت و اذناب آن گرایش بیشتری یافته است.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته یک برایند فردی است اما فرایند جمعی آینده کشور را رقم می‌زند، افزود: نسل جوان دیگر برایش مدرک تحصیلی و اعتبار دانشگاه ملاک نیست.

این مسئول اشباع کاذب اطلاعات را موجب عوض شدن نگاه بچه‌ها به آموزش عالی دانست و گفت: فرزندان ما تصویر را از دریچه دیجیتال می‌گیرند.

طهرانچی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان با اعضای هیئت علمی و اساتید به نوعی همخوانی ندارد، تاکید کرد: ناترازی در دانشگاه یک مسئله است که باید اصلاح شود و مسئله شناسی ما باید دقیق باشد.

وی با بیان اینکه چهارگانه کنش تنها علم نیست بلکه بینش، توانش، دانش و گرایش هست، گفت: یکی از اشکالات این است که همت بچه‌ها را کوچک کردیم و توانش را پایین آوردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فضای مجازی توانش بچه‌ها را به سمت توانایی‌های عاریتی سوق داده است، گفت: غضب و وحشت تقویت شده است و فکر می‌کنند خیلی توانمند شده‌اند.

طهرانچی با اشاره به نقش مهم ایمان در تقویت فرزندان و با تاکید بر اینکه مدل‌های قدیمی مسائل جامعه را حل نمی‌کند، اظهار کرد: علم به خودی خود نمی‌تواند مسائل جامعه را حل کند بلکه با خلاقیت در مواجه با مسائل پیچیده راهکار ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید جامعه پرداز باشد، افزود: بچه‌های ما به جای دانایی به دنبال توانایی هستند و سودمندی را در توانایی می‌بینند.

طهرانچی با بیان اینکه باید از دریچه توانایی با بچه‌ها سخن گفت، یادآور شد: باید از دریچه توانایی مهارت، خلاقیت و نوآوری را به سمت آن‌ها سوق داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه