Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@18:31:03 GMT

تولیدات مشاغل خانگی قابلیت صادرات دارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۰۷۲۰

تولیدات مشاغل خانگی قابلیت صادرات دارد

به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی، اگر آموزش متقاضیان فعالیت در حوزه مشاغل خانگی اصولی و کامل باشد، تولیدات این حوزه قابلیت صادرات به خارج کشور را دارد.

الهام سادات تربتیان ، با اشاره به اینکه دارنده موسسه صنایع دستی است، اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی در زمینه چرم، فیروزه، میناکاری، مینیاتور و مجسمه سازی به صورت گروهی فعالیت می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارزیابی قوانین و مقررات موجود در حوزه مشاغل خانگی، گفت: متاسفانه این قوانین به جای تسهیل امور، موجب سنگ اندازی در حوزه مشاغل خانگی شده است و بعضا برای تمدید و صدور مجوزها مشکل تراشی می کنند، در حالیکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده است.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با اشاره به اینکه در توسعه مشاغل خانگی حوزه آموزش در اولویت قرار دارد، تاکید کرد: متاسفانه امروز افراد تصور می کنند با آموزش دو ساعته و یا کوتاه مدت، استادکار هستند، در حالیکه در عمل توان تولیدات با کیفیت را ندارند، بنابراین به اعتقاد من، آموزش صحیح و درست در توسعه مشاغل خانگی در اولویت است.

وی با بیان اینکه بعد از آموزش، بازاریابی و شبکه فروش، می تواند به توسعه مشاغل خانگی کمک کند، گفت: زمانی که افراد در حوزه مشاغل خانگی فروش داشته باشند، به دنبال وام و دریافت تسهیلات نمی رود و تنها در زمان گسترش کار و کارگاه خود به دنبال دریافت تسهیلات هستند.

تربتیان با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های مشاغل خانگی در اصفهان، گفت: اصفهان شهر هنر است و اگر افراد در این زمینه وارد شوند، می توانند در حوزه مشاغل خانگی و توسعه آن موفق شوند.

وی تاکید کرد: اگر آموزش متقاضیان فعالیت در حوزه مشاغل خانگی اصولی و کامل باشد، تولیدات این حوزه قابلیت صادرات به خارج کشور را دارد.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با اشاره به نقطه ضعف افرادی که وارد کسب و کارهای مشاغل خانگی می شوند، گفت: اولین نقطه ضعف این است که این دسته افراد از خانواده های آسیب دیده و به دنبال درآمد سریع هستند، به همین دلیل نه تنها آموزش دقیق نمی بینند، بلکه کیفیت تولیدات خود را پایین می آورند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی توسعه مشاغل خانگی، گفت: متاسفانه در این حوزه به پیشران ها اطمینان کامل نمی دهند و وعده ها تنها در قالب حرف باقی می ماند.

تربتیان اما در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توضیح داد: این طرح بسیار خوب است، چراکه یک زن خانه دار می تواند در منزل و بدون نیاز به مجوز به اشتغال و درآمد دست یابد، اما باید در نظر داشت که این طرح نباید همانند دیگر طرح ها در نطفه خفه شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حوزه مشاغل خانگی توسعه مشاغل خانگی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم

محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازارهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازارهای کشورهای اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها یادآور شد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازارهای صادراتی خود را در سایر کشورها نیز توسعه خواهد داد. 

او افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازارهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف کنندگان ورق های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود