Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه بهاگیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به اینکه نزدیک‌ ترین شهرستان استان بوشهر به کانون این زلزله دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر بود و شدت آن  در این شهرستان نسبت به سایر شهرستانها بیشتر احساس شد ، بر اساس ارزیابی صورت گرفته ، قلعه آقاخان لیراوی روستای حصار، در پوسته بنا آسیب دید که به ۵ میلیارد ریال جهت بهسازی و استحکام بخشی از آن نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت:  بنای حسینیه تاریخی خان در بندر ریگ  شهرستان گناوه نیز ترک‌های کوچکی برداشته است که جهت ترمیم و استحکام  آن به ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بهاگیر افزود: در بررسی‌های اولیه گزارشی مبنی بر آسیب و تخریب آثار  در نزدیکی کانون زلزله که شهرستان گناوه بوده است اعلام نشده بود که با اعزام کارشناسان میراث‌ فرهنگی در مکان های یادشده ،  مشاهده و  ارزیابی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری گناوه و دیلم گفت: ۲  اثر تاریخی دیگر در روستای شول گناوه که تا هنوز ثبت نشده دچار تخریب شده است.

وی یادآورشد:  این اثر به برج مرحوم امان الله جعفری  و قائد شمس الدین معروف است و قدمت آنان مربوط به دوره صفویه و قاجاریه است.

قلعه آقاخان لیراوی مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان دیلم، روستای حصار واقع شده است و این اثر با شماره ثبت ۲۸۷۹ جزو آثار ملی به حساب می آید. 

بنای حسینیه خان بندر ریگ متعلق به دوره قاجار است که در سال ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۷۰۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه هفته جاری در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها،  ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد؛ شدت این زلزله در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

اکنون خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه در ۱۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها بوشهر گناوه میراث فرهنگی بندردیلم خسارت مالی زلزله پروندهٔ خبری زلزله در بندر گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر گناوه میراث فرهنگی بوشهر گناوه میراث فرهنگی بندردیلم خسارت مالی زلزله اخبار کنکور شهرستان گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: آثار تاریخی کشف شده در گذر کمرزرین، مشخص‌ترین و گویاترین زبان تاریخ این کلان‌شهر است و اطلاعات خوبی را می‌توان از این آثار به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار اصفهان از گذر کمرزرین اظهار کرد: باستان‌شناسی گذر کمر زرین در راستای کشف شواهد گام برداشت، اما در حال حاضر در حال بررسی و تحلیل این اکتشافات است و تصمیم دارد تمام موارد این آثار کشف شده را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر باستان‌شناسان، این گذر را به ۱۰ لایه تاریخی تقسیم کرده‌اند و تمام این لایه‌ها در حال بررسی است، همچنین این موضوعات در راستای شفافیت تصویر اصفهان در ادوار مختلف، بسیار تأثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تاکید کرد: این شواهد تاریخی، مشخص‌ترین و گویاترین زبان تاریخ این کلان‌شهر است و در حال حاضر به یک شاهد دست نخورده‌ای دست پیدا کرده‌ایم و اطلاعات خوبی می‌توان از این آثار به دست آورد که بهتر از اطلاعات مکتوب است.

ایزدخواستی گفت: با هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری در حال توسعه کاوش این گذر هستیم.

کد خبر 750485

دیگر خبرها

  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • وقوع زلزله در این استان
  • زلزله ۴‌.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند