Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ایران و پاکستان در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه روابط تجاری با هدف دستیابی به رفاه اقتصادی مشترک امروز سومین گذرگاه مرزی خود را افتتاح خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بعد از افتتاح گذرگاه مرزی "ریمدان –گبد" میان ایران و پاکستان در آذر ماه سال گذشته، دو کشور همسایه در ادامه به منظور تحقق گسترش تجارت دوجانبه و ایجاد بازارچه‌های مشترک مرزی قرار است امروز سومین گذرگاه مرزی رسمی خود در منطقه‌مند (پاکستان) و پیشین (ایران) را افتتاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراسم افتتاح سومین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان قرار است با حضور "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی کشورمان و "زبیده جلال" وزیر امور تولیدات دفاعی پاکستان برگزار شود.
افتتاح گذرگاه پیشین-مند نوید رونق اقتصادی میان دو کشور همسایه از طریق تقویت ترانزیت و همچنین افزایش رفت و آمد مسافر است که سبب تقویت روابط و ایجاد فرصت‌های بیشتر در مسیر گسترش تعاملات اقتصادی بازرگانی می‌شود.
با توجه به اینکه ایران و پاکستان بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک دارند افزایش تعداد معبر‌های ورودی و خروجی میان دو کشور می‌تواند محدودیت‌های پیش روی بازرگانان پاکستانی به ویژه ساکنان ایالت بلوچستان برای دسترسی به نقطه صفر مرزی و تجارت دوجانبه با ایران را کاهش دهد.
تسهیل در دسترسی به بازار ایران، افزایش صادرات-واردات، کاهش زمان سفر به دو کشور و استفاده بهتر از ظرفیت‌های دو استان همجوار مرزی از مزایای گذرگاه جدید پیشین-مند محسوب می‌شود.
مقامات ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر طرح افزایش گذرگاه‌های مرزی با هدف دسترسی به تجارت 5 میلیارد دلار در سال را در دستور کار قرار دادند و آخرین تحول آن نیز مربوط به سفر دیروز "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان به تهران برای رایزنی‌های دوجانبه با مقامات کشورمان است.
بر همین اساس نخستین دستاورد دیپلماسی اقتصادی پاکستان و سفر وزیر خارجه این کشور به تهران اعلام خبر از سرگیری صادرات "نارنگی" پاکستانی به ایران بعد از توقف 7 ساله است.
قریشی روز گذشته در توییتی اعلام کرد: صادرات نارنگی پاکستانی به ایران از که از سال 2012 ممنوع شده بود، در پی رایزنی‌های مستمر با مقامات ایرانی به زودی از سرگرفته خواهد شد.
وی همچنین پیش از سفر به ایران در پیام ویدیویی افزایش گذرگاه‌های رسمی ایران و پاکستان را مظهر دوستی دیرینه و قوی میان دو همسایه توصیف کرده و افزود: فعالیت این گذرگاه‌های مرزی موجب گسترش تجارت قانونی میان دوکشور و بهبود معیشت مرزنشینان خواهد شد.
وزیر خارجه پاکستان قرار است امروز با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران از جمله "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی خود و معاون رئیس جمهور کشورمان دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه به گفتگو بپردازد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران پاکستان ایران و پاکستان گذرگاه مرزی دو کشور میان دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار ماکو عصر دوشنبه در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرزهای دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.

نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.

فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستاهای مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.

احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشورهای ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و سازهای جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و سازها و عملیات عمرانی تردد از مرزهای گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.

دالکیران افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و سازها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.

رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوارهای مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

کد خبر 6092595

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد