Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:41:04 GMT

نساجی - سپاهان؛ مصاف ویژه بین صدر و قعر جدول

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۲۳۲

نساجی - سپاهان؛ مصاف ویژه بین صدر و قعر جدول

به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال کشور امشب با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود و فردا نیز با انجام یک مسابقه به طور موقت تا زمان بازگشت چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا متوقف می‌شود. در یکی از سه دیدار امشب از ساعت ۲۱ تیم‌های نساجی و سپاهان باید روی چمن استادیوم وطنی قائمشهر برای بهبود جایگاه حساس خود در جدول به مصاف هم بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نساجی برای فاصله نگرفتن از تیم‌های چهاردهم و سیزدهم جدول و امیدوار ماندن به بقا و سپاهان نیز برای در اختیار گرفتن صدر جدول و عقب نماندن از پرسپولیس.

شاگردان ساکت الهامی دیدار قبلی خود در تهران مقابل پرسپولیس را پس از کسب سه پیروزی پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی با نتیجه ۲-۰ واگذار کردند و روند کسب موفقیت‌شان با کادر فنی جدید متوقف شد. سپاهانی‌ها نیز در بازی قبلی خود که به میزبانی آن‌ها برگزار شده بود از پس حریف رده دوازدهمی خود یعنی نفت مسجدسلیمان بر نیامدند و پس از کسب ۶ برد پیاپی در لیگ برتر با تساوی بدون گل متوقف شدند.

تقابل قبلی نساجی و سپاهان در لیگ برتر که به میزبانی شاگردان نویدکیا برگزار شده بود را باید آغاز دوران افول نساجی در لیگ بیستم دانست. نساجی در حالی که تا پیش از بازی با سپاهان در بازی رفت از ۴ بازی ۷ امتیاز کسب کرده بود و در رتبه ششم و چهار پله بالاتر از سپاهان قرار داشت، با ارائه یک بازی ضعیف با نتیجه سنگین ۴-۰ شکست خورد و از همان بازی روند شکست‌های پیاپی نساجی آغاز شد و در نهایت به برکنار وحید فاضلی و روی کار آمدن مجید جلالی و پس از آن نیز کناره‌گیری جلالی و روی کار آمدن ساکت الهامی کشیده شد. پیش از آن مسابقه نساجی در اندیشه کسب پیروزی برای بازگشت به صدر جدول بود و رقم زدن روزهایی رویایی در لیگ بود و سپاهانی‌ها به فاصله گرفتن از رتبه دهم جدول فکر می‌کردند. اما در بازی امشب جای دو تیم تغییر کرده و حالا سپاهان در اندیشه پس گرفتن صدر جدول و نساجی در تلاش برای فرار از سقوط است.

نبرد با توپخانه لیگ بیستم

شاگردان ساکت الهامی که به دلیل محرومیت الهامی بابت دریافت کارت قرمز در دیدار مقابل پرسپولیس نمی‌توانند از حضور سرمربی خود در کنار زمین بهره‌مند شوند، امشب کار بسیار دشواری مقابل طلایی‌پوشان سپاهان دارند. تیمی که با اختلاف خطرناک‌ترین و گلزن‌ترین خط حمله لیگ بیستم را در اختیار دارد و در ۲۰ بازی برگزار شده توانسته ۳۵ بار دروازه حریفان را باز کند.

 گلزن‌ترین مهاجم لیگ بیستم نیز سجاد شهباززاده مهاجم گلزن و خطرناک سپاهان است که با ۱۶ گل زده مدعی اصلی آقای گلی لیگ بیستم است. این خط حمله خطرناک با توجه به نیاز ضروری سپاهانی‌ها به سه امتیاز امشب مقابل خط دفاع نساجی قرار خواهد گرفت که با ۲۵ گل خورده سومین خط دفاع ضعیف لیگ بیستم محسوب می‌شود. البته ۲۳ گل از این ۲۵ گل وارد شده درون دروازه نساجی مربوط به دوران پیش از حضور الهامی در این تیم است. اما در مجموع تقابل توپخانه خطرناک سپاهان با خط دفاع نساجی که طی چند بازی اخیر به سمت بهبود عملکرد حرکت کرده است می‌تواند برای نساجی‌چی‌ها یک محک جدی محسوب شود.

 سپاهانی‌ها برای کسب آمادگی بیشتر به منظور حضور در استادیوم وطنی و بازی مقابل نساجی تمرینات ویژه‌ای را طی روزهای اخیر تدارک دیدند. این تیم که یکی از مجهزترین استادیوم‌های ایران را در اختیار دارد، برای آمادگی بیشتر با نظر محرم نویدکیا طی روزهای اخیر تمریناتی را در یک زمین چمن مصنوعی انجام داد تا بازیکنان این تیم پیش از مصاف با نساجی، شرایط بازی در زمین چمن مصنوعی را بیشتر درک کنند.

برد در این دیدار علاوه بر این که برای در اختیار گرفتن صدر جدول از اهمیت بسیار زیادی بین سپاهانی‌ها برخوردار است، به دلیل رویارویی سپاهان با اصلی‌ترین رقیبش در لیگ برتر یعنی پرسپولیس در هفته بیست‌ودوم مهم و اثرگذار است. سپاهان در تلاش است که با کسب برد مقابل نساجی با خاطری آسوده‌تر به مصاف فینال‌گونه‌اش با پرسپولیس برود. سپاهانی‌ها اواخر فصل قبل با شکست خانگی از نساجی شانس کسب سهمیه آسیایی را از دست دادند و این اتفاق ممکن است در بازی امشب نیز در صورت شکست تا حدودی برای آن‌ها رخ دهد. نتیجه نگرفتن در این بازی برای سپاهان می‌تواند به معنای فاصله گرفتن از قهرمانی در لیگ بیستم باشد.

 نساجی‌چی‌ها نیز در چند هفته اخیر بازی و از زمان روی کار آمدن ساکت الهامی بازی‌های بهتری را ارائه کرده‌اند و اعتماد به نفس برای کسب نتیجه را به دست آورده‌اند. عملکرد بهتر این تیم در سازمان دفاعی تیم و همچنین ایجاد موقعیت‌های متعدد در مقابل سه حریفی که تا کنون نساجیِ الهامی مقابل آن‌ها قرار گرفت نشان می‌دهد که نساجی نیز حریف دست و پا بسته نیم‌فصل نخست برای سپاهان نخواهد بود.

دو تیم تا کنون در ۸ بازی رسمی و تدارکاتی مقابل هم قرار گرفتند که سه تساوی، سه برد برای سپاهان و دو برد برای نساجی نتیجه این تقابل‌ها بود.

نساجیِ ۱۶ امتیازی که در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد در صورت برد مقابل سپاهان به طور موقت از سایپا و ذوب‌آهن که هر دو با ۱۸ امتیاز بالاتر از نساجی قرار دارند سبقت می‌گیرد و پس از هفته‌ها قعرنشینی مدتی از انتهای جدول فاصله می‌گیرد و باید منتظر برگزاری دیدارهای هفته بیست‌ویکم این دو تیم بماند. اما در صورت کسب تساوی ۱۷ امتیازی می‌شود و در همان رتبه پانزدهم باقی خواهد ماند.

نویدکیا در مسابقه امشب به دلیل مصدومیت مهدی ترکمان و شایان مصلح امکان استفاده از این دو بازیکن را ندارد. برای نساجی هم احسان قهاری به دلیل مصدوم شدن در تمرینات دو روز پیش نمی‌تواند در ترکیب قرار بگیرد.

دیدار تیم‌های نساجی و سپاهان از سری مسابقات هفته بیست‌ویکم لیگ بیستم از ساعت ۲۱ امشب در استادیوم شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود.

نساجی در دیدار مقابل سپاهان به دلیل درگذشت نادر دست‌نشان با لباس مشکی مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت.

سیدرضا مهدوی داوری این مسابقه را بر عهده دارد و امیررضا آشور ماهانی، احد سلطانی و مجید محمدی او را در قضاوت این مسابقه همراهی می‌کنند.

نساجی با ۱۶ امتیاز از ۲۰ بازی در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد و سپاهان با ۴۱ امتیاز از ۲۰ بازی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رتبه دوم قرار گرفته است.

برچسب‌ها فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران تیم فوتبال سپاهان لیگ برتر فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران تیم فوتبال سپاهان فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران تیم فوتبال سپاهان لیگ برتر فوتبال اخبار کنکور ساکت الهامی لیگ برتر سپاهانی ها لیگ بیستم هفته بیست صدر جدول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلای جان رامین رضاییان مقابل پرسپولیس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رامین رضاییان حساب ویژه‌ای روی نفوذهای خود از سمت راست زمین در دیدار مقابل پرسپولیس داشت تا سپاهان را به گل برساند و مثل بازی رفت به برتری برسند، اما نمایش درخشان عبدالکریم حسن در جناح چپ خط دفاعی قرمزها مانع از نفوذ مدافع کناری طلایی پوشان شد.

شاید فقط یک بازیکن را بتوان در بین پرسپولیسی‌ها شاخص‌تر از بقیه دانست که عملکردش مقابل سپاهان کاملا به چشم آمد و بازی او جلب توجه زیادی کرد و حتی شاید اشاره داشت که او بهترین نمایش خود پس از پیوستن به قرمزها را در این بازی به اجرا گذاشت.

عبدالکریم حسن با عملکرد مطمئن و فوق‌العاده در سمت چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان که در سمت مقابل یکی از نقاط قوت سپاهان به‌شمار می‌رفت، کاری کرد تا بازیکنانی مثل رامین رضاییان نتوانند به خواسته خود برسند و راه نفوذ از آن سمت را بست.

مدافع چپ قطری پرسپولیس روی توپ‌های بلند و دفع توپ نیز عالی کار کرد و با اینکه تصور می‌شد سخت‌ترین بازی خود را پس از پیوستن به پرسپولیس داشته باشد، اما ستاره قرمزها مقابل سپاهان بود.

دیگر خبرها

  • ساکت الهامی به دنبال طلسم شکنی برابر پرسپولیس
  • سهم پرسپولیس از ۴ بازی ۶ امتیازی فقط ۳ امتیاز!
  • بلای جان رامین رضاییان مقابل پرسپولیس (عکس)
  • واکنش جدید سپاهان به حواشی بازی پرسپولیس
  • واکنش جدید سپاهان به حواشی تمام نشدنی بازی پرسپولیس
  • فنونی زاده: بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع قضاوت داور بود
  • تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر
  • عکس| دشمن فردوسی‌پور تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران!
  • واکنش نکیسا به شایعه تبانی ذوب آهن مقابل نساجی: مگر ربیعی دروغ گفته است؟
  • رئیس شبکه سه تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران