Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، شهریاری مدیر یک واحد تولیدی گفت: ۲۹ فروردین شرکت برق منطقه‌ای زنجان به بهانه کاشت درخت و ساخت و ساز در حریم دکل‌های فشار قوی تعداد زیادی اصله درخت را قطع و بخشی از دیوار‌های محوطه این شرکت را تخریب کرده است.

او افزود: این شرکت از سال ۸۳ این مکان را که پیش از این مرغداری بوده خریداری کرده است و در حریم دو دکل برق فشار قوی که از محوطه آن گذشته هیچ ساخت و سازی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولید کننده اضافه کرد: تاکنون اخطاریه‌ای از برق منطقه‌ای در این زمینه دریافت نکرده و نمایندگان این شرکت بدون اطلاع قبلی دست به تخریب زده اند.

به گفته شهریاری این کارخانه به خاطر نیازی که ایران خودرو داشت ظرف ۸ ماه با جدیدترین تجهیزات در سال ۸۳ احداث شد و ۸ سال پیش بخاطر برخی مشکلات تعطیلی شده است.

او افزود: چند ماهی است در پی احیای این واحد تولیدی صنعتی هستیم.

اما این موضوع را که پیگیری کردیم مسولان برق منطقه‌ای زنجان اعلام کردند که این تخریب قانونی و با مجوز از دادگاه بوده و از سال ۸۳ چندین بار به مالک کارخانه اخطاریه داده شده است.

نوری مدیر روابط عمومی شرکت منطقه‌ای برق زنجان گفت: شرکت‌های برق بخاطر پایداری شبکه و پیشگیری از هر گونه خطرات و حوادث و بر اساس قانون ساطمان برق ایران، تصویب نامه رعایت حریم شبکه برق مصوب هیات وزیران و لایحه رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق مصوب ۱۳۵۹ موظفند چناچه در حریم و مسیر انتقال برق، تاسیسات و درختانی باشد با دادن مهلت مناسب حریم را پاکسازی کنند.

او افزود: به این شرکت در آبیک چندین بار اخطار داده شد که اخرین مورد آن سال گذشته بود و پس از تمکین نکردن مالک بر اساس رای مرجع قضایی بخشی از درختان و دیواری‌های در مسیر و حریم دکل‌های برق تخریب و قطع شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد تولیدی قطع درختان شرکت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد