Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@18:01:02 GMT

بازگشایی مسیری جدید به چین برای افزایش تجارت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۱۰۹۰

بازگشایی مسیری جدید به چین برای افزایش تجارت

تین نیوز

درپی افتتاح سومین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان که روز گذشته اتفاق افتاد، حجم مبادلات دو کشور تا ۱.۳ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و از طریق کریدور اقتصادی «سی‌پک» مسیری جدید برای اتصال به چین در راستای تحقق سند همکاری‌ جامع ۲۵ ساله باز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صبح دیروز چهارشنبه (اول اردیبهشت ماه) پایانه مرزی پیشین سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح این پایانه مرزی ۲.۵ هکتاری ویژگی‌های بسیاری برای ایران و پاکستان و حتی برای ایران و چین در راستای افزایش مبادلات تجاری دو و چند جانبه به همراه دارد.

جواد هدایتی - مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – در این باره به ایسنا گفت: با افتتاح این پایانه مرزی، علاوه بر امکان ارتقاء توسعه تجارت بین دو کشور از سطح بازارچه‌ای به سطح مرز رسمی و بین‌المللی، حجم بالایی از مبادلات اتفاق افتاده و سقف و محدودیتی که در وضعیت بازارچه‌ای وجود داشت برداشته می‌شود. به گونه‌ای که از حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سال گذشته می‌توان به تجارت ۱.۵ میلیارد دلاری در هر سال رسید که البته حدود دو سال رسیدن به این عدد طول می‌کشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰ میلیارد ریالی سازمان راهداری برای افتتاح این گذرگاه مرزی، افزود: افتتاح این گذرگاه مرزی نتنها برای مرزنشینان و بومیان منطقه رونق اقتصادی بیشتری به ارمغان خواهد آورد بلکه ازسوی دیگر می‌تواند در صورت تامین امنیت، از این مرز به کریدور اقتصادی چین و پاکستان به نام «سی‌پک» از طریق ریل و جاده متصل شد. این مسئله  می‌تواند در راستای تحقق سند همکاری‌ جامع ۲۵ ساله بین ایران و چین نیز موثر باشد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مرز مشترک بین ایران و پاکستان گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه این است که افتتاح این گذرگاه مرزی می‌تواند در حوزه مسافری برای ایرانیان و پاکستانی‌ها نقش آفرین باشد چرا که به عنوان مثال هر ساله در ماه محرم و به ویژه ایام اربعین مرز میرجاوه پذیرای زائران بسیاری از شیعیان پاکستان بوده است که با افتتاح این پایانه مرزی مذکور می‌توان از پتانسیل مسافری آن‌ها نیز استفاده کرد چرا که امروز از سالن مسافری موقت مرز «پیشین» نیز رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ماه‌ها و سال‌های آینده باید دید افتتاح این پایانه‌ مرزی، در ادامه تا چه اندازه در زمینه افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان و حتی ایران و چین اثرگذار خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پایانه مرزی پیشین ایران و پاکستان پایانه مرزی گذرگاه مرزی بین ایران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری