Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@01:11:13 GMT

با کمک هوش مصنوعی اورژانس زودتر خواهد رسید

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۵۹۱۳

با کمک هوش مصنوعی اورژانس زودتر خواهد رسید

وقتی صحبت از مرگ و زندگی در یک حادثه یا اورژانس بهداشتی می‌شود، هر دقیقه می‌تواند بسیار مهم باشد. به همین دلیل هم وسایل نقلیه نجات و هم نیروهای امدادی باید شبانه روز در حالت آماده باش باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، سازماندهی همه این موارد به خصوص در شهرهای پرجمعیت آسان نیست. در شهر کلن آلمان این کار به لطف هوش مصنوعی در آینده می‌تواند کمی تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور "مارک شلیدر"(Mark Schleider) فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه فنی بینگن، مدلی را در پایان نامه خود ارائه داده است که حجم کار خدمات امداد و نجات را پیش‌بینی می‌کند. به این ترتیب می‌توان از قبل اطمینان حاصل کرد که هیچ گونه اضافه کاری و در نتیجه زمان انتظار طولانی‌تر وجود نخواهد داشت.

از آنجا که اشلیدر یک آتش نشان حرفه‌ای و بهیار است از مشکلاتی که مراکز اعزام هنگام سازماندهی عملیات با آن روبرو هستند آگاه است.

شلیدر با کمک جمع آوری سوابق خدمات امداد و نجات سال‌های گذشته الگوریتمی تطبیقی را آموزش داده است تا بتواند نیروهای امداد و نجات را به صورت بهینه در مکان‌های مختلف ارسال کند.

وی همچنین اطلاعات اضافی مانند تعطیلات رسمی و شرایط آب و هوایی را نیز به داده های این الگوریتم اضافه کرده است تا این مدل بتواند در آینده‌ای نزدیک مواقعی که کار خدمات بیشتر خواهد بود را پیش‌بینی کند.

 شلیدر گفت: در حالت ایده آل این بدان معنی است که یک بیمار اورژانسی زمان کمتری برای کمک ما منتظر خواهد ماند. گام بعدی توسعه بیشتر مدل یاد شده و عملی ساختن آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اورژانس امداد و نجات هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مثنوی گفت: به دنبال تداوم فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری، با مراجعه فردی به پایگاه امداد و نجات گدارکبک و درخواست کمک مبنی بر گرفتار شدن یک خانواده ۴ نفره در گردنه گوگشنگلی و چشمه زینل در محور بروجن به لردگان دریافت شد.
وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات گدار کبک به محل اعزام شدند و نیرو‌های امدادی پس از کمک به افراد گرفتار در گل و سیلاب، آنها را به مکان امن انتقال داد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد