Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@06:39:51 GMT

راهکار‌های طب سنتی برای درمان ریزش مو

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۹۹۱۲

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو در روز، امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد، اما اگر ریزش مو‌ها بیش از رویش آن‌ها باشد، امکان کم‌پشتی مو یا حتی تاسی سر هم خیلی دور از ذهن نیست. طب سنتی برای درمان این مشکل راهکار‌هایی ارائه کرده است. خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف مانند مسائل ارثی، بارداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با آن درگیر هستند.   ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو در روز، امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد، زیرا حتماً به جای این چنین ریزش‌هایی، رویش نیز وجود خواهد داشت. البته برخی منابع این تعداد را تا ۲۰۰ عدد در روز نیز طبیعی می‌دانند، اما اگر ریزش مو‌ها بیش از رویش آن‌ها باشد، امکان کم‌پشتی مو یا حتی تاسی سر هم خیلی دور از ذهن نیست.   ریزش مو از دیدگاه طب سنتی از دیدگاه طب سنتی، گرمی و سردی مزاج عوامل اصلی هستند که ممکن است باعث ریزش مو شوند؛ در گرمی و خشکی شدید مزاج، ریزش مو به شدت افزایش پیدا می‌کند همچنین در سردی و رطوبت شدید مزاج خصوصا در افراد بلغمی که رطوبت بدن نیز بالا است معمولا ریشه مو‌ها سست می‌شوند و شروع به ریزش می‌کند.   راهکار طب سنتی برای درمان ریزش مو در هنگام حمام کردن، به صورت ایستاده و زیر دوش، مو‌های خود را با شوینده‌های مختلف، نشویید. زیرا یکی از اصول درست حمام کردن، نشستن در حمام است که متأسفانه به دلیل استفاده از دوش، بیشتر افراد به صورت ایستاده اقدام به حمام کردن می‌کنند که این مسأله علاوه بر برخی عوارض جسمی، می‌تواند در بلندمدت موجب سستی ریشه مو و ریزش مو شود.   بر خلاف تصور عمومی، استفاده مستمر از شوینده‌هایی مانند انواع شامپو‌های رنگارنگ شیمیایی موجود در بازار می‌تواند باعث ریزش مو شود. سعی کنید از شویند‌های طبیعی و صابون‌های بدون مواد قلیایی قوی مانند صابون زیتون طبیعی جهت شستن موی سر خود استفاده کنید.   حتما ورزش روزانه یا لااقل هفتگی داشته باشید؛ ورزش و فعالیت بدنی، نقش به‌سزایی در گردش خون قوی، دفع سموم و رویش موی تازه و تغذیه مناسب ریشه و پیاز مو دارد.   شانه زدن آرام مو‌ها نیز در حفظ و سلامت آن‌ها مؤثر است؛ سعی کنید با شانه‌ای مناسب، حداقل ۳ مرتبه و دقایقی، مو‌های خود را به‌آرامی شانه بزنید.   خواب مناسب و کافی نیز در حفظ استحکام و سلامت مو‌ها مؤثر است؛ سعی کنید در ابتدای شب بخوابید و از بیدار ماندن تا نیمه‌های شب پرهیز کنید.    استفاده دائم از تل و گلسر‌هایی که باعث کشیده شدن مو‌ها می‌شوند، ریشه‌های مو را سست نکنید. البته افراط در رنگ کردن، سشوار و همچنین فر کردن مو‌ها نیز اثرات مخربی روی کیفیت مو می‌گذارند.   مو‌ها را وقتی خیس هستند یا نم دارند، شانه نکنید و از شانه زدن مو‌ها در داخل حمام نیز پرهیز کنید، زیرا مو‌ها در حالت خیس، کمی سست‌ترند و راحت‌تر می‌ریزند.   اصلاح مزاج، استفاده از ویتامین‌های گروه B و همچنین استفاده از کتیرا به‌جای حالت‌دهنده‌های شیمیایی نیز برای سلامت مو‌ها بسیار کارساز و مفید هستند.   پودر سدر، مورد، خطمی، بابونه و حنا را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حداقل هفته‌ای یک مرتبه با این ترکیب که با مقداری آب ولرم آن را به شکل خمیر رقیق درآورده‌اید، مو‌های خود را به آرامی ماساژ و اجازه دهید این ترکیب گیاهی، مدت ۵ دقیقه بر روی مو‌های شما بماند و سپس، مو‌های خود را به آرامی با آب ولرم بشویید.    سلامت کبد، نقش به‌سزایی در سلامت مو‌ها و جلوگیری از ریزش موی سر دارد؛ بنابر این، همه مواردی که موجب ابتلا به کبد چرب و آسیب به کبد می‌شوند، مانند مصرف آب یخ و روغن‌های مایع و ناسالم موجود در بازار، رژیم‌های غذایی غلط و غیره، باید کنار گذاشته شوند. بیشتر بخوانید: کنترل دیابت با طب سنتی انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: طب سنتی ریزش مو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طب سنتی ریزش مو مو های خود ریزش مو طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت