Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:57:53 GMT

تجمع دوباره سهامداران مقابل بورس تهران

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۵۶۹۱

تجمع دوباره سهامداران مقابل بورس تهران

عده‌ای از سهامداران متضرر شده امروز برای دومین بار طی هفته جاری در مقابل ساختمان بورس اوراق بهادار تهران تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز برای دومین بار طی هفته جاری عده‌ای از سهامداران  حقیقی که در جریان ریزش شاخص بورس تهران طی ۷ ماه گذشته دچار زیان شده‌اند، در اعتراض به از دست رفتن سرمایه‌های اندک خود مقابل ساختمان بورس اوراق بهادار تهران در سعادت آباد تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خبر رسیده است که عده‌ای از سهامداران بورس مقابل تالار بورس در اصفهان نیز تجمع کرده‌اند.   از سال گذشته که همزمان با آزاد شدن سهام عدالت و همچنین رشد شاخص در نیمه اول سال انجام شد و نیز دعوت مقامات دولتی مانند رئیس جمهور و وزیر اقتصاد مبنی بر سرمایه‌گذاری مردم در بازار سرمایه‌، تعداد زیادی از مردم وارد بازار شده و سرمایه‌های اندک خود را وارد بازار کردند و در نیمه اول تا مرداد ماه روند شاخص رو به رشد بود، به گونه‌ای که از ۵۰۸ هزار واحد اول سال ۹۹ به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد در نیمه مرداد همان سال رسید، اما بعد از آن روند ریزش شاخص ادامه پیدا کرد تا این که در حال حاضر امروز شاخص کل به یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسیده است.   گرچه بازدهی میانگین بورس که بر اساس شاخص کل ۱۵۳ درصد بوده است اما بخشی از سهامداران حقیقی در روزهای اوج شاخص اقدام به خرید سهام کردند که دچار زیان‌های شدیدی شدند. حتی برخی از خریداران عرضه‌های اولیه نیز دچار زیان شدند به گونه‌ای که سهام صندوق سرمایه‌گذاری پالایش یکم که توسط دولت به قیمت ۱۰ هزار تومان ارائه شد، به شدت کاهش یافته و هم اکنون هر واحد سرمایه گذاری پالایش یکم ۶۹۵۷ تومان ارائه می‌شود. یعنی خریداران این واحدها پس از ۷ ماه صبر و تحمل با ۳۱ درصد زیان همراه شده‌اند.   به هر حال با توجه به افزایش حضور مردم در بورس که به قول رئیس سازمان بورس تعداد سهامداران بورس به ۵۷ میلیون نفر یعنی حدود ۷۵ درصد جمعیت کشور رسیده باید قوانین مراقبتی برای حفاظت از سرمایه‌های اندک مردم در بورس بیشتر شود و همچنین جلوی سوءاستفاده عده‌ای سودجو و همچنین جلوگیری از سیگنال فروشی و استفاده از اطلاعات پنهانی بازار گرفته شود تا مردم دچار زیان نشوند.   انتهای پیام  

منبع: دانا

کلیدواژه: دچار زیان عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس