Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از نیمی از موارد انتقال ویروس کرونا از طریق بیماران بدون علامت یا کم علامت صورت می‌پذیرد.

او افزود: مطالعات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از موارد انتقال ویروس کرونا از طریق بیماران بدون علامت یا کم علامت صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی اضافه کرد: نباید تصور کرد فقط افرادی که بیمار هستند باید قرنطینگی را رعایت کنند و افراد به ظاهر می‌توانند مراوده داشته باشند.

او تصریح کرد: افراد به ظاهر سالم نیز باید در مراودات خود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند و تا حد امکان با دیگران مراوده نداشته باشند یا آن را به حداقل ممکن برسانند.

شیرانی، با تاکید بر رعایت قرنطینه معکوس با توجه به بالا بودن بار ویروس کرونا در جامعه بویژه از سوی بیماران زمینه ای، مسن سالان و مادران باردار افزود: ابتلا به بیماری کرونا در این سه قشر می‌تواند منجر به بستری طولانی مدت، عوارض جدی‌تر و حتی مرگ و میر آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید

۴۰ درصد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری بی علامت هستند

او در ادامه از مردم بویژه گروه‌های در معرض خطر خواست طی دو تا سه هفته آینده از هرگونه مراوده انسانی پرهیز نمایند.

شیرانی، همچنین از کسانی طی دو تا سه هفته گذشته درمان سرپایی یا مراقبت خانگی را انجام و هنوز بهبود نیافته اند خواست به پزشکان مراکز منتخب مراجعه نمایند.

شیرانی از توسعه و افزایش مراکز منتخب سرپایی به ۳۵ باب در استان خبر داد و افزود: همچنین در تمامی بیمارستان‌های استان، مرکز بیماری‌های تنفسی راه اندازی شده و بیماران با مراجعه به این مراکز می‌توانند بستری زودهنگام شوند و سیر درمان آن‌ها به خوبی پیش برود.

او یادآور شد: در صورت مراجعه و بستری شدن با حال بد و علایم بالینی شدید مدت بستری طولانی و منجر به عوارض غیرقابل بازگشت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: علی رغم ثبات نسبی در تعداد مراجعین سرپایی آمار موارد بستری همچنان روبه افزایش است.

او افزود: در هفته جاری موارد بستری مربوط به کسانی است که هفته‌های قبل تحت درمان سرپایی قرار گرفته و بهبودی پیدا نکرده اند، این درحالی است که درصد قابل نوجهی از بیماران بستری بدحال هستند و معمولا توقف این بیماران در بیمارستان طولانی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی موارد انتقال ویروس کرونا بیماران بدون علامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نفر از شهرستان‌ها استان به این جشنواره معرفی شدند گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر انتخاب شدند

بهشتی پور افزود: این جشنواره با موضوع پیشگیری اجتماعی و سطح سلامت روانی برگزار شد.

وی گفت: افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دو بخش نقاشی و شعر کوتاه و متوسطه اول در بازی‌های کامپیوتری و روایتگری و هوش مصنوعی اثار خود را به جشنواره ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان