Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش رژیم صهیونیستی به انفجار صورت گرفته در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا در جنوب اراضی اشغالی واکنش نشان داده و آن را حمله موشکی از جانب سوریه دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به انفجار صورت گرفته در نزدیک تاسیسات هسته‌ای دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی اعلام کرد که موشک پرتاب شده از نوع موشک زمین به هوا (اس ای 5) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر همچنین گفت اتفاقی که افتاده مربوط به نوار غزه نیست.

وی در ادامه مدعی شد که پدافند هوایی این رژیم موشکی را که از سمت سوریه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده را رصد کرده است.

«بوعاز جولان» روزنامه نگار صهیونیست در این خصوص گفت که به دنبال این حمله موشکی شماری از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل احضار شدند.

وقوع انفجار در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» در فلسطین اشغالیانفجار مهیب در کارخانه صنایع موشکی رژیم صهیونیستی+ فیلم

پیش از این رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داده بود، موشک سوریه که به سمت یک جنگنده اسرائیلی پرتاب شده بود در نزدیکی منطقه دیمونا فرود آمد.

ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که بامداد امروز (پنجشنبه) آژیر هشدار در منطقه ابوقرینات در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا به صدا درآمده است.

برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تنها یک گلوله خمپاره از غزه به سمت منطقه دیمونا شلیک شده است.

این در حالی است که وبگاه عبری زبان «روترنت» از یکی از ساکنان منطقه ابوقرینات نقل کرد که این آژیر خطر در پی وقوع یک انفجار شدید به صدا درآمده است و شدت انفجار به حدی بود که «خانه‌های ما به لرزه درآمد».

صبح روز چهارشنبه نیز انفجاری در یکی از مراکز صنایع نظامی حساس ( کارخانه صنایع موشکی) در مرکز رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست که هنوز علت آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش رژیم صهیونیستی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خباثت جدید صهیونیست‌ها علیه کودکان غزه/انفجار قوطی‌های شبیه کنسرو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، دفتر رسانه‌ای دولت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌ها و گزارش‌های بین‌المللی که ادارات دولتی غزه نیز آن را تایید می کنند، حدود ۱۰ درصد از پرتابه‌ها و موشک‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه استفاده کرده و مجموع آن بالغ بر ۷۵ میلیون تن ماده منفجره است، عمل نکرده است.

سلامه معروف رییس دفتر رسانه‌ای غزه در اظهاراتی مطبوعاتی با اعلام این موضوع تاکید کرد که به این ترتیب حدود ۷.۵ میلیون تن ماده منفجره عمل نکرده در خیابان‌ها و زمین‌ها و ساختمان‌های مسکونی و ویرانه‌های منازل در بخش‌های مختلف غزه وجود دارد که این میزان ماده منفجره خطر بسیار زیادی دارد که حتی با توقف جنگ در غزه نیز به پایان نمی‌رسد و باید این پرتابه‌ها منهدم شده یا خطر انفجار آن از بین برود.

این عضو دولت غزه از جامعه جهانی خواست تا تیم‌های تخصصی و مهندسی و کارشناسان مواد منفجره را برای بررسی این موضوع به غزه اعزام کند و تیم‌های فنی و تخصصی حاضر در غزه را نیز با امکانات لازم تجهیز کنند.

وی نسبت به انفجار بسیاری از مواد منفجره باقی مانده از ارتش اسرائیل در منازل فلسطینیان که به ویژه مانند قوطی‌های کنسرو غذا هستند، هشدار داد. به نظر می‌رسد ارتش اسراییل خباثت جدیدی را برای استمرار نسل کشی در غزه که ساکنان آن در نتیجه جنگ و محاصره شدید صهیونیست‌ها با گرسنگی شدید مواجه هستند، در پیش گرفته است.

اخیرا موارد متعددی از انفجار این قوطی‌های بمب گذاری شده در غزه مشاهده شده است که از جمله آنها جراحت شدید «محمد یاسر سمور» ۱۴ ساله است. او در ویرانه‌های منزل خود در الزنة در شهر خان یونس وقتی دنبال لوازم خود بود، به یک قوطی غذا از باقی مانده غذای ارتش اسراییل برخورد کرد و وقتی درب قوطی را باز کرد، قوطی منفجر شد. این انفجار باعث شد چند عضو بدن وی قطع شود و افراد دیگری که در کنار او بودند نیز زخمی شوند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون هجمه وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که در نتیجه این حملات صدها هزار فلسطینی ساکن غزه شهید یا زخمی شده اند و بسیاری از زیر ساخت‌های غزه به کلی منهدم شده است. این رژیم همچنین سیاست گرسنه ‌نگه داشتن مردم غزه را در پیش گرفته که در نتیجه آن بسیاری از ساکنان غزه حتی به خورد علوفه حیوانات روی آورده اند.

کد خبر 6092746

دیگر خبرها

  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • خباثت جدید صهیونیست‌ها علیه کودکان غزه/انفجار قوطی‌های شبیه کنسرو
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح