Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:49:45 GMT

انتخابات سوریه و هراس غربی‌ها از حضور مردمی پای صندوق رأی/گزارش اختصاصی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۴۱۳

انتخابات سوریه و هراس غربی‌ها از حضور مردمی پای صندوق رأی/گزارش اختصاصی

‍‍‍‍‍‍

غربی‌ها این اصل را نادیده می‌گیرند که خود سوری‌ها هستند که آینده کشورشان را تعیین می‌کنند و انتخابات چه انتخابات ریاست جمهوری باشد و چه پارلمانی،مسئله‌ حاکمیتی مربوط به سوریه است و صندوق‌های رأی آن را رقم می‌زنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دمشق، در دفتر خاطرات جنگ علیه سوریه، کشورهای غربی حاضر نشدند انتخابات سوریه را به رسمیت بشناسند و همچنان از این کار خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب این اصل را نادیده می‌گیرند که خود سوری‌ها هستند که آینده کشورشان را تعیین می‌کنند و انتخابات چه انتخابات ریاست جمهوری باشد و چه پارلمانی،مسئله‌ حاکمیتی مربوط به سوریه است و صندوق‌های رأی آن را رقم می‌زنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از ریاست مجلس مردم این کشور زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را برای سوری های مقیم خارج 20 ماه می (30 اردیبهشت) و داخل سوریه 26 ماه می آینده (5 خرداد) اعلام کرد.

 

 

 «محمد خیر العکام» ، عضو کمیسیون امور قانون اساسی پارلمان سوریه در ارتباط با این امر به خبرنگار تسنیم گفت: از ابتدای جنگ، منصب ریاست جمهوری در سوریه هدف این جنگ بوده حال تفاوت نمی‌‌کند، چه کسی این منصب را اشغال کند، چرا؟ زیرا سوریه اصول ملی خود را دارد، به خاطر اینکه منصب ریاست جمهوری اختیارات بسیاری دارد، به همین دلیل به واسطه این جایگاه استحکام یافته در قانون اساسی سوریه هیچ کس نمی‌تواند در امور داخلی سوریه دخالت کند. به همین دلیل، اگر به یاد داشته باشید، (دشمنان سوریه) تلاش کردند تا در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال 2014 تا از طریق گروه های تروریستی، مانع برگزاری انتخابات در زمان مقرر شوند در آن زمان با وجود حضور تروریسم در تمام جغرافیای سوریه، به صراحت گفتیم این حق داده شده از سوی قانون اساسی را به اجرا می‌گذاریم و هیچ کس اجازه ندارد، در آن دخالت کند.

به آرامی، درگیری بین دمشق و متحدینش از یک سو و بین آمریکا، رهبر غرب و متحدینش،از سوی دیگر شدت می‌گیرد نزاعی با محور برد انتخاباتی که دمشق و متحدینش مسکو و تهران می‌خواهند ابزاری برای ورق زدن فحه‌ای باشد که تمام شده و پایان یافته و نقطه پایانی برای جنگ در سوریه باشد.

 «خالد المطرود» ، مدیر مرکز مطالعات «البوصله» سوریه به تسنیم می گوید: غرب طراح براندازی سوریه و جنگ علیه سوریه است به همین دلیل ادامه اوضاع و امور سوریه با ایستادگی ملت، ارتش، رهبری، متحدین و دولت ملی برایش خوشایند نیست به همین دلیل حالا که سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است طبیعی است که نقشه‌ای برای شیطنت علیه دولت سوریه قبل از انتخابات ریخته شده باشد، تلاش برای حمله به انتخابات پیش از برگزاری برای اینکه رهبری سوریه تحت فشار قرار گیرد برای اینکه انتخابات به تعویق افتد یا پرونده‌های جدید یا پرونده‌هایی که قبلا مطرح بود، جایگزین پرونده انتخابات شود پس از آنکه در سرنگون کردن دولت ناکام شدند،اکنون می‌خواهند، بخشی از آن را نیز به دست گیرند.

دمشق حتی نمی‌پذیرد یک گام عقب نشینی کند و بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر تاکید می‌کند و اینکه انتخابات آنها از الف تا ی تحت نظارت دولت سوریه خواهد بود

«محمد خیر العکام»، عضو کمیسیون امور قانون اساسی در پارلمان سوریه در ادامه به تسنیم می گوید: ما هستیم که دموکراسی را اشاعه می‌دهیم و نظام ما از همه نظام‌ها حتی آمریکا، دموکراتیک‌تر است و از حقوق دموکراتیک خود محافظت می‌کنیم که دموکراسی را برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری تقویت می‌کند.

«خالد المطرود»، مدیر مرکز مطالعات البوصله هم خاطر نشان می کند: استقبال گسترده مردمی از انتخابات خواه از سوی سوری‌های مقیم خارج یا سوری های مقیم داخل دروغ بودن روایت غرب از آنچه در سوریه جریان دارد و دروغین بودن دموکراسی آنها را برملا می‌کند که از طریق آن می‌خواهند، به زعم خود ملت‌ها را آزاد کنند در حالی که واقعیت امر این است که می خواهند این ملت‌ها را نابود کنند .

سوری‌ها می‌دانند که آزادی و دموکراسی در رأس برنامه‌های غرب نیست غربی که از مرتجع‌ترین کشورهای منطقه حمایت می‌کند به همین دلیل کاروان سوریه به مسیر خود ادامه می‌دهد در حالی که زبان حالش می‌گوید فشارهای آمریکایی و اظهارات اروپایی درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری برای ما اهمیتی ندارد .

دشمنان سوریه مجبورند، آنچه در چنته برایشان باقی مانده را روی میز شکست‌ها و ناکامی‌هایشان رو کنند و از انتخابات ریاست جمهوری تقلبی و غیرقانونی سوریه دم بزنند.آن چیزی که کشورهای غربی و آمریکا از آن بیمناک هستند مشاهده میلیون‌ها سوری است که به سمت صندوق‌های رأی سرازیر می‌شوند  تا رئیس جمهورشان را انتخاب و وفاداری به دولت و کشورشان را تجدید کنند.

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات همین دلیل قانون اساسی سوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی: بردیا مصدوم شد، نظر صابر تغییر کرد!

به گزارش "ورزش سه"، اردوی تیم ملی والیبال ایران در سالن فدراسیون در حال پیگیری است و بازیکنان برای حضور در لیست نهایی به دنبال جلب نظر سرمربی تیم ملی هستند.

صابر کاظمی قطر پاسوری که این فصل در الکویت کویت توپ می زد قرار است فردا به اردوی تیم ملی ملحق شود و در تمرینات شرکت کند. اما به دلیل نا آماده بودن احتمالا نتواند با تیم ملی در لیگ ملتهای والیبال شرکت کند. کاظمی فردا با موریسیو موتا پائز در این باره صحبت خواهد کرد تا تکلیف حضور یا عدم حضورش مشخص شود. این در حالیست که تا الان قرار نبود کاظمی به اردوی تیم ملی ملحق شود.

تیم ملی که قبل از اعلام انصراف ها و مصدومیت ها در پست قطر پاسور غنی بود حالا با کنار رفتن امیر غفور، بردیا سعادت و احتمالا صابر کاظمی در این پست به مشکل خورده است و امین اسماعیل نژاد تنها قطر پاسور با تجربه حاضر در اردو خواهد بود.

والیبال ملی ایران در آستانه انتخابی المپیک یکی از عجیب‌ترین سالهای خود را پشت سر می گذراند و شاید حدود ده سال پیش که تیم ملی در چنین روزهایی در لیگ جهانی غوغا می کرد، کسی فکرش را نمی کرد که امروز به چنین سرنوشتی دچار شود.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اختصاصی: بردیا مصدوم شد، نظر صابر تغییر کرد!
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا