Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:23:39 GMT

تولیدکنندگان محصولات چرمی نگران فروش نباشند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۴۰۶۲

تولیدکنندگان محصولات چرمی نگران فروش نباشند

ایسنا/قزوین یک کارآفرین گفت: فعالان این عرصه نباید نگران فروش محصولات خود باشند چون محصولات چرمی مشتری خود را دارد، اولین مشتریان من نیز خانواده‌ام بودند و سپس به صورت زنجیره معرفی شده و محصولاتم به فروش رفت.

زهرا حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال ۸۹ وارد حرفه چرم‌دوزی شدم و همزمان با فعالیت در این عرصه به دیگران نیز آموزش دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن در سرای سعدالسلطنه فروشگاهی دایر کردم که در ابتدا مواد اولیه چرم‌دوزی را به فروش می‌رساندم اما اکنون تولید انبوه داریم و صفر تا صد کار را به‌صورت دستی تولید می‌کنیم و طی این سال‌ها برای ده‌ها نفر از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، دانشجویان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان زندان کارآفرینی کرده‌ایم. در حال حاضر به‌دلیل شیوع کرونا و کاهش فروش محصولات چهار دوزنده با ما همکاری دارند البته طراحی و الگوی کار را خودم انجام می‌دهم.

این کارآفرین عنوان کرد: از سوی جهاد دانشگاهی از حجره من بازدید کردند؛ به نظر من طرح مشاغل خانگی ایده خوبی است و اگر تسهیلات و امکانات فراهم شود می‌توانیم نفرات بیشتری را آموزش دهیم و برای آنان شغل ایجاد کنیم. من سال گذشته به‌عنوان پشتیبان برای گرفتن تسهیلات اقدام کردم متأسفانه بانک‌ها همراهی لازم را ندارند و بنده به خاطر سخت‌گیری، بانک را تعویض کردم.

وی عنوان کرد: افرادی که قصد فعالیت در عرصه مشاغل خانگی و رشته چرم‌دوزی دارند در ابتدا باید آموزش ببینند که برای این امر می‌توانند به مرکز صنایع دستی واقع در خیابان رسالت مراجعه کرده و یا به‌صورت خصوصی دوره بگذرانند و سپس برای دریافت مدرک در آزمون شرکت کرده و پس از تایید توسط کارشناسان امر مجوز فعالیت را دریافت کنند.

حسنی متذکر شد: من با سرمایه بسیار اندک در سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کردم اکنون با توجه به تحریم‌ها قیمت ماده اولیه چهار برابر افزایش پیدا کرده است اگر کسی بخواهد فروشگاه بزرگ دایر کند باید آورده زیادی داشته باشد به همین جهت علاقه‌مندان در ابتدای مسیر می‌توانند در منزل و با سرمایه اندک این شغل را راه بیندازند.

وی تأکید کرد: چرم یک محصول کاربردی است اگر علاقه‌مندان اصول دوختن را رعایت کنند و ممارست داشته باشند محصول خوبی تولید خواهند کرد. فعالان این عرصه نباید نگران فروش محصولات خود باشند چون محصولات چرمی مشتری خود را دارد، اولین مشتریان من نیز خانواده‌ام بودند و سپس به صورت زنجیره معرفی شده و محصولاتم به فروش رفت.

این کارآفرین در خصوص صادرات محصولات صنایع دستی گفت: یک تولید کننده باید تنها دغدغه تولید داشته باشد و صادرات را به بازرگانان بسپارد. بازرگانان بسیاری به من مراجعه کردند اما اکثراً سودجو بوده و می‌خواستند محصول را امانی خریداری کرده و در صورت فروش هزینه آن را پرداخت کنند که در این صورت محصول در رفت و آمد به خارج از کشور آسیب می‌دید.

وی افزود: به واسطه دوست همسرم در کانادا، تولیدات خود را به این کشور ارسال کردیم که استقبال خوبی شد به دلیل ذبح شرعی چرم حلال و حرام وجود دارد و برای مسلمانان کانادا مهم است که چرم مورد استفاده آنان حلال باشد به همین دلیل محصولات تولید شده توسط ما را خریداری می‌کردند اما بعد از نوروز ۱۴۰۰ هزینه پست به کانادا به سه برابر افزایش پیدا کرد و عملاً خرید محصول برای خریدار صرفه اقتصادی ندارد و صادرات متوقف شده است.

حسنی تصریح کرد: به نظر من طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند مشکل صادرات تولیدکنندگان را برطرف کند تا بدین ترتیب شاهد ارزآوری در حوزه مشاغل خانگی باشیم.

وی بیان کرد: کرونا آسیب جدی به ما وارد کرده است و بسیاری از آن‌ها قابل جبران نیست چراکه گردشگر و توریست در سعدالسلطنه حضور پیدا کرده و محصولات صنایع دستی را خریداری می‌کردند اما با وجود کرونا و عدم حضور گردشگر تولید ما نیز به شدت کاهش پیدا کرده و نیروهای شاغل در کارگاه هم تعدیل شد.

این کارآفرین در پایان متذکر شد: اگر مسئولان کمک کنند از این برهه حساس به سلامت عبور خواهیم کرد؛ از همه آنان می‌خواهم هوای کارآفرینان شهر را داشته باشند. به کسانی که قصد ورود به این عرصه را دارند نیز می‌گویم که خواستن توانستن است و با حداقل‌ها می‌توانند یک شغل خانگی راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صنایع دستی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت گفت: سرمایه گذاران و فعالان عرصه تولید از افسران جنگ اقتصادی به شمار می روند که در این شرایط تحریمی با همه امکانات و توان در عرصه تولید حضور دارند.

استاندار قم بیان کرد: رویکرد مجموعه استان حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل مسیر سرمایه گذاری است که ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم به صورت مستمر جلسات خود را برگزار می کند و موضوعات مورد دغدغه فعالان اقتصادی دنبال می شود.

آقامیری اضافه کرد: بخش خصوصی ظرفیت و توانمندی خوبی در عرصه های مختلف اقتصادی دارد و ما بر این امر اعتقاد داریم و توجه به این بخش از برنامه های استانداری قم است.

وی ابراز کرد: دولت سیزدهم در عرصه رونق اقتصاد و حمایت از بخش تولید دغدغه جدی دارد و در طول دوره فعالیت این دولت شاهد این رویکرد بوده ایم.

وی تاکید کرد: ثبات اقتصادی از مهمترین عوامل شکوفایی و رونق بخش تولید است و در البته نباید از پرداخت مالیات فرار کرد و در عین حال اخذ مالیات باید از درآمدهای واقعی باشد.

کد خبر 6094280

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی