Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:33:41 GMT

زیرساخت‌های آبرسانی جوابگوی جمعیت ایلام نیست

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۱۷۳۷

زیرساخت‌های آبرسانی جوابگوی جمعیت ایلام نیست

به گزارش ایرنا، محمد پیرباوه روز پنج شنبه در گفت وگویی اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت‌های آبفا جوابگوی نیاز جمعیت مرکز ایلام نیست چرا که ظرفیت تامین و استحصال آب از سد ایلام برای ۳۵ هزار مشترک طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به ساخت و سازهای بی رویه و مهاجرت پذیری مرکز استان، جمعیت این شهر به بیش از ۸۰ هزار مشترک آب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آبفای شهرستان ایلام تاکید کرد: افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و به تبع آن افزایش مصرف آب، مدیریت توزیع را با چالش روبرو کرده است.

پیرباوه یادآور شد: افت فشار آب بخصوص در طول شب، به دلیل اعمال مدیریت فشار است هر چند این شرکت برنامه افزایش برداشت از سد ایلام را در دستور کار خود دارد.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلاتی که در تامین آب وجود دارد در عمل چاره‌ای جز توجه به مدیریت مصرف نداریم و چنانچه مصرف‌کنندگان به نحوی مصرف آب را مدیریت نکنند، با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر امور آب شهرستان ایلام با بیان اینکه مدیریت مصرف مشترکان سبب توزیع عادلانه آب توسط شرکت آبفا می شود، گفت: پرسنل شرکت در طول شبانه روز و با تمام توان از هیچ تلاش و کوششی در جهت تامین آب سالم و بهداشتی دریغ ننموده و انتظار داریم همه همشهریان عزیز در این امر ما را یاری تا بتوانیم توزیع آب بصورت عادلانه انجام دهیم.

پیرباوه خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاه های اجرایی و ارگان های دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و اضافه کرد: مشارکت عمومی مشترکین در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

۱۹۵ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام هستند.

برچسب‌ها ایلام کم آبی آب و فاضلاب سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام کم آبی آب و فاضلاب ایلام کم آبی آب و فاضلاب سرانه مصرف آب اخبار کنکور مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طرح آبرسانی به روستای کهن دژ در غالب تحقق شعار دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، اجرا شد.
کریمی افزود: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است.
وی ادامه داد: چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب از دیگر اقداماتی است که در این روستا انجام شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:ا ین طرح با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی با بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد