Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید حیدری‌بریدی مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به زلزله ۵.۹ ریشتری بیست و نهم فروردین در گناوه، بیان کرد: در این حادثه ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب دید که  ۲۰۰ واحد مسکونی باید نوسازی شوند.

او، با اشاره به پرداخت وام با سود ۴ درصد و کمک بلاعوض برای ساخت واحد‌های مسکونی در روستا‌های زلزله‌زده گناوه، افزود: در این زمینه برای بازسازی هر واحد تخریبی ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه تاکنون ۵۴ درصد خانه‌های روستایی در اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است، ادامه داد: پارسال هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در برنامه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی قرار گرفت و این واحد‌ها برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شدند.

حیدری بریدی یکی از سیاست‌های مهم بنیاد مسکن را بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده در حوادث دانست و گفت: در جریان سیل آذر سال۱۳۹۹،  ۶۱۰ واحد مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها به ویژه در شهرستان دشتستان آسیب دیدند که برای دریافت تسهیلات بازسازی، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

بیشتر بخوانید

پرونده ارزیابی خسارت‌های زلزله گناوه بسته شد حدود ۴۰۰ خانه در زلزله گناوه آسیب دیدند همه خانه‌های آسیب دیده از زلزله گناوه بررسی می‌شوند

او، با اشاره به پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی برای واحد‌های مسکونی روستایی، عنوان کرد: برای نوسازی هر  واحد‌ مسکونی آسیب دیده در جریان حوادث غیرمترقبه در شهرها نیز  ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ ۴ درصد و کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر همچنین ادامه داد: برای نوسازی هر واحد مسکونی آسیب دیده در روستا‌ها ۵۰ میلیون و در شهر‌ها ۵۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود  که در همین زمینه بیش از ۳۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بازسازی ۶۱۰ واحد مسکونی آسیب دیده در جریان سیل دشتستان پرداخت می‌شود.

حیدری افزود: تا کنون ۲.۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آسیب دیدگان از سیل دشتستان پرداخت شده است. اما در مجموع بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان به صورت وام‌های کم بهره و کمک بلاعوض در اختیار سیل‌زدگان این شهرستان قرار می‌گیرد.

او، از معرفی ۲۳۲ واحد مسکونی برای دریافت وام بازسازی مسکن روستایی هم خبر داد و تاکید کرد: بانک‌ها زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به این واحدها را فراهم کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ک

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله زلزله گناوه خسارت زلزله نوسازی مسکن مسکن روستایی بنیاد مسکن مسکونی آسیب دیده تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود میلیون تومان زلزله گناوه واحد مسکونی بنیاد مسکن واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان