Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهران از افزایش ضریب ایمنی جاده‌های مواصلاتی مهران با توجه به ظرفیت تجاری این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از افزایش ضریب ایمنی جاده‌های مواصلاتی مهران خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت عظیم صادرات مرزی، تردد زائران حسینی در ایام اربعین‌حسینی جاده‌های شهرستان مهران را به جاده‌های با تردد بالا تبدیل کرده و این ظرفیت نیازمند بازسازی و بهینه‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهران گفت: به‌جهت بازسازی و بهینه‌سازی جاده‌های شهرستان مهران و افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی عملیات چهار بانده کردن مسیر، جداسازی با نیوجرسی بتونی به طول 50کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

روستائیان برای داشتن جاده آسفالت تا کی انتظار بکشند؟کاهش سوانح جاده‌ای مهمترین برنامه ترافیکی ناجای در استان قزوین استجاده «گردخون» جان می‌گیرد؛ انتظار اهالی برای روکش و تعریض جاده

وی افزود: علاوه بر آن بیش از 1500 عدد انواع علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر بر روی بدنه نیو‌جرسی‌ها وحاشیه راه نصب شده است و اقدامات کنترل سرعت نیز با نصب دوربین‌ها نظارتی پیش بینی شده است.  به‌منظور کاهش سوخت و استهلاک ماشین‌ها و رفاه حال مردم دوربرگردان‌های هم‌سطح در مقاطع رضا آباد،امیرآباد وصالح آباد به طول تقریبی 5 کیلومتر بهسازی واحداث شده است.

رئیس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان مهران به محور مهران_دهلران اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش گره‌های ترافیکی واصلاح نقاط حادثه خیز بهسازی وتعریض ورودی مهران تا شهرک اسلامیه به طول ده کیلومتر شامل‌؛ عملیات خاکی، تعریض پل‌ها، اجرای بیس و آسفالت و افزایش عرض جاده از هفت متر به بیست متر و نیز جداسازی بخشی از مسیر به طول پنج کیلومتربا نیوجرسی بتونی اجرا وبه بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای مهران در رابطه با محدوده چالاب واقع در محور مهران دهلران به حادثه خیز بودن آن گریزی زد و گفت: اقداماتی در راستای کاهش حوادث این محدوده انجام گرفته است که می‌توان به عملیات بهسازی وتعریض مسیر واحداث باند رفت با محوریت جداسازی از جاده موجود به طول کلی هفت کیلومتر  اشاره کرد.

پروژه عملیات خاکی، بهسازی، تعریض و احداث پل‌ها محورهای مواصلاتی مهران نیز مورد اشاره‌ قاسمی  بود که گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 65درصد شامل عملیات خاکی، بهسازی، تعریض و احداث پل‌ها هم اکنون در حال تکمیل شدن است که با اجرای این پروژه حوادث جاده‌ایی در مقطع مذکور به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 قاسمی گفت: با توجه به اینکه هرساله میلیون‌ها زائران اربعین حسینی از راه‌های مواصلاتی منتهی به شهر مهران و پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی تردد می‌کنند ضرورت ارتقا ایمنی راه‌ها به‌منظور تردد آسان و ایمن زائران و هموطنان از اهمیت بالایی برخوردار است  که این مهم  جز با اقدامات گسترده و جهادی حوزه راهداری و حمل نقل جاده ای میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/180/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش ضریب ایمنی شهرستان مهران جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد احمدی، ظهر سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی یک ماه گذشته بیش ۳۵ مترمربع تابلو اطلاعاتی و همچنین ۱۱۱۰ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: تابلوهای اطلاعاتی برای آگاهی دادن به رانندگان از شرایط راه‌ها و امکانات موجود در جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر در کاهش احتمالی خطرات جاده‌ای تأثیر بسزایی دارد...

احمدی ادامه داد: افزون بر این نیز با توجه به نقش این تابلوها در کمک به گردشگران و توریست‌ها برای یافتن مناطق توریستی و گردشگری، توجه و سرمایه گذاری در استفاده متناسب از این نوع تابلو ها می‌تواند در بلند مدت، افزایش بهره‌وری در صنعت توریست و گردشگری منطقه را در پی داشته باشد که این اداره کل توجه ویژه‌ای بر انجام این مهم دارد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین به منظور ارتقا سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، طی این مدت بیش از ۳۰۰ متر حفاظ بتنی (نیوجرسی) و گاردریل، در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت خسارات سوانح ناشی از خروج وسیله نقلیه از راه و به تبع آن افزایش تعداد جان باختگان ناشی از این گونه حوادث، پرداختن به مسئله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: از این رو اصلاح شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها است که در طی این مدت، در بیش از ۳ کیلومتر از محورهای استان انجام شده است و این اداره کل به دلیل اهمیت بالای این عملیات در کاهش تعداد و شدت سوانح، در انجام آن اهتمام ویژه‌ای داشته و دارد.

کد خبر 6099343

دیگر خبرها

  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی