Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی از تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان دستگاه قضا از طریق تصویب قانون تسری و تامین مسکن، افزایش سهم قوه قضاییه از بودجه عمومی در برنامه هفتم و اعمال مدرک تحصیلی دوم کارکنان اداری دستگاه قضا در احکام کارگزینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، امین‌حسین رحیمی در دیدار رئیس محترم قوه قضاییه با نمایندگان کارکنان اداری قوه قضاییه با ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت برای ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان دستگاه قضا، این موضوع را یکی از تأکیدات مکرر حضرت آیت الله رئیسی برشمرده و مهمترین مشکل را سهم اندک این دستگاه از بودجه عمومی کشور عنوان و اعلام کرد که همه تلاش‌ها بر این است تا رقم بودجه دستگاه قضا در برنامه هفتم توسعه از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ فعلی به ۵ درصد افزایش یابد.

معاون رئیس قوه قضاییه یادآور شد: معاونت منابع انسانی به دنبال آن است جهت متناسب سازی حقوق کارکنان اداری طرح تسری قانون فوق العاده خاص سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه را به زودی از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری نماید.

وی اضافه کرد: مدیریت قوه قضاییه به طور جدی در تلاش است دغدغه همکاران عزیز قضایی و اداری دستگاه قضا درخصوص معیشت و مسکن را تا آنجا که ممکن است رفع نماید که کارکنان شریف دستگاه قضایی با آرامش بیشتر بتوانند به وظیفه اصلی خود که احقاق حق و اجرای عدالت می‌باشد، بپردازند.

رحیمی بیان داشت: یکی از راههای کمک به معیشت همکاران عزیز دستگاه قضایی کاهش هزینه‌های آنهاست که مهمترین هزینه بسیاری از همکاران هزینه تامین مسکن است. لذا با دستور ریاست محترم قوه قضاییه معاونت‌های مرتبط (مالی، پشتیبانی‌وعمرانی، منابع انسانی‌وامور فرهنگی و راهبردی) در تلاش هستند درخصوص تامین مسکن همکاران مخصوصاً در کلان شهرها طرحی را آماده کنند که بتوان به این هدف مهم دست یافت. در این خصوص جلساتی تشکیل شده، مخصوصاً معاونت محترم مالی و پشتیبانی اقدامات اولیه‌ای را انجام داده است که جای امیدواری می‌باشد و این موضوع در حال پیگیری است.

این مقام قضایی همچنین اظهار داشت: با توجه به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری زمینه‌ای فراهم شده است تا از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، در راستای افزایش حقوق کارکنان اداری دستگاه قضا مدرک دوم آنها نیز با رعایت مقررات مربوط به تناسب شغل و مدرک تحصیلی در احکام کارگزینی اعمال شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قوه قضائیه قوه قضاییه کارکنان اداری قوه قضاییه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها

طبق قانون اساسی و با هدف حذف شرکت‌های پیمانکار و واسطه و برقراری عدالت اجتماعی مقرر شد تا از واگذاری نیرو‌های قرارداد معین به شرکت‌های پیمانکار خودداری شود و دستگاه اجرایی به طور مستقیم با نیرو‌های خود قرارداد یکساله منعقد کنند. اما این قانون در برخی از شرکت‌ها همچنان به اجرا در نیامده است و موجب نارضایتی کارکنان آنها شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از متوقف شدن اجرای این قانون در سال ۱۴۰۳ در برخی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد تا کارکنان از بلاتکلیفی رها شوند.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، لطفا مصوبه مجلس در خصوص قرارداد‌های مستقیم کارگران در دستگاه‌های اجرایی که قرار بود ۱۴۰۳ اجرا شود، اما مسکوت مانده است پیگیری شود تا از بلاتکلیفی خارج شویم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان