Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: خودکفایی محرومان سیاست آستان قدس در امدادرسانی به نیازمندان است، لذا همه خادمیاران رضوی در استان‌های مختلف باید در راستای خودکفایی نیازمندان فعالیت کنند.
حجت الاسلام احمد مروی با اشاره به مشکلات معیشتی که به واسطه شیوع ویروس کرونا برای برخی از هموطنان ایجاد شده است، اظهار داشت: بیش از یک سال است که کشور گرفتار این ویروس منحوس شده و متأسفانه مشکلات معیشتی برای برخی از هموطنان عزیز ما ایجاد شده است، لذا در این شرایط خاص آستان قدس وظیفه خود می‌داند به میزان توان به کمک نیازمندان بشتابد و به میزان مقدورات برای رفع نیازهای اولیه آنها اقدام کند، اما سیاست اصلی ما کاهش فقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شرایط امروز جامعه ما به واسطه شیوع ویروس کرونا، شرایطی استثنایی است که باید همه برای رفع مشکلات وارد میدان شویم، اما در شرایط عادی سیاست اصلی ما ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی برای خودکفایی احسان‌جویان است.
تولیت آستان قدس با بیان اینکه در اجناس اهدایی به نیازمندان باید به کیفیت و مرغوب بودن کالاها دقت شود، تاکید کرد: یکی از جنبه‌های مهم برای رعایت حرمت و کرامت محرومان، نوع اجناس اهدایی به این افراد است، لذا در تهیه بسته‌های معیشتی باید بهترین اجناس و کالاها مورد استفاده قرار بگیرد.
حجت الاسلام مروی اجرای این طرح را در راستای لبیک به فرمان رزمایش کمک به نیازمندان مقام معظم رهبری دانست و گفت: بنای خیر مواسات و دستگیری از نیازمندان را مقام معظم رهبری در قضیه کرونا گذاشتند و لبیک خادمان و خادمیاران رضوی به این فرمان ولی فقیه زمان و نایب امام زمان (عج) بسیار ارزشمند است.
شناسایی ۵۵۰ هزار خانواده نیازمند دارای اولویت
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز گفت: در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رزمایش مواسات و همدلی و با هدف اجرای دستور تولیت آستان قدس رضوی در این حوزه، چهارمین مرحله از طرح «سفره های مهربانی» در سراسر کشور آغاز شده است که تا آغاز دهه کرامت، ۸۸۸ هزار بسته معیشتی برای اهدا به نیازمندان و محرومان آماده خواهد شد.
محمدحسین استادآقا افزود: در قالب این طرح ۱۱۱ هزار نفر از خادمیاران سراسر کشور، هر یک مسوولیت تامین ۸ بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی را عهده دار شده‌اند که توسط خود آنها و با همکاری خیران عاشق امام رضا(ع) به عنوان یاوران رضوی، تهیه خواهد شد.
استادآقا تصریح کرد: خیران گرانقدر سراسر کشور برای مشارکت در این طرح معنوی، می توانند از طریق واریز هزینه هر بسته به حساب دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در هر استان، تهیه و تحویل اقلام معیشتی به دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و یا با شماره گیری کد #۸* و انتخاب عدد ۵ وجه خود را به صورت آنلاین واریز و در این امر خیر سهیم شوند.
وی همچنین با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم شناسایی دقیق نیازمندان سراسر کشور گفت: در این راستا و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۵۵۰ هزار خانواده نیازمند دهک یک در استان های مختلف کشور که در صف حمایت کمیته امداد قرار دارند، شناسایی شده اند و هدف اول توزیع بسته های معیشتی طرح سفره های مهربانی خواهند بود.
وی افزود: این طرح تا کنون با تامین ۹۰ میلیارد تومان کمک حمایتی در ۲۸ استان آغاز شده و تا دهه کرامت امسال ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها مناطق محروم مشهد آستان قدس رضوی کمیته امداد امام خمینی اقشار حاشیه احمد مروی پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق محروم مشهد آستان قدس رضوی مناطق محروم مشهد آستان قدس رضوی کمیته امداد امام خمینی اقشار حاشیه احمد مروی اخبار کنکور تولیت آستان قدس آستان قدس رضوی سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان