Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@02:27:57 GMT

۱۳۱۸ شهید استان خراسان رضوی در ماه رمضان به شهادت رسیدند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۷۹۶

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد شهدا است، گفت: یک هزار و ۳۱۸ نفر از شهدای استان در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام حسین معصومی با بیان اینکه ۱۳۱۸ نفر از شهدای استان خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده‌اند، گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از خاطرات، رشادت‌ها و فداکاری‌ها است و در ماه رمضان ارج و مقام این فداکاری‌ها به اوج رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جنگ و مبارزه با دشمن شب و روز نمی‌شناسد، رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با دهان روزه نیز با رژیم صدام می‌جنگیدند و با همان حال به شهادت می‌رسیدند. استان خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که از این تعداد یک هزار و ۳۱۸ شهید در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام معصومی گفت: «روزه ‌داری»، «تأکید به قرائت قرآن»، «دعا برای رزمندگان اسلام»، «آرزوی شهادت»، «وحدت»، «توجه به فرامین اسلام» و «حفظ حجاب» از مهمترین مواردی است که شهدا در وصیت نامه‌های خود به آن تأکید ویژه کرده‌اند. 
مدیرکل بنیاد استان خراسان رضوی در خصوص تغییرات آمار شهدا و ایثارگران گفت: شهادت و جابه جایی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به استان خراسان رضوی و برگزاری کمیسیون‌های ایثارگری باعث می‌شود، آمار شهدا، جانبازان و آزادگان در طول سال چندین بار تغییر کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس استان خراسان رضوی رمضان به شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت

به گزارش قدس خراسان، امروز چهارشنبه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با حضور در منزل خواهر شهید "مجید شخصی" خبر تفحص پیکر شهید را به خانواده داد و اظهار کرد: به تازگی پیکر مطهر شهید در تنگه چزابه تفحص شد و با تطبیق دی ان ای بقایای استخوان کشف شده با دی ان ای خانواده شهید، هویت این شهید بزرگوار تعیین شد.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی افزود: این شهید بزرگوار متولد سال ۴۲ بود که در سن ۱۸ سالگی در تنگه چزابه به شهادت رسید اما تاکنون امکان کشف و انتقال پیکر پاکش به کشور میسر نبود.

وی گفت: امروز پیکر شهید وارد مشهد شده و الان شهید میهمان حضرت رضا(ع) است و پیکر پاک وی روز شنبه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر دوش مردم انقلابی مشهد تشییع و تدفین خواهد شد.

خواهر شهید شخصی نیز در سخنانی گفت: امروز با شنیدن خبر تفحص پیکر برادر شهیدم همچنان داغ شهادت پس از ۴۲ سال برایمان تازه است.

صدیقه شخصی افزود: مادر مرحومم به واسطه شهادت برادرم سختی زیادی کشید و آرزو شنیدن خبری از بازگشت پیکر برادرم داشت، امیدوارم اگر خدا شهادت را نصیب ما نکرد اما از برکات این شهادت خانواده بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است