Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عمل جراحی به شیوه کم تهاجمی توسط گروه مغز و اعصاب (دکتر باقری و دکتر علیمحمدی) و گروه گوش و حلق و بینی (ENT) به سرپرستی دکتر رضایی انجام شد و برای اولین بار است که در غرب کشور صورت گرفت.

 سیدرضا باقری گفت : یکی از چالش‌های ما در بخش جراحی‌های مغز و اعصاب انجام اعمال کم تهاجمی بود که نیاز به خرید دستگاه نورواندوسکو بود که با همت مسئولان بیمارستان امام رضا (ع) خریداری و راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص مغز و اعصاب افزود: امروز اولین عمل جراحی مغز و اعصاب با همکاری همکاران متخصص گوش و حلق و بینی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه انجام شد.

 احسان علیمحمدی افزود: دستگاه نورو اندوسکوپ امکان جراحی بیماران را از طریق روش‌های کم تهاجمی‌تر فراهم می‌کند.

متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ادامه داد: تومور‌های مغزی و تومور‌های قاعده جمجمه و هیدروسفال و بیماران دارای مشکل ستون فقرات و دیسک کمر با این دستگاه مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند.

او گفت: استفاده از این دستگاه عوارض جانبی عمل جراحی را کاهش می‌دهد مثلا امروز عمل جراحی تومور هیپوفیز را در بیماری جراحی کردیم که به جای شکافتن جمجمه از طریق حفره بینی وارد قاعده جمجمه شدیم و تومور را به شکل کامل از بین بردیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی عمل جراحی جراحی مغز مغز و اعصاب کم تهاجمی عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم معزی گفت: در کمتر از ۵ روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است و از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم، زیرا بدون شک این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که ۴ مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معزی ادامه داد: از همه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و همه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی، مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص می‌گوید: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم، با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد.  

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت