Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@21:12:33 GMT

هکرها اپل را تهدید کرده و درخواست پول کردند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۰۳۸

هکرها اپل را تهدید کرده و درخواست پول کردند

اگرچه از دیشب تمامی توجهات به رویداد بهاری اپل معطوف بود، ولی این شرکت در پشت صحنه با گروهی از هکرها به نام REvil درگیر شده که ادعا می‌کنند اطلاعات محرمانه‌ای را درباره مهندسی محصولات اپل به دست آورده‌اند. این گروه می‌گوید اگر اپل به آن‌ها پول ندهد، اسناد مربوطه را منتشر خواهد کرد.

به گزارش برنا؛ این گروه از تبهکاران پس از نشت اطلاعاتی شرکت Quanta موفق به کسب این داده‌ها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کوانتا» یک شرکت تایوانی است که یکی از اصلی‌ترین کارخانه‌های تولیدی اپل را مدیریت می‌کند. اعضای گروه REvil در انجمن گفتگویی در دارک وب مدعی شده‌اند که شماتیک مهندسی دستگاه‌های اپل نظیر مک‌بوک‌ها و اپل واچ را که برای تولید در اختیار کوانتا قرار داشته، بدست آورده‌اند.

هکرها ابتدا سعی کردند از کوانتا اخاذی کنند، اما در انجام این کار موفق نبودند، پس به‌طور مستقیم به سراغ اپل رفتند. آن‌ها می‌گویند اگر اپل نمی‌خواهد اسنادش در دارک وب منتشر شود، باید مبلغ موردنظر آن‌ها را بپردازد. منابع آگاه می‌گویند رقم درخواستی REvil از کوانتا ۵۰ میلیون دلار بوده، اما مشخص نیست که آن‌ها چه رقمی از اپل طلب کرده‌اند.

گروه REvil برای این که ثابت کند فایل‌های داخلی اپل را در اختیار دارد، اسکرین‌شاتی از این فایل‌ها را منتشر کرده که حاوی جزئیاتی درباره تولید مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو است. هکرها می‌گویند: «تیم ما مشغول مذاکره بر سر حجم بالایی از طراحی‌های محرمانه و چندین گیگابایت اطلاعات خصوصی با شرکت‌های بزرگ است. توصیه می‌کنیم اپل تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت اطلاعات خودش را بازخرید کند.»

با وجود این که داده‌های در دسترس این گروه اطلاعات محرمانه اپل است، اما به نظر نمی‌رسد که در میان این اطلاعات چیزی راجع به محصولات آتی این شرکت وجود داشته باشد. اپل در واکنش به این خبر اعلام کرد که مشغول ارزیابی شرایط است و فعلا نظر دیگری در این باره ندارد. این گروه قبلا هم به روشی مشابه سعی کرده بود از شرکت ایسر اخاذی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اپل هکر ها درخواست پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز