Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حاج‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ پایگاه مرکزی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هم‌اینک در مناطق کم‌برخوردار کلانشهر مشهد مستقر و مشغول ارائه خدمات بهداشت و درمانی به عموم شهروندان در این نواحی هستند.

وی ادامه داد: فعالیت این پایگاهها از آبان ماه پارسال با هدف ارائه خدمات درمانی رایگان به شهروندان نیازمند و بیمار آغاز شده است که همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول کارگروه محرومیت‌زدایی سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: تاکنون در این چهارچوب ۱۰۰ مورد اعزام پزشک و چهار هزار فقره ویزیت رایگان برای مراجعان به پایگاههای این سازمان انجام شده است.

وی افزود: همچنین علاوه بر خدمات پزشکی عمومی، هزار و ۵۰۰ مورد از مراجعان پایگاههای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مناطق کم‌برخوردار کلانشهر مشهد خدمات درمانی تخصصی دریافت کرده و مداوا شده‌اند.  
حاج‌زاده ادامه داد: پایگاههای ده‌گانه بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی فعال در مناطق کم‌برخوردار مشهد هم‌اینک علاوه بر ارائه خدمات متمرکز در محدوده استقرار خود، سهمیه پذیرش بیمار از محلات پیرامونی و دورتر از محل استقرار را نیز دارند.  

وی گفت: سازمان  بسیج جامعه پزشکی تلاش می‌کند تا یک پوشش کامل را در بحث محرومیت زدایی داشته باشد و در همین راستا برنامه ریزی شده تا حداقل یکبار در هفته پزشک عمومی و متخصص برای ویزیت بیماران نیازمند در مراکز یاد شده حضور یابند و در هر نوبت بین ۳۵ تا ۴۰ نفر توسط پزشکان ویزیت شوند.
مسوول کارگروه محرومیت‌زدایی سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در خصوص تامین اقلام دارویی و خدمات جانبی بیماران نیازمند نیز گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی قراردادی را با نزدیکترین داروخانه به پایگاه های خدمات درمانی این سازمان منعقد کرده تا بیماران بتوانند داروهای خود را به صورت رایگان تامین کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که پس از ویزیت پزشک عمومی، بیمار نیاز به ویزیت پزشک متخصص، گرفتن عکس، آزمایش یا عمل جراحی و یا دیگر خدمات را داشته باشد با تکمیل فرم ارجاع از سوی همکاران سازمان در مدت زمانی کوتاه به مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان معرفی می شود تا خدمات لازم به صورت کاملاً رایگان به وی ارائه شود.
حاج‌زاده به شیوه شناسایی بیماران نیازمند هم اشاره و بیان کرد: بیماران نیازمند، عموماً توسط پایگاه های بسیج، معتمدان محلات و گروههای خیرین فعال در مناطق کم برخوردار به نزدیکترین مرکز خدمات دهنده معرفی می شوند و هریک از این گروه های معرف سهمیه‌های مشخصی دارند.
وی گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی در اعزام کادر درمانی از ظرفیت پزشکان و پرستاران جهادی بهره گیری کرده و در واقع افرادی که در این طرح حضور دارند بدون هیچ چشم‌داشت مادی در مناطق محروم حاضر می‌شوند.  

"بسیج جامعه پزشکی" در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ هزار عضو فعال شامل پزشکان و کادر درمانی در همه رده‌های عمومی و تخصصی دارد که در قالب ۳۲ کانون بسیج جامعه پزشکی در سطح این استان فعالیت دارند.

هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی را پزشکان عمومی، متخصص، فوق‌تخصص و بقیه آنها را کارشناسان گروههای پزشکی مانند پرستاری و مامایی تشکیل می‌دهند.

بسیج جامعه پزشکی در سطح ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی علاوه بر اجرای برنامه‌های درمانی و بهداشتی گوناگون برای گروههای جمعیتی و مناطق جغرافیایی مختلف در طول سال، هر ماه نیز از طریق ۳۲ کانون خود گروههای متخصص پزشکی را به نقاط کم‌برخوردار و محروم برای ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی اعزام می‌کند.  

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی مناطق محروم مشهد اقشار حاشیه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی مناطق محروم مشهد سازمان بسیج جامعه پزشکی مناطق محروم مشهد اقشار حاشیه بهداشت و سلامت اخبار کنکور بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی سازمان بسیج جامعه پزشکی مناطق کم برخوردار بیماران نیازمند ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد

وزیر بهداشت طی حکمی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

لازم به ذکر است پیش از این هادی میرزایی ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که انفصال دوساله از خدمت، علت برکناری وی از این سمت است.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد